• صفحه خانگی
  • >
  • یییی اسلاید
  • >
  • بایدن استفاده از آنتی ویروس کسپرسکی را در ایالات متحده به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع کرد

بایدن استفاده از آنتی ویروس کسپرسکی را در ایالات متحده به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع کرد

دولت بایدن ممنوعیت استفاده از آنتی ویروس کسپرسکی و به‌روزرسانی نرم‌افزار را برای شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان آمریکایی اعلام کرده است و به مشتریان تا ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۴ فرصت می‌دهد تا نرم‌افزار امنیتی جایگزین را پیدا کنند.

دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی (BIS) تصمیم نهایی را اعلام کرد که شرکت Kaspersky Lab، شرکت تابعه ایالات متحده یک شرکت نرم‌افزار آنتی ویروس و امنیت سایبری مستقر در روسیه را از ارائه مستقیم یا غیرمستقیم آنتی ویروس منع می‌کند.

این ممنوعیت همچنین شامل شرکت‌های وابسته، شرکت‌های تابعه و شرکت‌های اصلی Kaspersky Lab (همراه با Kaspersky و Kaspersky Lab ) می باشد.

این ممنوعیت نه تنها شامل فروش محصولات کسپرسکی می‌شود، بلکه از ارائه آنتی‌ویروس و به‌روزرسانی‌های امنیتی به مشتریان توسط این شرکت جلوگیری می‌کند و این امر باعث می‌شود تا مشتریان نرم‌افزار جایگزین را تا پایان سپتامبر ارائه کنند.

Gina Raimondo ، وزیر بازرگانی آمریکا، گفت: «دولت بایدن هریس متعهد به رویکرد کل دولت برای حفاظت از امنیت ملی و ایجاد نوآوری در دشمنان خود است.»

روسیه بارها و بارها نشان داده است که توانایی و قصد سوء استفاده از شرکت‌های روسی مانند آزمایشگاه کسپرسکی برای جمع‌آوری و سلاح‌سازی(weaponize  ) از اطلاعات حساس ایالات متحده را دارد و ما با استفاده از هر ابزاری که در اختیار داریم برای حفاظت از امنیت ملی ایالات متحده و مردم آمریکا ادامه خواهیم داد. “

در حالی که کسپرسکی هرگونه ارتباط با دولت روسیه را رد کرده است، دولت ایالات متحده احساس می کند که به دلیل توانایی های سایبری دولت روسیه و توانایی نفوذ بر عملیات کسپرسکی، هیچ راهی برای کاهش خطر بدون ممنوعیت کامل خدمات این شرکت در ایالات متحده وجود ندارد.

بیشتر این نگرانی ناشی از دستیابی کسپرسکی به ابزارهای امنیتی مخفی و سوء استفاده های مرتبط با Equation Group است که گمان می رود بخش عملیات سایبری NSA بوده است.

در آن زمان، کسپرسکی اظهار داشت که آنتی ویروس پس از شناسایی فایل های ناشناس قبلی به طور خودکار فایل های NSA را بازیابی می کرد. معمولا فروشندگان آنتی ویروس فایل هایی را که مشکوک به مخرب بودن توسط آنتی ویروس هستند را برای تجزیه و تحلیل بیشتر در سرور خود آپلود می کنند.

با این حال، دولت ایالات متحده معتقد است که عوامل FSB روسیه یا سایر افراد داخلی کسپرسکی از آنتی ویروس Kaspersky به عنوان یک موتور جستجوی تعاملی برای اسکن کامپیوترها در سراسر جهان برای یافتن فایل های مورد علاقه استفاده می کنند.

از آن زمان، دولت ایالات متحده به آرامی استفاده از محصولات کسپرسکی را در سازمان‌های فدرال و اکنون با اعلام امروز در سراسر کشور ممنوع کرده است.

به عنوان بخشی از این اطلاعیه ها، BIS یک صفحه اختصاصی راه اندازی کرده است که در آن معنی ممنوعیت Kaspersky برای مشتریان شرکتی و مصرف کننده را توضیح می دهد.

از ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۴، کسپرسکی از هرگونه قرارداد جدید با یک شخص تجاری آمریکایی منع شده است.

در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۴، Kaspersky یا هر یک از نمایندگان آن از توزیع نرم‌افزار و به‌روزرسانی‌های آنتی‌ویروس برای مشتریان و اجرای شبکه امنیتی Kaspersky (KSN) خود در ایالات متحده یا سیستم‌های هر شخص آمریکایی منع شده‌اند.

شبکه امنیتی کسپرسکی پلتفرم تهدید مبتنی بر cloud است که نمونه‌های فایل جدید آپلود شده از دستگاه‌هایی که نرم‌افزار آن را اجرا می‌کنند، می‌پذیرد.

در حالی که دولت اعلام کرده است که اقدام قانونی علیه هیچ یک از افراد آمریکایی که پس از این مهلت‌ها به استفاده از نرم‌افزار کسپرسکی ادامه می‌دهند، پیگیری نمی‌کنند، آنها با مسئولیت خود از این نرم‌افزار استفاده خواهند کرد.

علاوه بر این ممنوعیت، BIS سه نهاد مرتبط با  AO Kaspersky Lab ، OOO Kaspersky Group (Russia) و Kaspersky Labs Limited (United Kingdom) را به دلیل همکاری ادعایی با دولت روسیه به لیست نهاد اضافه کرده است.

در پاسخ به ممنوعیت امروز، کسپرسکی بیانیه زیر را به اشتراک گذاشته است :

“کسپرسکی از تصمیم وزارت بازرگانی ایالات متحده برای ممنوعیت استفاده از محصولات این شرکت در ایالات متحده آگاه است. این تصمیم بر توانایی این شرکت برای فروش و ترویج پیشنهادات و/یا آموزش های اطلاعاتی تهدیدات سایبری در ایالات متحده تاثیری ندارد. همچنین خدمات کسپرسکی در فعالیت‌هایی که امنیت ملی ایالات متحده را تهدید می‌کنند، مشارکت نمی‌کند و در واقع، با گزارش‌دهی و حفاظت از انواع گروه های هکری که منافع و متحدان ایالات متحده را هدف قرار می‌دهند، با ایالات متحده همکاری می کند.

بیش از ۲۶ سال، کسپرسکی در ماموریت خود برای ساختن آینده ای امن با محافظت از بیش از یک میلیارد دستگاه موفق بوده است. Kaspersky محصولات و خدمات پیشرو در صنعت را به مشتریان در سراسر جهان ارائه می دهد تا از آنها در برابر انواع تهدیدات سایبری محافظت کند و بارها استقلال خود را از هر دولتی نشان داده است. علاوه بر این، Kaspersky اقدامات شفافیت قابل توجهی را اجرا کرده است که با هیچ یک از همتایان صنعت امنیت سایبری خود قابل مقایسه نیست تا تعهد پایدار خود را به یکپارچگی و قابل اعتماد بودن نشان دهد. تصمیم وزارت بازرگانی ناعادلانه شواهد را نادیده می گیرد.

تأثیر اولیه این اقدامات مزایایی است که برای جرایم سایبری فراهم می کند. همکاری بین‌المللی بین کارشناسان امنیت سایبری در مبارزه با بدافزارها بسیار مهم است و با این حال این تلاش‌ها را محدود می‌کند. علاوه بر این، آزادی مصرف‌کنندگان و سازمان‌ها، بزرگ و کوچک، برای استفاده از حفاظتی که می‌خواهند را سلب می‌کند، در این مورد طبق آزمایش‌های مستقل، آنها را از بهترین فناوری ضد بدافزار در صنعت دور می‌کند. این امر باعث ایجاد اختلال چشمگیری برای مشتریان ما می شود، زیرا آنها مجبور خواهند شد فوراً فناوری هایی را که ترجیح می دهند و سال ها برای محافظت از آنها متکی بوده اند جایگزین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *