معرفی ۵ آنتی‌ویروس‌ رایگان اندروید با امنیت بالا

معرفی 5 آنتی‌ویروس‌ رایگان اندروید با امنیت بالا

اندروید یکی از محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌های دستگاه‌های هوشمند است که به طور گسترده در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشترین تعداد کاربر را در میان سیستم‌عامل‌های موبایل و تبلت دارد.

نیازی به توضیح نیست که امنیت گوشی موبایل شما چرا و چقدر اهمیت دارد؛ تنها کافی است نگاهی به اپلیکیشن‌های مورد استفاده و کارهایی که با تلفن‌ هوشمند خود انجام می‌دهید، بیندازید. برای مثال، بهتر است به اپلیکیشن‌ها و عملیات بانکی اشاره کنیم. اطلاعات حساب بانکی شما و هزاران اطلاعات مهم و شخصی دیگر در گوشی شما موجود است که اتفاقاً هکرها هم علاقه زیادی به آن‌ها دارند.

تعداد زیاد کاربران این سیستم عامل و اطلاعات شخصی این افراد، دلایلی کافی برای جذابیت بیشتر اندروید نسبت به دیگر سیستم‌عامل‌ها برای هکرها هستند. اما نگران نباشید، آنتی ویروس و ضد بدافزارهای زیادی وجود دارد که از دستگاه اندرویدی شما در برابر چنین خطراتی، محافظت می‌کنند. در این مقاله، به معرفی ۵ مورد از بهترین آنتی‌ویروس های اندروید می‌پردازیم اما قبل از آن، اجازه می‌خواهم به شما بگویم که مبنای انتخاب این ۵ آنتی ویروس چه بوده است:

چرا این آنتی‌ویروس‌ها را انتخاب کرده‌ایم؟

این آنتی ویروس ها، ۱۰۰% رایگان هستند. یکی از حقه‌های شرکت‌های تولید کننده آنتی ویروس، پیشنهاد تست رایگان آنتی ویروس است. کاربران در هنگام ایجاد حساب در این دسته از آنتی ویروس‌ها، اطلاعات بانکی را خود را وارد می‌کنند و معمولا فراموش می‌کنند بعد از پایان مدت زمان تست رایگان، اشتراک خود را کنسل کنند. به این صورت، هزینه اشتراک ماهیانه، به طور خودکار از حساب آن‌ها کسر می‌شود. البته به دلیل تحریم‌ها، از ابتدا امکان ایجاد حساب کاربری در ایران وجود ندارد.

علاوه بر آن، دیدن کلمه “آنتی ویروس رایگان” همیشه برای کاربران فریبنده بوده تا این اپلیکیشن‌ها را دانلود کنند و به این ترتیب، به اجرای تاکتیک بازاریابی این شرکت‌ها کمک کنند. اما به شما اطمینان می‌دهم که آنتی ویروس‌های ذکر شده در این مقاله، واقعا رایگان هستند.

از سطح امنیت خوبی برخوردارند. این آنتی ویروس‌ها، از برندهای مشهوری انتخاب شده‌اند که کیفیت‌شان در سرتاسر جهان ثابت شده است. اما باز هم با این وجود، آزمایش‌های گسترده‌ای برای سنجش امنیت آن‌ها توسط متخصصان صورت گرفته که سطح بالای امنیت این آنتی ویروس‌ها را تضمین می‌کنند.

بسیار کارآمد هستند. تمام این اپلیکیشن‌ها تست شده‌اند و به همین دلیل، استفاده از آن‌ها توصیه می‌شود زیرا ساده‌اند و رابط کاربری خوبی دارند، باگ ندارند و سرعت دستگاه شما را پایین نمی‌آورند.

استفاده از امکانات مهم آن‌ها رایگان است. حتی اگر برخی از ویژگی‌های آن‌ها نیاز به اشتراک پولی داشته باشد، استفاده از امکانات مهم آن‌ها کاملا رایگان است و در اختیار تمام کاربران قرار دارد.

بهترین آنتی ویروس‌های رایگان اندروید در سال ۲۰۲۰

۱٫ آنتی ویروس رایگان Bitdefender

اپلیکیشن‌های امنیتی زیادی وجود دارد که خدمات امنیتی مختلفی برای گوشی اندرویدی شما ارائه می‌دهند اما آنتی ویروس Bitdefender، تنها یک ویژگی ارائه می‌دهد و آن، محافظت کامل دستگاه اندرویدی شما از تمامی بدافزارها، از جمله ویروس‌، نرم‌افزارهای جاسوسی و باج‌افزارها است.

این اپلیکیشن، آن‌قدر ساده طراحی شده که می‌توان گفت ساده‌تر از این نمی‌توانست باشد. تنها کافی است برنامه را اجرا کنید و دکمه اسکن را بزنید. بیت دیفندر، یک ویژگی به نام Autopilot دارد که حتی زحمت این کار را هم از روی دوش شما برمی‌دارد و به صورت هم‌زمان، برنامه‌های جدیدی که دانلود می‌شوند را اسکن می‌کند.

تنها مشکل نسخه رایگان این آنتی ویروس، این است که در صورتی به کار شما می‌آید که به پیشگیری از سرقت، امنیت آنلاین حساب و ابزارهای وب‌گردی نیازی نداشته باشید. در غیر این صورت، بهتر است از نسخه Premium یا تست ۳۰ روزه رایگان این اپلیکیشن استفاده کنید.

در نهایت، نسخه رایگان آنتی ویروس بیت دیفندر، یک برنامه بدون تبلیغات است و به درد کسانی می‌خورد که از برنامه‌های پر سر و صدا بیزارند. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این آنتی ویروس، این است که در کنار محافظت از دستگاه شما، عمر باتری را کاهش نمی‌دهد و از منابع استفاده نمی‌کند.

۲٫ آنتی ویروس Avira

آنتی ویروس Avira، هم به صورت on-demand و هم به صورت real-time از دستگاه شما در برابر بدافزارها محافظت می‌کند.

ویژگی برجسته آنتی ویروس Avira، محافظت بالا از حریم شخصی است. ویژگی‌های مرتبط با حریم خصوصی در Avira، به شرح زیر است:

مدیریت دسترسی‌ها. می‌توانید نحوه دسترسی برنامه‌ها را به اطلاعات خود مدیریت کنید.

محافظت از اطلاعات. می‌توانید بررسی کنید که آیا آدرس ایمیل شما در یک نقض اطلاعات به سرقت رفته است یا نه.

قفل اپلیکیشن. با استفاده از قفل اپلیکیشن، می‌توانید از برنامه‌هایی که نسبت به بقیه اطلاعات مهم‌تری دارند، بیشتر محافظت کنید.

از دیگر ویژگی‌های آنتی ویروس Avira می‌توان به ابزارهایی اشاره کرد که از دستگاه شما در برابر سرقت محافظت می‌کنند. همچنین این برنامه امکان مسدود کردن تماس‌ها و پیام‌های ناخواسته و یک VPN با حداکثر ۱۰۰ مگابایت ترافیک در روز، به شما می‌دهد.

کاربران premium این آنتی ویروس، می‌توانند از قابلیت وب‌گردی امن و امنیت دوربین آن نیز استفاده کنند.

حرف آخر این که آنتی ویروس Avira، از دستگاه اندرویدی شما در برابر ویروس، نرم افزارهای جاسوسی و باج‌افزارها حفاظت می‌کند و انتخاب مناسبی برای محافظت از اطلاعات شخصی شما است.

۳٫ آنتی ویروس موبایل ESET

آنتی ویروس ESET، طیف گسترده‌ای از امکانات رایگان را ارائه می‌دهد که به شما امکان این را می‌دهد که:

  • دستگاه خود را برای یافتن هرگونه ویروس و دیگر بدافزارها، اسکن کنید.
  • دستگاه‌های خود را از طریق GPS پیدا کنید.
  • و شاید جالب‌ترین ویژگی آن، محافظ از شما در برابر حملات فیشینگ است.

حالا که خرید و سفارش آنلاین افزایش یافته، سایت‌های جعلی و کلاهبرداری اینترنتی هم به همان میزان گسترش پیدا کرده است. یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که یک آنتی ویروس می‌تواند ارائه کند، وب‌گردی امن و جلوگیری از حملات فیشینگ است که آنتی ویروس ESET این کار را به خوبی انجام می‌دهد. راستی، این اپلیکیشن، تبلیغات ندارد و بدون ایجاد مزاحمت، از دستگاه اندرویدی شما محافظت می‌کند.

۴٫ McAfee

این اپلیکیشن که امنیت موبایل شما را تأمین می‌کند، علاوه بر محافظت رایگان در برابر بدافزارها به صورت real-time، با بهینه‌سازی دستگاه شما، سرعت آن را بهبود می‌بخشد. برخی دیگر از ویژگی‌های McAfee که از سرقت و از بین رفتن اطلاعات جلوگیری می‌کنند، عبارتند از:

  • اگر کسی دزدکی قصد استفاده از گوشی شما را داشته باشد، دوربین جلوی گوشی شما از چهره این شخص، عکس می‌گیرد.
  • اگر گوشی شما به سرقت برود، می‌توانید از راه دور اطلاعات خود را پاک کنید.
  • می‌توانید با استفاده از GPS، گوشی خود را پیدا کنید.

در نهایت، اگر دستگاه اندرویدی رده بالایی دارید یا اطلاعات حساس و مهمی روی آن ذخیره کرده‌اید، استفاده از این آنتی ویروس رایگان بسیار مناسب است.

۵٫ آنتی ویروس رایگان AVG

آنتی ویروس رایگان AVG، یکی از آنتی ویروس‌های پر امکاناتی است که به شما اجازه می‌دهد:

  • با اسکن دستگاه اندرویدی خود، ویروس‌ها و دیگر بدافزارها را پیدا کنید.
  • امنیت شبکه های وای فای را بررسی کنید و آسیب‌پذیری‌ها را پیدا کنید.
  • سرعت وای فای را تست کنید.
  • Storage خود را پاک‌سازی کنید.
  • با پاک‌سازی RAM، عملکرد دستگاه را بالا ببرید.

یکی از مشکلات AVG، تبلیغات زیاد آن است. همچنین شایعاتی شنیده شده که این آنتی ویروس، اطلاعات کاربران رایگان خود را می‌فروشد. پس اگر اطلاعات مهم و حساسی دارید، برای احتیاط از این اپلیکیشن استفاده نکنید.

علاقمند به حوزه امنیت اطلاعات و آشنا به حوزه تست نفوذ
  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *