Columbus در حال بررسی سرقت داده ها در جریان حمله باج افزار می باشد.

مقامات شهر Columbusدر حال بررسی هستند که آیا اطلاعات شخصی شهروندان در اثر این حمله به خطر افتاده است یا نه.

پس از وقوع این حمله، خدماتی که به عموم ارائه می‌شدند دچار اختلال شدند و این سوال به وجود آمد که آیا این مشکلات ناشی از حمله باج‌افزاری بوده یا به دلیل به‌روزرسانی ناقص نرم‌افزار امنیتی فالکون از شرکت CrowdStrike

اگرچه اطلاعات زیادی در مورد حادثه ارائه نشده بود، شهردار Ginther توضیح داد که قطعی خدمات بخشی از اقدامات انجام شده در پاسخ به یک حمله یا تهدید امنیت سایبری بوده است.

با وجود اختلال در خدمات ایمیل و ارتباطات بین سازمان‌های دولتی، سیستم‌های ضروری مانند خطوط اضطراری ۹۱۱ و ۳۱۱ و همچنین خدمات ایمنی و اورژانسی بدون مشکل به کار خود ادامه دادند.

شهر Columbus به عنوان مرکز ایالت اوهایو شناخته می‌شود و بیشترین جمعیت را در بین شهرهای این ایالت دارد. جمعیت کل منطقه کلانشهری (که شامل خود شهر و مناطق اطراف آن می‌شود) ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار نفر است.

عوامل باج‌افزار خارجی مقصر شناخته شدند.

به‌روزرسانی‌ای که دیروز در وب‌سایت شهر منتشر شد، تأیید می‌کند که شهر Columbus

دچار یک حمله باج‌افزاری شده بود که با موفقیت دفع شد و هیچ سیستمی رمزگذاری نشده است.

قامات شهر توضیح دادند که بلافاصله پس از وقوع حادثه، با همکاری اداره تحقیقات فدرال (FBI) و وزارت امنیت داخلی (DHS)، توانستند تهدید را تحت کنترل درآورند.

شهردار توضیح داد که این حمله توسط گروهی حرفه‌ای و شناخته‌شده از مهاجمان انجام شده که در خارج از کشور فعالیت دارند، اما جزئیات بیشتری از جمله نام آن گروه یا اطلاعات دیگری در این خصوص ارائه نکرد.

نتیجه نهایی حمله هنوز به‌طور کامل مشخص نشده و هنوز نمی‌توان به‌طور قطعی گفت که آیا داده‌های شخصی شهروندان به سرقت رفته‌اند یا خیر.

به عبارت دیگر، بیانیه‌ای که منتشر شده بیان می‌کند که وضعیت حادثه هنوز ادامه دارد و تحقیقات در حال حاضر در مراحل ابتدایی خود هستند.

مقامات شهر در حال کار بر روی شناسایی افرادی هستند که ممکن است اطلاعات شخصی آن‌ها در نتیجه این حادثه در معرض افشا قرار گرفته باشد و قصد دارند به زودی به این افراد اطلاع دهند و راهنمایی‌های لازم را ارائه کنند.

امروز،  Columbus Navigator گزارش داد که هکرها پس از آنکه یکی از کارکنان فایلی با فرمت ZIP را از یک وب‌سایت دانلود کرد، به شبکه داخلی شهر دسترسی پیدا کردند.

افرادی که ممکن است اطلاعات شخصی آن‌ها در نتیجه این حادثه به خطر افتاده باشد، باید مراقب باشند و از تلاش‌های احتمالی برای فیشینگ (سرقت اطلاعات شخصی از طریق تقلب) یا کلاهبرداری‌هایی که ممکن است از اطلاعات دزدیده‌شده استفاده کنند، آگاه و محتاط باشند.

مقامات شهر قرار است در آینده نزدیک اطلاعات جدیدی منتشر کنند تا روشن شود که آیا اطلاعات شخصی به سرقت رفته است یا نه. اگر داده‌ها به سرقت رفته باشند، شهر به کسانی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، اطلاع خواهد داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *