• صفحه خانگی
  • >
  • یییی اسلاید
  • >
  • اوکراین استفاده از Telegram را بر روی دستگاه‌های نظامی و دولتی به دلیل خطرات امنیتی ممنوع کرده است.

اوکراین استفاده از Telegram را بر روی دستگاه‌های نظامی و دولتی به دلیل خطرات امنیتی ممنوع کرده است.

اوکراین استفاده از Telegram را بر روی دستگاه‌های نظامی و دولتی به دلیل خطرات امنیتی ممنوع کرده است.

مرکز ملی هماهنگی سایبری اوکراین (NCCC) استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان Telegram را در داخل نهادهای دولتی، واحدهای نظامی و زیرساخت‌های حیاتی محدود کرده است و این کار را به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی انجام داده است.

این اقدام در جلسه‌ای که در تاریخ ۱۹ سپتامبر برگزار شد و به خطرات امنیتی Telegram ، به‌ویژه خطراتی که به جنگ جاری با روسیه مرتبط است، متمرکز بود، اعلام شد.

Oleksandr Lytvynenko، دبیر شورای امنیت و دفاع ملی، رهبری این جلسه را بر عهده داشت و بر اهمیت مقابله با تهدیدات سایبری برای تقویت امنیت ملی تأکید کرد. Kyrylo Budanov، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین، همچنین هشدار داد که خدمات اطلاعاتی روسیه ممکن است به داده‌ها و پیام‌های کاربران Telegram ، از جمله پیام‌های حذف‌شده، دسترسی پیدا کنند.

Budanov  تأکید کرد که استفاده گسترده از این پلتفرم پیام‌رسانی فوری تنها یک موضوع مربوط به خطرات حریم خصوصی کاربران نیست، بلکه یک تهدید امنیت ملی نیز به شمار می‌آید.

Budanov  بیان کرد : من همیشه از آزادی بیان دفاع کرده‌ام، اما مسئله Telegram نه موضوعی مربوط به آزادی بیان، بلکه موضوعی مربوط به امنیت ملی است

مقامات اوکراینی که نماینده خدمات امنیتی کشور و ستاد کل نیروهای مسلح هستند، همچنین هشدار دادند که روسیه به‌طور “فعال” از Telegram برای حملات سایبری، فیشینگ، توزیع بدافزار و هماهنگی حملات موشکی استفاده می‌کند.

برای مقابله با این تهدیدات، NCCC استفاده از این اپلیکیشن را بر روی دستگاه‌های رسمی که توسط کارکنان دولت، نظامی، امنیتی، بخش دفاع و زیرساخت‌های حیاتی استفاده می‌شود، ممنوع کرده است، به جز برای کسانی که وظایفشان به‌طور خاص به این اپلیکیشن نیاز دارد.

با وجود ممنوعیت، Telegram همچنان به‌طور گسترده‌ای برای ارتباطات و انتشار اخبار در اوکراین مورد استفاده قرار خواهد گرفت، از جمله به‌روزرسانی‌ها در مورد حملات هوایی روسیه، زیرا این ممنوعیت شامل کاربران عادی نمی‌شود

مقامات اوکراینی، از جمله Volodymyr Zelenskyy ، احتمالاً به استفاده از این اپلیکیشن در ارتباطات عمومی خود ادامه خواهند داد، زیرا دامنه وسیعی در میان اوکراینی‌ها دارد.

Pavel Durov ، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام که متولد روسیه است، ده سال پیش کشورش را ترک کرد پس از اینکه از پذیرش خواسته‌های کرملین برای سانسور گروه‌های مخالف در وکانتاکته (یک شبکه اجتماعی که او نیز آن را تأسیس کرده و قبل از رفتن به تبعید، فروخته بود) خودداری کرد.

به‌تازگی، او در فرانسه به‌دلیل تحقیقی درباره استفاده از Telegram برای تقلب، قاچاق مواد مخدر و توزیع محتواهای غیرقانونی بازداشت شد. او چند روز بعد با وثیقه آزاد شد، اما به او دستور داده شد که کشور را ترک نکند چون هنوز تحت تحقیقات رسمی مقامات فرانسوی قرار داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *