گرفتن مدرک نتورک پلاس [۲۰۲۱]

مدرک نتورک پلاس

بسیاری از متخصصان حوزه فناوری اطلاعات که از قبل دانش پایه‌ای در زمینه‌ی IT دارند، ترجیح می‌دهند از مدرک‌ A+ بگذرند و به‌دنبال آموزش گواهینامه‌ی شبکه و مجوز کامپتیا باشند. این گواهینامه با ارائه‌ی حداقل نُه ماه تجربه، به‌ویژه در زمینه‌ی شبکه، به متخصصان ارائه می‌شود. برای واجد شرایط بودن در این دوره، داوطلب باید در زمینه‌ی رسانه، فناوری‌های شبکه، امنیت، توپولوژی، پیکربندی و نصب و راه‌اندازی، دانش قبلی داشته باشد. بسیاری از سازمان‌های مشهور مانند اینتل، اچ‌پی و دل، داشتن این گواهینامه را توصیه می‌کنند و حتی به‌عنوان امتیازی برای ورود به شبکه‌ی مشاوران اپل در نظر گرفته می‌شود.

با دریافت مدرک نتورک پلاس هر متخصص IT در عرصه‌های زیر دانش و مهارت کسب می‌کند:

  • توسعه و استقرار شبکه‌های عملکردی
  • پیکربندی، مدیریت و همچنین حفظ دستگاه‌های ضروری شبکه
  • تقسیم ترافیک شبکه و توسعه‌ی شبکه‌های انعطاف‌پذیر با استفاده از دستگاه‌هایی مانند روترها و سوئیچ‌ها
  • شناسایی مزایا و معایب پیکربندی‌های شبکه‌ی موجود
  • اجرای پروتکل‌های استاندارد، امنیتی و مرتبط شبکه
  • عیب‌یابی مشکلات شبکه
  • پشتیبانی از توسعه‌ی شبکه‌های مجازی

مدرک نتورک پلاس ، گواهینامه‌ای در سطح متوسط محسوب می‌شود و برای تکنسین‌های شبکه در نظر گرفته شده است؛ به این ترتیب که صلاحیت‌های هر تکنسین شبکه‌ی سطح متوسط را در توانایی وی برای پیکربندی یا پشتیبانی سرویس‌گیرنده‌های TCP / IP محک می‌زند. همچنین مهارت فرد را در طراحی شبکه، نصب سخت‌افزار، نصب، کابل‌کِشی، پیکربندی، عیب‌یابی و پشتیبانی می‌آزماید.

با حمایت مالی CompTIA این گواهینامه را می‌توان با گذراندن یک تست N10-007 به‌دست آورد. این تست شامل سوالات اولیه، موقعیتی و همچنین موقعیت‌هایی است که می‌تواند تشخیص داده شود. تست شبکه‌ی +CompTIA را هر کسی می‌تواند انجام دهد؛ اگرچه توصیه می‌شود متخصصانی که حداقل یک‌و‌نیم سال به‌عنوان تکنیسین شبکه سابقه‌ی کار دارند و دارای گواهینامه‌ی CompTIA هستند، این کار را انجام دهند.


تست این گواهینامه برای آزمایش سطح مهارت و توانایی دانش‌آموز در نصب، استقرار، نگهداری، پشتیبانی و عیب‌یابی برای هرگونه مشکلِ به‌وجودآمده در شبکه طراحی شده است. همچنین داوطلب باید دانش درک زمینه‌های مختلف فناوری‌های شبکه مانند مدل OSI و TCP / IP را داشته باشد. علاوه بر این، آزمون صدور گواهینامه‌ی نتورک پلاس دانش هر فرد را در خصوص اجزای شبکه و ویژگی‌های آن‌ها در ارتباط با کابل‌کِشی شبکه، مدل OSI، عیب‌یابی شبکه و امنیت شبکه ارزیابی می‌کند. افرادی که این گواهینامه را قبل از 31 دسامبر 2010 به‌دست آورده‌اند، می‌توانند آن را مادام‌العمر حفظ کنند؛ اما کسانی که پس از اول ژانویه‌ی 2011 آن را کسب کرده‌اند، باید هر سه سال یک بار گواهینامه را تمدید کنند.

نتورک پلاس چیست؟

درست مانند A+، نتورک پلاس نیز یک گواهینامه‌ی پایه است که به فرد امکان می‌دهد موقعیتی را برای ورود به سیستم در سازمان‌های مختلف کسب کند. ایضاً کسب این گواهینامه در کنار دوره CCNA، داشتن شغلی موفق را برای‌تان تضمین می‌کند. این آزمون شامل 90 سوال است که همراه با شبیه‌سازی مبتنی بر عملکرد باید در عرض 90 دقیقه به آن‌ها پاسخ داده شود.

CompTIA_Network

این گواهینامه از نظر ANSI (موسسه‌ی استاندارد ملی آمریکا) معتبر است و با استاندارد ISO 17024 مطابقت می‌کند. این یک امتیاز مثبت برای همه‌ی افرادی است که علاقمند به کار در سازمان‌های دولتی مانند وزارت دفاع ایالات متحده هستند. از آن‌جا که دارای گواهینامه ANSI و ISO است، نگه‌داشتن CEU (واحدهای آموزش مداوم) برای دارنده‌ی گواهینامه اجباری است. پس از دریافت مدرک نتورک پلاس، فرد باید قبل از تمدید گواهینامه حداقل 30 واحد آموزش مداوم را حفظ کند.

مباحث گواهینامه نتورک پلاس کامپتیا

سرفصل‌ها و مباحث مختلفی وجود دارند که تحت پوشش این گواهینامه قرار می‌گیرند. حوزه‌ها، دسته‌های مختلفی هستند که اطلاعات گوناگون ارائه‌شده توسط گواهینامه در آن‌ها تقسیم می‌شود. هر حوزه به زیرمجموعه‌های بیشتری تقسیم می شود که به شفاف‌سازی تست کمک می‌کند. اطلاعاتی که دانشجو از طریق این زیرمجموعه‌ها به‌دست می‌آورد، ضمن آماده‌سازی وی برای تست‌های آینده، مجموعه‌ی مهارت‌هایش را نیز بهبود می‌بخشد.

مدرک Network+ کامپتیا شامل مباحث زیر می‌شود:

  1. پلتفرم شبکه که حدود 22٪ از سوالات موجود در آزمون را پوشش می‌دهد.
  2. عملیات شبکه که باز هم شامل 20٪ سوالاتی است که در آزمون مطرح می‌شود.
  3. امنیت شبکه که 18٪ از آزمون را تشکیل می‌دهد.
  4. عیب‌یابی که 24٪ از آزمون را تشکیل می‌دهد.
  5. استانداردهای صنعت، روش‌ها و نظریه‌ی شبکه که 16٪ آزمون را تشکیل می‌دهد.

هر مبحث طیف گسترده‌ای از موضوعات وابسته را در بر می‌گیرد و داوطلب باید در همه‌ی آن‌ها مهارت داشته باشد تا بتواند گواهینامه‌ی شبکه‌ی کامپتیا را به‌دست آورد. کارفرمایان به‌دنبال دانش و درک مفاهیم اصلی شبکه در هر فرد هستند و این همان چیزی است که گواهینامه ارائه می‌کند.

چرا مدارک کامپتیا را انتخاب کنیم؟

اکنون پرسشی که مطرح می‌شود این است که گواهینامه چه چیزی به شما ارائه می‌دهد؟ این گواهینامه در سازمان‌های مختلف مسیر را برای شما هموار می‌کند؛ زیرا یکی از الزامات مشاغل سطح پایه است. شرکت‌ها همیشه این را توضیح نمی‌دهند؛ اما داشتن گواهینامه‌ی Network+ مزیتی است که احتمال این را که شما برای مصاحبه در نظر گرفته شوید و در نتیجه شغل خود را ارتقا دهید، افزایش می‌دهد.

به طور خلاصه، گواهینامه‌ی شبکه‌ی کامپتیا صلاحیتی میان‌رده‌ای است که به شما داده می‌شود. بسیاری از سازمان‌ها مانند دل، اینتل، اچ‌پی، مایکروسافت، سیسکو و… ترجیح می‌دهند داوطلبانی را استخدام کنند که دارای گواهینامه‌های A+ و Network+ هستند؛ زیرا این امر حاکی از قوی‌بودن داوطلب است. در عین حال، آن فرصت‌هایی را که قبلاً فکر می‌کردید از دسترس شما خارج هستند، به‌دست خواهید آورد. داشتن این گواهینامه مزایای بی‌شماری دارد و به شما کمک می‌کند مهارت خود را برای دریافت گواهینامه‌های بعدی که اجازه می‌دهند حرفه‌ای‌ها در حرفه‌ی خود پیشرفت کنند، ارتقا دهید.

همین حالا در دوره آموزشی نتورک پلاس ثبت نام کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *