• صفحه خانگی
  • >
  • یییی اسلاید
  • >
  • آمریکا یک مزرعه بات مبتنی بر هوش مصنوعی که تبلیغات روسیه را در X منتشر می‌کرد، مختل کرد.

آمریکا یک مزرعه بات مبتنی بر هوش مصنوعی که تبلیغات روسیه را در X منتشر می‌کرد، مختل کرد.

تقریباً هزار حساب کاربری توییتر که توسط یک مزرعه بات بزرگ کنترل می‌شدند و تبلیغات روسیه را منتشر می‌کردند، و دامنه‌هایی که برای ثبت بات‌ها استفاده می‌شدند، در یک عملیات مشترک بین‌المللی اجرای قانون به رهبری وزارت دادگستری ایالات متحده حذف شدند.

این ربات‌ها که توسط معاون سردبیر در سازمان خبری دولتی روسیه ( RT ) و یک افسر FSB روسیه سازماندهی و مدیریت می‌شوند، از سال ۲۰۲۲ با استفاده از نرم‌افزار مجهز به هوش مصنوعی به نام Meliorator، اطلاعات نادرستی را علیه کاربران توییتر در سراسر جهان منتشر کردند.

وابستگان RT از Meliorator استفاده کردند تا حساب‌های شبکه‌های اجتماعی با ظاهر واقعی ایجاد کنند که به عنوان افراد واقعی از کشورهای مختلف جهان ظاهر می‌شدند تا روایت‌های نادرست و تأثیر مخرب خارجی روسیه را در توییتر تقویت کنند

مزرعه بات شبکه‌های اجتماعی به RT اجازه داد تا اطلاعات را به طور گسترده منتشر کند که با هدف رهبری RT برای گسترش توزیع اطلاعات فراتر از پخش تلویزیونی سنتی همسو است.

به گفته FBI :  از اوایل سال ۲۰۲۲، شبکه راشیا تودی (RT) به نرم‌افزار Meliorator، یک نرم‌افزار تولید و مدیریت مزارع رباتی با قابلیت هوش مصنوعی برای انتشار اطلاعات نادرست درباره تعدادی از کشورها از جمله ایالات متحده، لهستان، آلمان، هلند، اسپانیا، اوکراین و اسرائیل دسترسی داشته است.

Meliorator برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد شخصیت‌های «معتبر» طراحی شده است که به طور انبوه ظاهر می‌شوند و امکان انتشار اطلاعات نادرست را فراهم می‌کند، که می‌تواند به روسیه در تشدید اختلاف و تلاش برای تغییر افکار عمومی به عنوان بخشی از عملیات اطلاعاتی کمک کند.

در حالی که در ژوئن ۲۰۲۴، Meliorator فقط روی X کار میکرد، تجزیه و تحلیل نشان می دهد که اپراتورهای آن احتمالاً عملکرد آن را برای پشتیبانی از سایر شبکه های اجتماعی گسترش می دهند.

مزرعه ربات‌ها با استفاده از سرورهای ایمیل خصوصی در دامنه‌های mlrtr[.]com و otanmail[.]com، ربات‌های جدید توییتر را ثبت کردند که به عنوان بخشی از عملیات تحت هدایت وزارت دادگستری توقیف شدند.

X همچنین ۹۶۸ پروفایل رسانه های اجتماعی را که به عنوان بخشی از مزرعه ربات های RT شناسایی شده بودند، حذف کرد و اغلب ادعا می کردند که به افرادی در ایالات متحده تعلق دارند.

مدیر اف‌بی‌آی، Christopher Wray، روز سه‌شنبه گفت: اقدامات امروز اولین مورد در مختل کردن مزرعه رباتی رسانه‌های اجتماعی با قابلیت هوش مصنوعی تولیدی است که توسط روسیه حمایت می‌شود.

روسیه قصد داشت از این مزرعه ربات برای انتشار اطلاعات نادرست خارجی تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده کند و کار خود را با کمک هوش مصنوعی برای تضعیف شرکای ما در اوکراین و تأثیرگذاری بر روایت‌های ژئوپلیتیکی مطلوب برای دولت روسیه افزایش دهد.

FBI و نیروی ماموریت ملی سایبری (CNMF) یک فایل مشاوره مشترک با جزئیات فنی بیشتر در مورد نرم افزار Meliorator که مربوط به مزرعه ربات است با مشارکت مشارکت مرکز کانادایی امنیت سایبری (CCCS) ، سرویس اطلاعات و امنیت عمومی هلند ( AIVD ) و… منتشر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *