• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • راه‌کار امنیتی جدید اینستاگرام برای بازیابی اکانت‌های کاربرانش

راه‌کار امنیتی جدید اینستاگرام برای بازیابی اکانت‌های کاربرانش

cover Instagram

اینستاگرام برای کمک به کاربرانی که حساب‌هایشان در این شبکه اجتماعی به خطر افتاده، یک ویژگی جدید با عنوان “Security Chechup” راه‌اندازی کرده است، که کاربران با استفاده از این ویژگی جدید می‌توانند اقدام به بازیابی حساب‌های کاربری خود کنند. این ویژگی، خبر خوبی برای صاحبان اکانت‌های اینستگرامی است، که احتمال به خطر افتادن امنیت اکانت‌هایشان را می‌دهند. این ویژگی جدید امنیت حساب‌های کاربری را ارتقا می‌دهد و به کاربرانی که قصد بازیابی اکانت خود را دارند نیز کمک می‌کند.

به نقل از اینستاگرام: « امروز، ما Security Checkup را راه‌اندازی کردیم که یک ویژگی جدید برای کمک به افراد در حفظ امنیت حساب‌های اینستاگرام خود است. Security Checkup افرادی را که احتمال می‌رود حساب‌های آن‌ها هک شده است، از طریق مراحل لازم برای ایمن سازی حساب‌هایشان راهنمایی می‌کند. این شامل بررسی فعالیت ورود به سیستم، بررسی اطلاعات پروفایل، تأیید حساب‌هایی که اطلاعات ورود به سیستم با آن‌ها به اشتراک گذاشته شده و به‌روزرسانی اطلاعات تماس بازیابی حساب مانند شماره تلفن یا ایمیل، می‌شود.»

طی این فرایند، اشخاص برای دسترسی مجدد به حساب‌هایشان باید اقدامات بررسی اطلاعات پروفایل، بررسی فعالیت ورود به حساب اخیر و به‌روزرسانی جزئیات تماس‌شان مثل ایمیل و شماره تلفن را انجام دهند. همچنین اینستاگرام به کاربرانش توصیه دارد تا برای محافظت از حساب‌های کاربری خود، احراز هویت دو مرحله‌ای را برای حساب‌هایشان فعال کنند.
این کمپانی به کاربرانش اجازه می‌دهد تا از شماره حساب واتس‌اپ خود برای احراز هویت در حساب اینستاگرام‌شان نیز استفاده کنند، اما این ویژگی اکنون در برخی از کشورها قابل دسترسی است.
طی چند ماه گذشته، این شرکت که متعلق به کمپانی FaceBook است، شاهد افزایش حساب‌های مشکوک مخربی بوده‌است که پیام‌های مستقیمی را برای افرادی که سعی در دستیابی به اطلاعات حساس آن‌ها مانند رمزهای ورود به حساب دارند، ارسال می کنند. این شرکت خاطرنشان کرد که هرگز به کاربران خود به‌صورت مستقیم پیام نخواهد داد.

Instagram-Security-feature

به نقل از اینستاگرام: «این اکانت‌های مشکوک ممکن است به شما بگویند که حساب شما در معرض خطر Banned است، یا شما سیاست‌های اینستاگرام در مورد مالکیت معنوی را نقض کرده‌اید، یا این‌که عکس‌های شما در جای دیگری به اشتراک گذاشته می‌شود. این پیام‌ها اغلب کلاهبرداری هستند و خط مشی‌های اینستاگرام را نقض می‌کنند. اینستاگرام هرگز برای شما پیام مستقیم ارسال نمی‌کند.» در ادامه اینستاگرام این نکته را افزود که: «اگر اینستاگرام هرزمانی بخواهد با شما ارتباط برقرا کند و یا نکته‌ای را درباره حساب‌تان به شما بگوید، این‌کار را به‌صورت گزینه ایمیل از طرف اینستاگرام که در منو Setting قرار دارد، انجام می‌دهد، و تاکید داشت که این تنها راه ارتباط مستقیم و معتبر ما در برنامه کاربردی اینستاگرام است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *