پیام گروه انانیموس به ایلان ماسک

تهدید ایلان ماسک توسط انانیموس

روز شنبه پانزدهم خرداد ویدئویی منتسب به گروه هکری انانیموس منتشر شد که ایلان ماسک را به خاطر «توییت‌های ترول‌گونه» درباره رمزارزها و به خصوص بیت‌کوین هدف قرار داده بود. در این ویدئو مدیرعامل شرکت تسلا، ایلان ماسک، متهم شده که «با توییت‌‎های خود بازار رمزارزها را به بازی گرفته است».

در این ویدئو فردی که ماسک معروف گروه انونیموس، یعنی ماسک Guy Fawkes را بر چهره دارد و با صدایی تغییریافته صحبت می‌کند، خطاب به ایلان ماسک می‌گوید:« سال‌های زیادی است که تو یکی از خوشنام‌ترین و معروف‌ترین بیلیونرهای دنیا بوده‌ای و از این شهرت سود زیادی برده‌ای، دلیل آن هم این بوده که خودت را به اشتیاق بسیاری از ما به زندگی در دنیایی دارای ماشین‌های الکتریکی و اکتشافات فضایی وصل کرده‌ای.»

این فرد اضافه می‌کند:« اخیرا مردم کم‌کم دارند تو را به عنوان یک فرد ثروتمند خودخواه و تشنه‌ی توجه مثل بقیه می‌بینند».

البته راهی نیست که بتوان مطمئن شد ویدئو واقعا توسط گروه انونیموس منتشر شده یا نه. حسابی که پرطرفدارترین حساب توییتر انونیموس به شمار می‌رود، یعنی YourAnonNews، اعلام کرده که نقشی در تولید این ویدئو نداشته است.

بزرگترین هکرهای دنیا را بشناسید:

البته شکی نیست که ایلان ماسک سروصدای زیادی در حوزه کریپتو به پا کرده است. در ماه‌های اخیر ماسک در توییت‌های خود درباره رمزارزهای متنوعی نظر داده است. در موارد بسیاری، قیمت رمزارزهای مختلف بعد از توییت‌های ماسک افزایش یا افت ناگهانی را تجربه کرده است. برای مثال پس از این که ماسک در توییتر خود خبر از جدایی احتمالی از بیت‌کوین داد، قیمت این رمزارز 8 درصد افت کرد. این توییت سه هفته بعد از این منتشر شد که تسلا به خاطر تاثیرات زیست‌محیطی منفی ماینینگ رمزارزها، قبول‌کردن پرداخت‌ها در قالب بیت‌کوین را متوقف کرد.

در این ویدئو ادعا شده که رفتار غیرقابل‌پیش‌بینی ماسک در فضای عمومی نسبت به رمزارزها، نشان می‌دهد که او هیچ اهمیتی به کارگران معمولی نمی‌دهد.

این ویدئو که ظرف 24 ساعت بیش از یک میلیون بازدید در یوتیوب داشته است، این گونه پایان می‌یابد: «ممکن است فکر کنی باهوش‌ترین بازیگر این صحنه هستی، ولی حالا با رقیبی هم‌قواره‌ی خودت روبه‌رو هستی. ما انونیموس هستیم. ما لژیون هستیم. منتظر ما باشید.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *