سرقت ۸۹۵٫۰۰۰ داده در شرکت Singing River توسط باج افزار Rhysida

سیستم سلامت Singing River هشدار داد ۸۹۵۲۰۴ نفر تحت تأثیر حمله باج افزاری که در آگوست ۲۰۲۳ اتفاق افتاده قرار گرفته اند.

شرکت Singing River Health یک ارائه دهنده عمده مراقبت های بهداشتی واقع در Mississippi است که بیمارستان های Singing River و Ocean Springs و Gulfport را اداره می کند.

سیستم بهداشتی که بیش از ۳۵۰۰ نفر را استخدام کرده است. همچنین دو آسایشگاه، چهار داروخانه، شش مرکز تصویربرداری، ده مرکز تخصصی و دوازده کلینیک پزشکی را در منطقه خلیج فارس راه اندازی کرده است.

در ۱۹ آگوست ۲۰۲۳، Singing River اعلام کرد که مورد هدف یک حمله باج‌افزار پیچیده قرار گرفته است که منجر به اختلالات عملیاتی در بیمارستان‌های آن و احتمال سرقت داده‌ها شده است. 

Singing River در اواخر ماه اوت به دفتر HHS برای نقض حقوق مدنی اضافه شد. در ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۳، سازمان بهداشت و درمان تایید کرد که داده‌ها از سیستم‌های آن استخراج شده است و در ۱۸ دسامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد که این حادثه روی ۲۵۲۸۹۰ نفر تأثیر گذاشته است.

آخرین به روز رسانی در مورد برآورد افراد در معرض خطر منتشر شد که این شرکت اعلام کرده است که ۸۹۵۲۰۴ نفر تحت تأثیر قرار گرفته اند.

بر اساس آخرین اطلاعات در اخطار نقض داده ها و همچنین آخرین به روز رسانی در سایت سازمان، داده های افشا شده شامل موارد زیر می باشند : 

نام و نام خانوادگی

تاریخ تولد

آدرس

شماره تامین اجتماعی (SSN)

اطلاعات پزشکی

اطلاعات بهداشتی

Singing River اعلام کرد هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد داده های افشا شده برای سرقت هویت یا کلاهبرداری استفاده شده است و ۲۴ ماه پشتیبانی خدمات نظارت بر اعتبار و بازیابی هویت را از طریق IDX به تمام گیرندگان نامه ارائه می دهد.

گروه باج افزاری Rhysida که به دلیل حمله به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی، حتی بیمارستان های کودکان شناخته میشود، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

گروه هکری تاکنون تقریباً ۸۰ درصد از داده‌هایی را که ادعا می‌کنند از نفوذ در Singing River,نگهداری می‌کنند، فاش کرده‌اند، که ظاهراً شامل کاتالوگی از ۴۲۰۷۶۶ فایل به حجم ۷۵۴ گیگابایت است.

با توجه به این حملات ، به افراد آسیب دیده توصیه می شود در اسرع وقت در خدمات IDX ثبت نام کنند، ارتباطات ناخواسته را با احتیاط رفتار کنند، همه حساب ها را از نظر فعالیت مشکوک رصد کنند و در نظر بگیرند که گزارش اعتباری خود را مسدود کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *