• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • اپل با قابلیت Apple Intelligence جدید خود وارد عرصه هوش مصنوعی می شود .

اپل با قابلیت Apple Intelligence جدید خود وارد عرصه هوش مصنوعی می شود .

Apple Intelligence

اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود در سال ۲۰۲۴ از ویژگی جدید « Apple Intelligence » خود رونمایی کرد و سرانجام از استراتژی هوش مصنوعی خود رونمایی کرد که تجربیات شخصی سازی شده جدیدی را در دستگاه های اپل تقویت می کند.

اپل در جریان سخنرانی WWDC توضیح داد: «Apple Intelligence یک سیستم هوش شخصی است که مدل‌های قدرتمند را درست در هسته آیفون، آی‌پد و مک شما قرار می‌دهد».

این ویژگی در iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia ادغام شده است تا داده‌های دستگاه شما را تجزیه و تحلیل کند.

ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی با ایجاد یک نمایه معنایی روی دستگاه برای ذخیره داده های بازیابی شده از ایمیل ها، تصاویر، وب سایت هایی که بازدید می کنید و برنامه هایی که استفاده می کنید کار می کند.

سپس می توانید از کوئری های human language  برای تولید تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی، کمک به نوشتن و تصحیح محتوای خود و بازیابی داده های ذخیره شده در برنامه های خود استفاده کنید.

Apple Intelligence

Apple Intelligence

Apple Intelligence همچنین قابلیت استفاده Siri را با اجازه دادن به شما برای درخواست human language برای دسترسی به اطلاعات خود افزایش می دهد، مانند درخواست از Siri  مثلا برای “باز کردن ایمیلی که دیروز از مادر دریافت کردم.”

اپل همچنین گفت که با سایر پلتفرم های هوش مصنوعی برای ارائه اطلاعات بیشتر از منابع خارجی همکاری می کند. به گفته Axios، یکی از این شرکا OpenAI است که به Siri  اجازه می‌دهد تا از ChatGPT سوالات چالش‌برانگیزتر را بپرسد.

Axios گزارش می‌دهد که اپل این درخواست‌ها را با پنهان کردن آدرس‌های IP خصوصی می‌کند و OpenAI این درخواست‌ها را ذخیره نمی‌کند. با این حال، برای کسانی که مایلند حساب های OpenAI خود را با iOS مرتبط کنند، به جای آن از سیاست های داده OpenAI استفاده می شود.

از آنجایی که مدل‌های هوش مصنوعی مورد استفاده برای تقویت این ویژگی مستقیماً روی دستگاه اجرا می‌شوند، این ویژگی فقط در iPhone 15 Pro و iPad و Mac با تراشه‌های M1 و نسخه‌های جدیدتر در دسترس خواهد بود.

حریم خصوصی

سال‌هاست که شرکت های بزرگ، از داده‌های کاربران برای کارهای تبلیغاتی و استراتژی های بازاریابی استفاده میکنند

هنگامی که مایکروسافت فراخوان ویندوز را اعلام کرد، بلافاصله واکنش‌های شدیدی به وجود آمد و بسیاری فکر می‌کردند که این ویژگی یک نقض حریم خصوصی کاربران می شود. این هشدارها باعث شد که مایکروسافت برای محافظت از داده‌های ذخیره شده در دستگاه‌ها در برابر بدافزارهای سرقت اطلاعات و سایر تهدیدات، پیشرفت‌هایی را اضافه کند.

اپل می گوید که آنها Apple Intelligence را از ابتدا با در نظر گرفتن حریم خصوصی با انجام تقریباً تمام پردازش های آن به صورت local روی دستگاه ساخته اند. اگر یک query نیاز به یک مدل هوش مصنوعی پیچیده تری داشته باشد که نتواند به صورت local اجرا شود، query به سرورهای ابری ویژه ای به نام “Private Cloud Compute” ارسال می شود.

این شرکت می‌گوید که فقط داده‌های مورد نیاز برای پردازش درخواست ارسال می‌شود و هرگز در سرورهای آن ذخیره نمی‌شود یا برای کارمندان اپل قابل دسترسی نیست.

گرچه دستگاه‌های macOS و iOS به اندازه ویندوز مورد هدف بدافزارها نیستند، اما این بدان معنا نیست که اصلاً تحت تأثیر بدافزار قرار نمی‌گیرند.

بدافزار سرقت اطلاعات برای دستگاه‌های مک وجود دارد و کاربران آیفون، مانند سیاستمداران، فعالان حقوق بشر، کارمندان دولت و روزنامه‌نگاران، توسط نرم‌افزارهای جاسوسی هدف قرار می‌گیرند.

بنابراین، بدافزارهای موجود در این دستگاه‌ها می‌توانند از نظر تئوری تلاش کنند تا فهرست معنایی Apple Intelligence را برای مشاهده آفلاین بدزدند، در صورتی که فایل‌ها هنگام ورود کاربر رمزگذاری نشده باشند.

علاوه بر این، اپل در صورتی که قصد خاموش کردن Apple Intelligence از حالت Lockdown باید استفاده کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *