۱۰ ابزار برتر SIEM | به همراه ویدیو آموزشی

siem

SIEM به معنای اطلاعات امنیت و مدیریت رویداد است. ابزارهای SIEM هشدارهای امنیتی ایجادشده توسط برنامه‌ها و سخت‌افزارهای شبکه را به صورت بلادرنگ تحلیل می‌کنند.

اصطلاح SIEM به بازه‌ی متنوعی از بسته‌های نرم‌افزاری مانند سیستم‌های مدیریت گزارش، سیستم‌های مدیریت رویدادهای امنیتی، سیستم‌های مدیریت اطلاعات امنیت و سیستم‌های محاسبه‌ی همبستگی رویدادهای امنیتی اطلاق می‌شود. بیشتر اوقات تمام این قابلیت‌ها با هم ترکیب می‌شوند تا حفاظت 360 درجه در برابر تهدیدات فراهم شود.

با وجود این که سیستم SIEM به طور کامل در برابر تهدیدات ایمن نیست، وجود آن یکی از نشانه‌های اصلی است که نشان می‌دهد یک سازمان سیاست امنیت سایبری مشخصی دارد. در 90 درصد مواقع، حملات سایبری هیچ نشانه‌ی سطحی مشخصی در سیستم‌ها و سرویس‌ها از خود نشان نمی‌دهند و از این رو تشخیص تهدیدات با استفاده از فایل‌های گزارش (Log) بسیار موثرتر است. قابلیت‌های مدیریت گزارش قدرتمند سیستم‌های SIEM آن‌ها را به ابزار اصلی برای ایجاد شفافیت در شبکه تبدیل کرده است.

با حوزه SIEM چقدر آشنا هستید؟

بیشتر برنامه‌های امنیتی در مقیاس کوچکی عمل کرده و تهدیدات کوچک را شناسایی می‌کنند، ولی در شناسایی الگوی کلی تهدیدات سایبری ناتوان هستند. برای مثال یک سیستم تشخیص نفوذ (IDS) به ندرت می‌تواند کاری بیشتر از مونیتورکردن پکت‌ها و آدرس‌های IP انجام دهد. به طور مشابه، گزارش‌های سرویس‌ها تنها حاوی اطلاعات مربوط به اتصال کاربران و تغییرات پیکربندی هستند. سیستم SIEM تمام این سیستم‌ها را کنار هم قرار داده و با مونیتورکردن و تحلیل بلادرنگ گزارش‌های رویداد، دیدگاهی کامل و جامع نسبت حوادث امنیتی به شما می‌دهد.

در ویدئوی زیر 10 ابزار برتر SIEM آمده است که می‌توانید برای تامین امنیت سازمان خود در مقیاس گسترده و تحلیل تهدیدات و حوادث امنیتی از آن‌ها استفاده کنید:

علاقمند به حوزه امنیت اطلاعات و آشنا به حوزه تست نفوذ
  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

۲ دیدگاه ها

  1. خیلی جامع و مختصر بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *