معرفی فایروال Fortigate 1800F

معرفی فایروال Fortigate 1800F

کمپانی Fortinet از فایروال‌ FortiGate 1800F رونمایی کرد.

FortiGate 1800F دارای سیلیکون سفارشی برای مدیریت مشکلات امنیتی و کنترل عملکرد اپلیکیشن است. Fortinet از فایروال نسل جدید خود که از پردازنده شبکه NP7 قدرت گرفته است، رونمایی کرد. هدف این فایروال، تسریع عملیات امنیتی مانند پردازنده‌های گرافیکی است که عملکرد محاسبات را بهبود می‌بخشند.

فایروال ۱۸۰۰F Fortinet برای پرداختن به داده‌ها در مقیاس بزرگ و تهدیدات نوظهور، بهبود عملکرد و اجرای سیاست‌ها طراحی شده است. طبق گفته John Maddison، معاون اجرایی محصولات و مدیر ارشد بازاریابی Fortinet، این کمپانی پردازنده خود را توسعه داده است تا سیستم‌های آن بتوانند موارد امنیتی را در حیطه اینترنت اشیاء، دستگاه‌های موبایل و استقرارهای چند ابری، بهتر مدیریت کنند.

Maddison همچنان اعلام کرد که NP7 در واقع به عنوان یک واحد پردازنده امنیتی طراحی شده تا به حفاظت در مقیاس بزرگ کمک کند. Maddison از فایروال Fortinet 1800F به عنوان یک فایروال کامل روی یک تراشه یاد کرد.

درباره فایروال‌های فورتی گیت بیشتر بدانید:

واحد پردازنده امنیتی NP7، در لایه شبکه اجرا می‌شود تا عملکرد بخش‌هایی که به طور معمول موجب کند شدن CPUها می‌شوند را سرعت ببخشد. علاوه بر این، NP7 رمزگشایی IPSec، ترمینیشن VXLAN و address translation را سرعت می‌بخشد.

مدیرعامل این شرکت، آقایKen Xie می‌گوید که پردازنده NP7، درآمد سه ماهه اخیر شرکت را به طرز قابل توجهی افزایش داده، به طوری که این افزایش بیش از حد انتظار بوده است. در سال ۲۰۱۹، درآمد Fortinet حدود ۲٫۱۶ میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است. طبق گفته آقای Xie، هدف Fortinet این است که با سرمایه‌گذاری در امنیت شبکه و با ساخت پلتفرم‌های امنیتی، نوآوری در زمینه‌های ۵G و IoT، امنیت ابری و edge، سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرد.

Fortinet به جای استفاده از CPU های آماده، تصمیم به ساخت پردازنده‌های خود گرفته است. دلیل آن هم این است که ترافیک امنیتی، تبدیل به یک تنگنای زیرساختی شده است. تخلیه ترافیک امنیتی به NP7، عملکرد اپلیکیشن را کنترل می‌کند.

FortiGate 1800F دارای چندین رابط ۴G است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد ترافیک را تقسیم کنند. این فایروال همچنین می‌تواند بین کاربران، دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌ها بدون توجه به موقعیت مکانی ‌آن‌ها تقسیم شود.

ویدئوی دوبله شده معرفی فایروال 1800F

از دیگر ویژگی‌های FortiGate 1800F می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالاترین عملکرد بازرسی SSL با امتیاز محاسبه امنیتی X20 و پشتیبانی از آخرین استاندارد‌های TLS 1.3
  • سرعت بخشیدن به VXLAN. VXLAN امکان برقراری ارتباط بین سرویس‌هایی که از هاست مشترک استفاده می‌کنند، یا پلتفرم‌های فیزیکی و مجازی را می‌دهد.
  • قابلیت ایمن‌سازی هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و مجموعه‌های بزرگ داده

کمپانی Fortinet همچنین از FortiOS 6.4 رونمایی کرده است که هدف آن اتوماسیون جریانات کاری در زیرساخت‌ها و حاملان حمله است. این پلتفرم بیش از ۳۵۰ ویژگی جدید اضافه کرده است که شامل SD-WAN، بهینه‌سازی اپلیکیشن، قابلیت مشاهده segment، دسترسی به شبکه zero-trust، بهبود پروفایل دستگاه‌ها، عملیات مبتنی بر هوش مصنوعی و پشتیبانی از اوت‌پوت‌های AWS و Google Cloud Anthos می‌شود.

آقای Maddison خاطر نشان کرد که پورتفولیوی سخت‌افزاری Fortinet در پلتفرم و معماری امنیتی مشابه اجرا می‌شود. سیستم‌عامل پلتفرم فعلی برای همه یکسان است و تمام API ها متناسب با سیاست‌ها نگه داشته می‌شوند تا شرکا نیازی به تغییر نداشته باشند.

در کنار این‌ها، این کمپانی آزمایشگاه‌های FortiGaurd را راه‌اندازی کرده است که علاوه بر ارائه پلتفرم، خدمات امنیت، پشتیبانی و عملیاتی آن را نیز ارائه می‌دهد.

علاقمند به حوزه امنیت اطلاعات و آشنا به حوزه تست نفوذ
  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *