افشای Huione Guarantee به عنوان یک بازار ۱۱ میلیارد دلاری

بازار آنلاین Huione Guarantee که به نظر می‌رسد قانونی است، در واقع به عنوان یک پلتفرم برای پولشویی از طریق کلاهبرداری‌های آنلاین، به ویژه نوعی کلاهبرداری سرمایه‌گذاری به نام pig butchering استفاده می‌شود.

در یک کلاهبرداری pig butchering، قربانی به تدریج ترغیب می‌شود که پول خود را در وب‌سایت‌های جعلی که بازدهی بالای سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهند، سرمایه‌گذاری کند. وقتی قربانیان سعی می‌کنند پول خود را برداشت کنند، کلاهبرداری آشکار می‌شود و تا آن زمان معمولاً مقدار زیادی پول از دست داده‌اند.

طبق گزارش شرکت تحلیل بلاک‌چین Elliptic، تجار در Huine Guarantee حداقل ۱۱ میلیارد دلار تراکنش انجام داده‌اند که برخی از آن‌ها به انواع مختلف جرایم سایبری مرتبط هستند، از جمله ایجاد وب‌سایت‌هایی برای کلاهبرداری سرمایه‌گذاری، فروش داده‌های شخصی، و پولشویی.

گروه های پولشویی

Huione Guarantee یک بازار آنلاین چینی زبان است که در سال ۲۰۲۱ راه اندازی شد و متعلق به گروه کامبوجی Huione Group است.

شرایط استفاده از این پلتفرم اعلام می‌کند که مسئولیتی در قبال آنچه فروخته می‌شود ندارد و موضعی بی‌طرف اتخاذ می‌کند که شامل برخورد با محصولات غیرقانونی نمی‌شود.

با این حال، این پلتفرم همچنان امنیت تراکنش‌ها را تضمین می‌کند و از طریق Huione Pay یک سیستم امنی را به کاربران ارائه می‌دهد، بنابراین نقش فعالی در تسهیل فروش اقلام غیرقانونی دارد.

بر اساس تحقیقات شرکت Elliptic، نبود نظارت  احتمالاً در پلتفرم Huine Guarantee در کنار وجود یک سیستم پرداخت قوی، موجب شده است که مجرمان سایبری بتوانند به راحتی برخی اقلام یا خدمات غیرقانونی را خرید و فروش کنند.

  • پول‌های حاصل از اخاذی جنسی و کلاهبرداری pig butchering را پولشویی کنید.
  • پرداخت‌های قربانیان را قبول کرده و آن‌ها را به پول نقد، استیبل‌کوین‌ها و اعتبارات اپلیکیشن‌های پرداخت چینی تبدیل کنید.
  • وب‌سایت‌های کلاهبرداری سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال را که در عملیات pig butchering استفاده می‌شوند، ایجاد کنید.
  • نرم‌افزار تغییر چهره با استفاده از هوش مصنوعی برای ارتباط با قربانیان به کار گرفته می‌شود.
  • اطلاعات شخصی دزدیده شده، از جمله اطلاعات تماس، برای هدف قرار دادن قربانیان احتمالی استفاده می شود.
  • تجهیزات مخابراتی برای تسهیل شدن عملیات کلاهبرداری.
  • تجهیزات شکنجه و کنترل در کمپ‌های کلاهبرداری استفاده می‌شود.

Elliptic می گوید Huino Guarantee اساساً مشابه بازارهای darknet عمل می کند و حتی کارکنان خود را در عملیات پولشویی دخالت می دهد.

شرکت Elliptic اعلام کرد : یافته‌های ما نشان می‌دهد که گروه Huione نه تنها کلاهبرداری‌های سایبری را با راه‌اندازی بازار گارانتی Huione تسهیل می‌کند، بلکه نشان می‌دهد که یکی از شرکت‌های تابعه آن فعالانه در پول‌شویی درآمدهای حاصل از این کلاهبرداری‌ها مشارکت دارد.

محققان پیام‌هایی در گروه‌های چت پلتفرم Huione مشاهده کردند که در آن یک کاربر درخواست کمک برای پولشویی ۲ میلیون دلار از طریق یک کلاهبرداری داشت. یک نماینده از Huione International Payments به این درخواست پاسخ داده و موافقت کرده که این پولشویی را در ازای ۱۰.۵٪ کارمزد انجام دهد.

بر اساس گزارش Elliptic، شرکت Huione Guarantee یکی از عوامل کلیدی تسهیل‌کننده فعالیت‌های کلاهبرداری در جنوب شرقی آسیا است. همچنین، بر اساس شواهد به دست آمده، سیستم پرداخت این پلتفرم تجاری به طور فعال در پولشویی درآمدهای حاصل از کلاهبرداری‌های سراسر جهان نقش دارد.

شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین صدها آدرس ارزهای دیجیتال را که توسط شرکت ها و بازرگانان Huione کنترل می شوند در Huino Guarantee جمع آوری کرده است.

صرافی‌های رمز ارز و نهادهای اجرای قانون می‌توانند از آنها استفاده کنند تا پرداخت‌ها را پیگیری کنند و از پولشویی وجوه غیرقانونی در بستر صرافی جلوگیری کنند. به عبارت دیگر، این ابزارها یا فناوری‌ها به صرافی‌ها و نیروهای امنیتی امکان می‌دهند تا تراکنش‌ها را رصد کنند و مانع از انجام فعالیت‌های غیرقانونی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *