معرفی آنتی‌ ویروس‌های برتر [سال ۲۰۲۱]

معرفی آنتی‌ ویروس‌های برتر سال 2020

در فضای امروز دنیای دیجیتالی که پر از تهدیدات امنیتی است، داشتن یکی از بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس روی لپ تاپ، رایانه و موبایل شما یک ضرورت محسوب می‌شود. ا گذشته از آن، ما دیگر مانند دهه قبل قادر به شکست دادن مجرمان سایبری و هکرها نیستیم و استفاده از لپ تاپ، موبایل و فناوری های دیگر بدون استفاده از آنتی ویروس ها، بسیار خطرناک است.

در حقیقت، جرایم سایبری سالانه به طور قابل توجهی در حال رشد هستند. به این معنی که باید اطمینان بیشتری از اینکه ابزارهای آنتی ویروس موجود می توانند از شما در مقابل این تهدیدات حفاظت کنند، حاصل شود. خواه این آنتی ویروس ها رایگان باشند خواه در مقابل استفاده از آنها هزینه ای پرداخت کنید. احتمالا نام آنتی ویروس هایی مانند Eset، McAfee و Kaspersky بیشتر از بقیه به گوش شما خورده است، اما آیا آنها واقعاً بهترین هستند؟ در این مقاله از بلاگ لیان، آخرین نسخه های این آنتی ویروس ها را، چه رایگان و چه پولی، را از نظر سطح عملکرد، بررسی کرده ایم. این بررسی ها شامل بیش از ۸۰ برند آنتی ویروس می‌باشد و از این جهت این گزارش از سطح اطمینان بالایی برخوردار و قابل استناد است.

سازندگان بدافزارها و ویروس‌ها همیشه روش‌های جدیدی برای دستیابی به رایانه شخصی و سایر دستگاه‌هایی که اینترنت روی آن‌ها فعال شده (همچنین تلفن همراه و تبلت شما) پیدا می‌کنند. خوشبختانه، شرکت‌های امنیتی نرم افزار آنلاین نیز به طور مداوم بسته نرم افزارهای امنیتی خود را بروز می‌کنند تا در برابر کلاهبرداری فیشینگ، باج افزار و سایر انواع ویروس‌ها و بدافزارها محافظت کنند.

نتیجه تحقیقات و بررسی های ما در قالب لیست زیر و به ترتیب میزان عملکرد لیست شده است:

  1. Bitdefender Antivirus Plus 2020
  2. Norton AntiVirus Plus
  3. Webroot SecureAnywhere AntiVirus
  4. ESET NOD32 Antivirus
  5. F-Secure Antivirus SAFE
  6. Kaspersky Anti-Virus
  7. Trend Micro Antivirus+ Security
  8. Panda Dome Essential

Bitdefender Antivirus Plus 2020

سیستم عامل: فقط ویندوز

بیشترین دستگاه که پشتیبانی می کند: ۱ دستگاه

ویژگی های بارز: محافظت در برابر باج افزارها، ابزارهای حفظ حریم خصوصی، VPN، پرداخت امن

نکات مثبت: دقت بالا – مدیریت گذرواژه ها – قیمت ارزان

نکات منفی: استفاده بالا از منابع سیستم

آنتی ویروس Bitdefender در تشخیص ویروس قابل اعتماد و دقیق می باشد، همچنین با دارا بودن ویژگی فیلتر وب برای جلوگیری از دسترسی به سایت های مخرب، و همچنین یک مرورگر ایمن که باعث می شود معاملات بانکی و خرید آنلاین شما ایمن باشد، به امنیت بیشتر سیستم شما کمک می کند. همچنین یک ویژگی مدیریت گذرواژه نیز وجود دارد که اطلاعات کارت اعتباری و پروفایل های شما را به صورت خودکار حفظ و نگهداری می کند. و در انتها با استفاده از ماژول ضد فیشینگ عالی، که امتیاز بالایی دارد، دسترسی به سایت های خطرناک را مسدود می کند.

محافظت چند لایه ای نیز در برابر حملات و تهدیدات باج افزارها وجود دارد که بطور حیرت انگیزی با استفاده از رفتارشناسی مبتنی بر هوش مصنوعی و اسکن سیستم، لایه محافظتی قابل اعتمادی را در برابر این تهدیدات ایجاد می کند.

اما باید نکته های منفی را نیز ذکر کرد. این آنتی ویروس منابع زیادتری را نسبت به حد متوسط دریافت می کند، و ممکن است با برخی از برنامه ها در تضاد باشد، اما آنتی ویروس Bitdefender Plus هنوز هم یک بسته دوست داشتنی است که نرخ تشخیص عالی، عملکرد عالی و ویژگی های جانبی بالایش، هزینه ای که در قبال آن پرداخت می شود را توجیه می کند.

Norton AntiVirus Plus

سیستم عامل: ویندوز و مک

بیشترین دستگاه که پشتیبانی می کند: ۱ دستگاه

ویژگی های بارز: امنیت حریم شخصی پیشرفته، امنیت مالی، شبکه اطلاعاتی غیرنظامی جهانی

نکات مثبت: مسدودسازی تمام بدافزارهای جدید، تاثیر پایین بر روی منابع سیستم

نکات منفی: افزونه های مرورگر قابل اعتماد نیستند

آنتی ویروس پلاس Norton یک شکارچی بدافزار با کیفیت است که می تواند بطور خودکار از رایانه شخصی شما به صورت اختصاصی محافظت کند. انتقال از نسخه “Basic” به “Plus” به طور قطع بهتر به نظر می رسد، اما واقعاً فقط چند عملکرد اضافی دارد.

آنتی ویروس Norton ترفندها، گزینه ها و تنظیمات زیادی را برای کسانی که به آن‌ها نیاز دارند فراهم می کند مانند ویژگی مسدود کننده لینک‌های مخرب، که شما را از وبسایت‌های مخرب دور نگه می دارد. حتی اگر مورد از این ویژگی بتواند عبور کند، سرویس دیگر وجود دارد که آپلود های مشکوک را فوراً تشخیص داده و آنها را مسدود می کند. حتی اگر بدافزاری باشد که از روش های خلاقانه و شخصی برای نفوذ به سیستم استفاده می کند، آنتی ویروس Norton با استفاده از رفتارشناسی مبتنی بر هوش مصنوعی آنها را تشخیص می دهد.

Webroot SecureAnywhere AntiVirus

سیستم عامل: ویندوز و مک

بیشترین دستگاه که پشتیبانی می کند: ۱ دستگاه

ویژگی های بارز: امنیت پیوسته، محافظت از هویت ها، سرویس ضد فیشینگ بلادرنگ، مانیتور فایروال

نکات مثبت: تاثیر بسیار پایین بر منابع سیستم، عکس العمل سریع در مواجه با تهدیدات

نکات منفی: هیچ داده آزمایشی از آزماشگاه های برتر وجود ندارد

تقریباً در مورد هر ابزار آنتی ویروس ادعا می شود که به اصطلاح “سبک” است و تاثیری بر روی عملکرد سیستم ندارد، اما آنتی ویروس Webroot SecureAnywhere واقعا تنها آنتی ویروسی است که در این موضوع پیش قدم است. نصب این آنتی ویروس تنها چند ثانیه طول می کشد، فایل ها بارگذاری شده بر روی سیستم به سختی از ۲مگابایت از هارد دیسک سیستم استفاده می کنند، تاثیر بروی عملکرد RAM بسیار پایین است و هیچ بروزرسانی عظیمی که بر روی پهنای باند تاثیر بگذارد، دیده نمی شود.

با توجه به این موضوع، هیچ پیچیدگی در کار نیست و همین امر باعث می شود تا این موضوع از همه ویژگی‌ها چشمگیرتر شود. در کنار محافظت از هسته، نظارت بر رفتار هوشمند، ضد فیشینگ در زمان بلادرنگ، فایروال و مانیتور اتصال به شبکه، ضد باج افزار پیشرفته و سایر امتیازات جالب وجود دارد.

ESET NOD32 Antivirus

سیستم عامل: فقط ویندوز

بیشترین دستگاه که پشتیبانی می کند: ۵ دستگاه

ویژگی های بارز: سپر ضدباج افزار، اسکنر UEFI، مسدودسازی اکسپلویت ها، اسکنر قدرتمند Cloud

نکات مثبت: بسیار قابل کانفیگ است، کنترل دسترسی دستگاه

نکات منفی: نسبتا گران است، برای مبتدیان مناسب نیست

اگر در مورد لیست ویژگی های این آنتی ویروس بخواهید قضاوت کنید، آنتی ویروس ESET NOD32 ممکن است کمی ناامید کننده باشد. هیچ فایروالی، مدیریت گذرواژه، اسکنر آسیب پذیری یا هرکدام از ویژگی های که اغلب در رقبا آن را پیدا می کنید وجود ندارد.

البته این موضوع به این معنی نیست که این آنتی ویروس ضعیف است یا پولی که برای آن صرف می کنید زیاد است. این آنتی ویروس بیشتر بر روی مباحث اساسی و پایه ای تمرکز دارد. آنتی ویروس ESET با محافظت در برابر بدافزارها در زمان بلادرنگ، برخورداری از بهترین راه حل تشخیص مبتنی رفتارشناسی، لایه ی ضد باج افزاری، محافظت در برابر اکسپلویت‌ها، مسدودسازی لینک‌های مخرب و مسدود کردن سایت‌های مخرب و استفاده از ماژول هایی به منظور جلوگیری از حملاتی که از پاورشل استفاده می کنند، ویژگی های خوبی را برای سیستم شما به ارمغان می اورد.

F-Secure Antivirus SAFE

سیستم عامل: ویندوز، مک، اندروید و iOS

بیشترین دستگاه که پشتیبانی می کند: ۳ دستگاه

ویژگی های بارز: محفاظت مرورگر، محافظت معاملات بانکی، تنظیم قوانین محافظت کودکان در اینترنت، محافظت در برابر باج افزارها

نکات مثبت: کارایی بسیار آسان و به اصطلاح یوزر فرندلی، ارزش بالا

نکات منفی: میزان False-Positive بالا

آنتی ویروس F-Secure مجموعه ای عالی از ابزارهای آنتی ویروس است و با اینکه کمی گرانتر از برخی دیگر از نرم افزارهای آنتی ویروس موجود در این لیست بهترین می باشد، اما تعدادی از ویژگی های موجود در آن، مطمئنا شما را در برابر قیمت آن متقاعد می کند.

با خرید آنتی ویروس F-Secure SAFE شما در حقیقت یک نرم افزار آنتی ویروس درخشان را دریافت می کنید. آنتی ویروسی که با ارائه محافظت بانکی برای خرید آنلاین ایمن، ابزار ایمنی خانواده، دستگاه یاب که به شما امکان می دهد دستگاه اندروید و iOS خود را که گم کرده اید ردیابی کنید، به شما برای حفاظت بیش از پیش کمک می کند. این آنتی ویروس به طور معمول حداکثر نمره را از آزمایشگاه های AV-Test و AV-Comparatives دریافت می کند.

Kaspersky Anti-Virus

سیستم عامل: فقط ویندوز

بیشترین دستگاه که پشتیبانی می کند: ۵ دستگاه

ویژگی های بارز: اسکن خودکار، شناسایی و جلوگیری از کریپتوماینر ها، مدیریت امنیت ساده شده

نکات مثبت: یکی از بهترین بسته های انتی ویروس که عملکرد بسیار خوبی دارد، رابط کاربری بسیار آسان

نکات منفی: سوئیت های کامل کسپرسکی از ارزش بهتری برخوردار است

آنتی ویروس Kaspersky یک بسته امنیتی مستقل شده است که بر روی ملزومات امنیتی اصلی و اساسی متمرکز است : فیلتر وب آن آدرس های خطرناک را مسدود می کند، یک موتور دقیق که وظیفه شناسایی و حذف تهدیدها را انجام می‌دهد، فناوری‌های مانیتورینگ هوشمند اقدامات مخرب را ردیابی و معکوس می‌کند.

با بررسی مدام دریافته ایم که آنتی ویروس Kaspersky یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از بدافزارها و حذف آن از یک سیستم آلوده است. همچنین ذکر این نکته واجب است که این آنتی ویروس مرتباً در آزمایشگاه های معتبری مانند AV-test و AV-Comparatives بهترین امتیازها را دریافت می کند.

Trend Micro Antivirus+ Security

سیستم عامل: فقط ویندوز

بیشترین دستگاه که پشتیبانی می کند: ۱ دستگاه

ویژگی های بارز: محافظت کارا در برابر باج افزارها، یادگیری ماشین بسیار پیشرفته، اسکنر قدرتمند ایمیل، محافظت از معاملات مالی

نکات مثبت: قیمت مناسب، رابط کاربری آسان، محافظت بالا و قدرتمند

نکات منفی: سیستم را ممکن است کند کند

Trend Micro Antivirus + Security یک پکیج آنتی ویروسی بسیار توانمند است که با استفاده از ویژگی آنتی اسپم و یک ماژول موثر با نام “Folder Sheild”، محافظت بسیار بالایی را برای مسدود کردن باج افزار فراهم می کند. آزمایشگاه های برتر تست عملکرد آنتی ویروس ها، امتیاز بالایی را برای عملکرد این آنتی ویروس در نظر می گیرند. اما گزارش هایی نیز از False-Positive بالا وجود دارد که می تواند مزاحت هایی را برای کاربران ایجاد کند. تجربیات ما از کار با این آنتی ویروس می گوید که سطح محافظتی این آنتی ویروس شبیه به Bitdefender است.

Panda Dome Essential

سیستم عامل: فقط ویندوز

بیشترین دستگاه که پشتیبانی می کند: نامحدود

ویژگی های بارز: مانیتور پردازش ها، فیلتر لینک های مخرب، درایو نجات دهنده USB قابل بوت

نکات مثبت: ویژگی های بسیار زیاد، پوشش دستگاه ها بصورت نامحدود

نکات منفی: رابط کاربری برای همه کاربران جالب نیست، نتایج تست محافظت تناقض بالایی دارد.

این آنتی ویروس دارای ویژگی های بسیار زیادی می باشد: تشخیص بدافزار در زمان بلادرنگ، اسکن سریع مبتنی بر ابر، فیلتر URL برای مسدود کردن وب سایت های مخرب. آنتی ویروس Panda Dome Essential همه موارد ضروری را دارد. آنتی ویروس Panda Dome در حال اضافه کردن موارد زیادی ویژگی است که برخی از برنامه های دیگر در این لیست نمی تواند مطابقت داشته باشد، از اسکن پورت ها و کنترل پینگ گرفته تا نظارت بر روند عمیق و یک VPN یکپارچه.

در انتها ذکر این نکته واجب است که این بررسی‌ها و گزارش، از سایت techradar می باشد.

علاقمند به حوزه امنیت اطلاعات و آشنا به حوزه تست نفوذ
  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *