غول نفتی آمریکایی Halliburton تأیید کرد که حمله سایبری علت خاموشی سیستم‌ها بوده است.

شرکت ​Halliburton تأیید کرده است که یک حمله سایبری باعث شده است که آن‌ها برخی از سیستم‌های خود را در اوایل این هفته خاموش کنند.

در تاریخ ۲۱ اوت ۲۰۲۴، شرکت Halliburton متوجه شده است که یک طرف غیرمجاز به برخی از سیستم‌های آن دسترسی پیدا کرده و این موضوع را در یک اظهارنامه به SEC اطلاع داده است.

پس از اطلاع از مشکل، شرکت برنامه‌های امنیت سایبری خود را به کار انداخته و با همکاری مشاوران خارجی، تحقیقاتی را برای بررسی و اصلاح فعالیت‌های غیرمجاز انجام داده است.

شرکت، به دلیل حادثه‌ای که برای اولین بار توسط رویترز گزارش شد و اطلاعات آن از منابع ناشناس به دست آمده بود، تصمیم به خاموش کردن برخی از سیستم‌های خود گرفت تا نفوذ امنیتی را کنترل و محدود کند.

Halliburton پس از گزارش نقض امنیتی به مراجع قانونی، کارشناسان فناوری اطلاعات خود را برای بازگرداندن دستگاه‌های آسیب‌دیده و ارزیابی تأثیر حمله مشغول کرده است.

Halliburton در پاسخ به حادثه، برخی از سیستم‌ها را برای محافظت خاموش کرده و مراجع قانونی را مطلع کرده است، و در حال حاضر در حال تحقیق و بازگرداندن سیستم‌ها و ارزیابی تأثیر و اهمیت آسیب‌ها است.

شرکت در حال تعامل با مشتریان و ذینفعان خود است و در حال پیروی از استانداردهای ایمنی برای عملیات جاری و همچنین تلاش برای شناسایی تأثیرات حادثه است.

ماهیت حمله هنوز فاش نشده است.

ارائه‌دهنده خدمات نفتی هنوز اطلاعات دقیقی درباره ماهیت حمله منتشر نکرده و سخنگوی وزارت انرژی نیز تأیید کرده است که هنوز جزئیات دقیق حادثه مشخص نیست.

شرکت Halliburton که در سال ۱۹۱۹ تأسیس شده است، بیش از ۴۰,۰۰۰ نفر را استخدام می‌کند و فناوری‌ها، محصولات، و خدمات نفتی را به شرکت‌های انرژی در سراسر جهان ارائه می‌دهد. در ماه ژوئیه، Halliburton درآمدی معادل ۵٫۸ میلیارد دلار و حاشیه عملیاتی ۱۸% را برای سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ گزارش کرد.

در سال ۲۰۲۱، گروه باج‌افزاری DarkSide به سیستم‌های Colonial Pipeline حمله کرد، که بزرگ‌ترین خط لوله سوخت در ایالات متحده است و تقریباً نیمی از تمام سوخت در سواحل شرقی ایالات متحده را تأمین می‌کند، که این حمله باعث شد که این شرکت نیز مجبور شود برخی از سیستم‌های خود را خاموش کند تا حمله را کنترل کند و به طور موقت تمام عملیات خط لوله را متوقف کند.

گروه DarkSide پس از اینکه توجه زیادی از سوی مراجع قانونی و رسانه‌ها جلب کرد، به طور ناگهانی تعطیل شد، اما قبل از آن، Colonial Pipeline مبلغی قابل توجه به صورت ارز دیجیتال برای ابزار رمزگشایی پرداخت کرد که بیشتر آن توسط FBI بازیابی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *