چگونه بسترهای موبایل و فضای ابری خود را ایمن کنیم؟

IBM

رشد بی‌اندازه دنیای تکنولوژی در سال‌های اخیر باعث شده تا بستر ارتباطی بسیاری از افراد و شرکت‌های کوچک و بزرگ، ازطریق تلفن‌های هوشمند و فضای ابری شکل بگیرد. تلفن‌های هوشمندی که همواره به اینترنت متصل هستند و روزانه داده‌های بسیاری را بین افراد مختلف جابجا می‌کنند. و همین‌طور فضای ابری که به سرعت در حال فراگیری‌ست و به زودی شاهد خواهیم بود که هیچ فضای ذخیره‌سازی اطلاعاتی به صورت فیزیکی، در دست افراد و سازمان‌ها پیدا نخواهد شد. این بدین معنی‌ست که با وجود فضای ابری که هیچ‌گونه خرابی و ازدست‌رفتگی اطلاعات نداشته و از هر نقطه‌ای ازجهان دسترسی به آن ممکن خواهد بود، فضاهای ذخیره‌سازی فیزیکی نظیر هارد، فلش، سی‌دی و… ازمیان برداشته خواهند شد.

تلفن همراه و فضای ابری خود را سریعاً ایمن‌سازی کنید!

اما توجه داشته باشید که همین بسترهای موبایلی و فضاهای ابری نیز اگر با استانداردهای امنیتی مناسب ایمن‌سازی نشوند، می‌توانند تمامی اطلاعات شما را در اختیار افراد سودجو قرار دهند. هکرهایی که همواره منتظر ایجاد یک آسیب‌پذیری و یا خطای انسانی در فضای سایبری هستند، درصورتی که اطلاعات شما را قابل دستیابی ببینند، به سرعت آن‌ها را به سرقت برده و شخص شما یا سازمانی که در آن مشغول به فعالیت هستید را درمعرض خطر قرار می‌دهند. توجه داشته باشید که در مقیاس‌های بزرگ، با لو رفتن اطلاعات، سرمایه‌های زیادی از دست خواهد رفت و زندگی افراد زیادی در خطر نابودی قرار خواهد گرفت.

اما چه کنیم که موبایل و فضای ابری خود را ایمن کنیم؟

می‌خواهیم راهکارهای موجود در این زمینه را از زبان شرکت IBM برای شما عنوان کنیم.

IBM یک سازمان بزرگ و شناخته‌شده جهانی است که در زمینه امنیت فضای سایبری فعالیت می‌کند. این سازمان دارای محصولات مختلفی نظیر فایروال و نرم‌افزارهای مربوط به مدیریت حوادث و امنیت می‌باشد. در ویدیوهای موشن‌گرافی زیر، شرکت IBM سعی کرده است تا در ابتدا راهکارهایی را برای مقابله با تهدیدات پیشرفته (با استفاده از IBM Security) ارائه دهد و سپس در ویدیو دوم، چگونگی ایمن‌سازی دستگاه‌های موبایلی و فضای ابری را به طور کامل برای شما تشریح کند.

شما می‌توانید با مشاهده محصولات موجود در شرکت IBM و همچنین تماشای ویدیوهای زیر، به درک خوبی از ایمن‌سازی دنیای امنیت سایبری دست‌یابید.

علاقمند به حوزه امنیت اطلاعات و آشنا به حوزه تست نفوذ
  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *