• صفحه خانگی
  • >
  • یییی اسلاید
  • >
  • هکرهای کره شمالی DARK Hackers اطلاعات فنی مربوط به یک هواپیمای جاسوسی را به سرقت برده‌اند.

هکرهای کره شمالی DARK Hackers اطلاعات فنی مربوط به یک هواپیمای جاسوسی را به سرقت برده‌اند.

حزب حاکم کره جنوبی به نام  People Power Party (PPP) ادعا می‌کند که هکرهای کره شمالی اطلاعات بسیار مهمی درباره تانک‌های K2، که تانک اصلی نبرد این کشور هستند، و همچنین هواپیماهای جاسوسی “Baekdu” و “Geumgang” را به سرقت برده‌اند.

PPP نگران است که کره شمالی با استفاده از این اطلاعات بتواند نظارت نظامی کره جنوبی را دور بزند و در نبردهای احتمالی برتری پیدا کند، و به همین دلیل خواهان اقداماتی سریع‌تر و شدیدتر برای حفظ امنیت کشور شده است.

تانک “K2 پلنگ سیاه” یک تانک ساخت کره جنوبی است که توسط “آژانس توسعه دفاعی” طراحی و توسط شرکت “هیوندای روتِم” ساخته شده است. این تانک در سال ۲۰۰۸ معرفی شده، هر واحد آن ۸.۵ میلیون دلار هزینه دارد و به عنوان تانک اصلی نبرد کره جنوبی به شمار می‌رود. در حال حاضر ۲۶۰ واحد از این تانک در خدمت هستند و برنامه‌ریزی شده که ۱۵۰ واحد دیگر نیز ساخته شوند.

هواپیماهای جاسوسی “Baekdu ” و “Geumgang ” هواپیماهایی هستند که کره جنوبی طی ۲۰ سال گذشته به طور گسترده‌ای برای نظارت بر مرزها استفاده کرده است. این هواپیماها فعالیت‌های نظامی کره شمالی را زیر نظر می‌گیرند ( که به آن اطلاعات تصویری یا IMINT گفته می‌شود ) و همچنین ارتباطات بی‌سیم را ضبط می‌کنند ( که به آن اطلاعات سیگنال یا SIGINT گفته می‌شود ).

طبق گزارش‌های رسانه‌های محلی در روز جمعه، افشای داده‌های مربوط به تانک K2 زمانی رخ داده است که مهندسانی که روی یکی از قطعه‌سازان این تانک کار می‌کردند، به یک شرکت رقیب منتقل شدند و درایوهای ذخیره‌سازی خارجی را که حاوی نقشه‌های طراحی، گزارش‌های توسعه و جزئیات مربوط به سیستم فشار بیش از حد تانک بود، با خود بردند.

تلاش برای انتقال این فناوری به یک کشور در خاورمیانه باعث شده تا نشت اطلاعات از مرزهای کره جنوبی عبور کند و به یک موضوع بین‌المللی تبدیل شود.

روزنامه “Donga” گزارش داده است که یک پیمانکار دفاعی کره جنوبی که مسئول تهیه دستورالعمل‌های عملیاتی و نگهداری تجهیزات نظامی، از جمله دو هواپیمای جاسوسی “Baekdu ” و “Geumgang” است، توسط هکرهای کره شمالی مورد حمله قرار گرفته است.

هکرها به اطلاعات حساس و حیاتی مربوط به فناوری، عملکرد، و نحوه نگهداری این دو هواپیمای جاسوسی دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را دزدیده‌اند.

درخواست‌ها برای افزایش امنیت

کره جنوبی نگران است که با دسترسی به فناوری هواپیماهای نظارتی‌اش، دشمنان بتوانند تکنولوژی‌هایی بسازند که قادر به فرار از سیستم‌های نظارتی آن‌ها باشد و در نتیجه امنیت کره جنوبی به خطر بیفتد.

PPP از تمامی احزاب سیاسی درخواست کرده است که برای مقابله مؤثر با حملات سایبری و تقویت امنیت ملی، اختلافات را کنار بگذارند و سریعاً به توافق بر سر اجرای تدابیر جدید بپردازند.

با توجه به افزایش حملات سایبری کره شمالی، PPP تأکید می‌کند که تصویب قانونی برای تقویت امنیت سایبری و جلوگیری از فعالیت‌های هکری و سرقت فناوری کره شمالی به یک نیاز فوری و اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است.

برای حفظ منافع ملی، ضروری است که قانون جزا به گونه‌ای اصلاح شود که قوانین جاسوسی شامل کشورهای خارجی نیز بشود و این کار باید به سرعت انجام گیرد.

سازمان پلیس ملی کره جنوبی به طور فوری به شرکت‌های دفاعی اطلاع داده است که گروه‌های هکری و تهدیدآمیز مشهور کره شمالی، مانند لاذاروس، آنداریل، و کیم‌سکی، به طور فزاینده‌ای به آن‌ها حمله می‌کنند.

در جریان این عملیات ویژه، پلیس متوجه شد که هکرهای کره شمالی به مدت طولانی به چندین شرکت نفوذ کرده و این امر به آن‌ها این امکان را داده است که اطلاعات زیادی جمع‌آوری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *