چطور تلگرام را هک کنیم؟ آموزش تصویری هک تلگرام

چطور تلگرام را هک کنیم؟

تلگرام سال‌هاست که به عنوان یکی از اپلیکیشن‌های محبوب، جای خود را در دستگاه‌های هوشمند کاربران پیدا کرده است. سازندگان تلگرام ادعا کرده‌اند که این اپلیکیشن غیرقابل نفوذ است. همین امنیت بالا، موجب افزایش شهرت تلگرام شده است.

سازندگان تلگرام به قدری از امنیت اپلیکیشن خود مطمئن هستند که به عنوان باگ بانتی، جایزه ۲۰۰,۰۰۰ دلاری برای اولین هکری در نظر گرفته‌اند که بتواند پروتکل رمزنگاری شده تلگرام را بشکند. با توجه به این موضوع، بحث هک تلگرام همچنان داغ است و افراد زیادی در تلاش‌اند تا بتوانند تلگرام را هک کنند. بسیاری از این افراد، هکرهایی هستند که برای برنده شدن باگ بانتی یا کسب شهرت، به دنبال هک این اپلیکیشن هستند اما کاربران معمولی بسیاری هم به دنبال یک راهکار ساده برای هک تلگرام هستند تا بتوانند فرزند یا همسر خود را کنترل کنند یا حتی گاهی انگیزه این افراد، فقط کنجکاوی است.

به هر حال، اپلیکیشن تلگرام روز به روز امنیت خود را ارتقاء می‌دهد و هک تلگرام در سال ۲۰۲۰ کار ساده‌ای نیست. البته ممکن است در میان جستجوهای اینترنتی خود، با نرم‌افزارها یا حتی پلتفرم‌های آنلاینی روبه‌رو شوید که به شما قول هک Telegram را می‌دهند. نکته‌ای که باید بدانید، این است که اکثر آن‌ها کلاهبرداری است و قصد سوءاستفاده از شما یا سرقت اطلاعات محرمانه‌تان را دارند. حتی ممکن است به جای نرم افزار هک تلگرام، ویروس یا بدافزار برای شما ارسال کنند که سیستم شما را آلوده کرده یا کنترل آن را به دست هکر دهد.

آموزش ویدیویی هک تلگرام

روش‌های هک تلگرام

برای هک یک برنامه، همیشه روش‌های مختلفی وجود دارد. همه‌ی این روش‌ها فنی نیستند و بسیاری از آن‌ها از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی استفاده می‌کنند. در ادامه، به بررسی چند مورد از این تکنیک‌ها می‌پردازیم که می‌توانند برای هک تلگرام یا هر برنامه دیگری استفاده شوند.

هک سرور، یکی از روش‌های اصلی هک یک برنامه است که بسیار سخت و پیچیده است. زیرا تمام اطلاعات مربوط به حساب‌های کاربری، روی سرور یک برنامه ذخیره می‌شوند. البته در مورد تلگرام، علی‌رغم در نظر گرفتن جایزه‌های بزرگ از طرف سازندگان تلگرام، هنوز کسی موفق به هک سرورهای آن نشده است.

روش دوم، استفاده از روش‌های مهندسی اجتماعی و فیشینگ است. به این صورت که که هکر یک صفحه یا اپلیکیشن جعلی می‌سازد که مشابه برنامه اصلی است. کاربران در هنگام ورود به برنامه، اطلاعات و رمزعبور خود را وارد می‌کنند و به این صورت، اطلاعات‌شان لو می‌رود.

در روش بعدی، هکرها از تروجان یا keylogger استفاده می‌کنند. در این روش، کاربران بعد از دانلود یک برنامه معمولی، اجازه‌هایی به دستگاه می‌دهند. این برنامه که توسط یک هکر طراحی و بدافزار در آن جاسازی شده است، به بخش‌های مختلف دستگاه کاربر دسترسی داشته و اطلاعات مهم از جمله تلگرام کاربر را ثبت می‌کند. بهترین روش برای مقابله با این بدافزارها، استفاده از آنتی‌ویروس است.

روش‌های دیگری نیز وجود دارد که نیاز به دانش بالا در برنامه نویسی دارد که برای هر برنامه با توجه به ضعف‌های امنیتی آن، متفاوت است.

تلگرام درباره امنیت خود چه می‌گوید؟

قبل از این که نظرات دیگران را درباره امنیت تلگرام بررسی کنیم، بهتر است ببینیم سازندگان آن ، چه نظری درباره امنیت این اپلیکیشن دارند. برای پاسخ به این سوال، به بخش سوالات متداول تلگرام، مراجعه کردیم:

تلگرام چقدر امن است؟

تلگرام نسبت به اکثر پیام‌رسان‌های بازار مانند Whatsapp و Line، از امنیت بیشتری برخوردار است. این اپلیکیشن، مبتنی بر پروتکل MTProto است که الگوریتم‌های آن در طول زمان آزمایش شده تا امنیت آن با سرعت بالای ارسال و اتصالات ضعیف سازگار باشد.

افرادی که نسبت به امنیت خود، حساسیت بیشتری دارند، چه باید بکنند؟

این کاربران می‌توانند از قابلیت سکرت چت تلگرام استفاده کنند. سکرت چت یا چت مخفی تلگرام، از رمزنگاری end-to-end استفاده می‌کند، هیچ اثری از خود روی سرورهای تلگرام باقی نمی‌گذارد، از قابلیت خود-تخریبی (این قابلیت باعث می‌شود پیام‌ها پس از یک بازه زمانی خاص، برای همیشه از بین بروند.) پیام پشتیبانی می‌کند و اجازه فوروارد پیام را نمی‌دهد. از تمام این‌ها گذشته، چت مخفی تلگرام، بر روی فضای ابری تلگرام قرار ندارد و فقط از طریق یک دستگاه قابل دسترسی است.

در این میان، افرادی هم هستند که هنوز معتقدند تلگرام آن‌قدرها هم که ادعا می‌کند امن نیست. در ادامه، دلایل این افراد را با هم می‌خوانیم:

چرا برخی معتقدند که تلگرام امن نیست؟

چرا برخی معتقدند که تلگرام امن نیست؟

۱٫ عدم امنیت برای گوشی‌های اندرویدی

یکی از ویژگی‌های متمایز تلگرام، این است که می‌توان هر نوع فایلی را از طریق آن به اشتراک گذاشت. یعنی افراد حتی می‌توانند یک فایل apk (پکیج برنامه اندروید) را برای یکدیگر ارسال کنند. ممکن است کسی یک فایل apk حاوی بدافزار یا ویروس را برای شما فرستاده باشد و شما با باز کردن آن، باعث آلوده شدن دستگاه خود شوید. بهتر است تلگرام به اشتراک‌گذاری فایل apk را محدود کند تا امنیت بیشتری برای گوشی‌های اندرویدی داشته باشد.

۲٫ پروتکل MTProto

طبق پایان‌نامه Jakobsen، پروتکل MTProto گزینه خوبی برای یک رمزنگاری end-to-end سطح بالا نیست. هیچ مدرکی برای ایمنی پروتکل Mtproto وجود ندارد. طبق گفته این متخصص، یک توسعه‌دهنده هرگز نباید از پروتکل امنیتی خود استفاده کند و باید این کار را به متخصصان طراحی پروتکل رمزنگاری واگذار کند. به نظر می‌رسد پروتکل سیگنال، امنیت بیشتر داشته باشد؛ پروتکلی که پیام‌رسان واتساپ، Google Allo و فیسبوک از آن برای رمزنگاری end-to-end استفاده می‌کنند.

۳٫ عدم رمزنگاری چت‌ها به طور پیش‌فرض

تلگرام به طور پیش‌فرض چت‌ها را رمزنگاری end-to-end نمی‌کند. کسانی که نمی‌خواهند داده‌های آن‌ها در سرور تلگرام ذخیره شود، باید این کار را به صورت دستی از طریق تنظیمات انجام دهند.

دو روش ساده برای هک تلگرام روی اندورید و iPhone

در این جا دو روش را به شما معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن‌ها بتوانید به تلگرام شخص دیگری دسترسی پیدا کنید. البته این دو روش، هک به حساب نمی‌آیند زیرا قبل از هر چیزی، باید ارتباط نزدیکی با فرد مورد نظر داشته باشید و به طور فیزیکی به گوشی موبایل یا کامپیوتر آن‌ها دسترسی داشته باشید.

۱٫ چطور با استفاده از تلگرام وب، آن را هک کنیم؟

در این روش با استفاده از تلگرام وب، سعی می‌کنیم وارد اکانت شخص مورد نظر شویم. بعد از این که شماره تلفن فرد را وارد کرده و دکمه ok را زدیم، باید کد ارسال شده به تلفن همراه او را وارد کنیم. بعد از آن، وارد تلگرام شده و به تمام چت‌های فرد دسترسی خواهیم داشت.

همان‌طور که دیدید، در این روش باید به گوشی موبایل شخص دسترسی داشته و در صورت داشتن رمزعبور، آن را بدانیم تا بتوانیم وارد حساب کاربری او شویم در غیر این صورت، این روش کاربردی نخواهد داشت.

چطور با استفاده از تلگرام وب، آن را هک کنیم؟

۲٫ هک تگرام با استفاده از فایل‌های بکاپ

این روش، مخصوص افرادی است که از iPhone/iPad استفاده می‌کنند و به طور مداوم از چت‌های تلگرام خود بکاپ می‌گیرند.

  1. مرحله اول: با استفاده از کامپیوتر شخص مورد نظر، iTunes را اجرا کنید.
  2. مرحله دوم: با استفاده از کابل lightning، دستگاه خود را به کامپیوتر وصل کنید.
  3. مرحله سوم: بعد از این که دستگاه شناسایی شد، روی Summary کلیک کنید.
  4. مرحله چهارم: حالا Restore Backup را انتخاب کرده و بعد از آن اطلاعات تلگرام فرد را روی گوشی خود خواهید داشت.

هک تگرام با استفاده از فایل‌های بکاپ

علاقمند به حوزه امنیت اطلاعات و آشنا به حوزه تست نفوذ
  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *