برگزاری کارگاه آموزشی امنیت سایبری در استان قزوین

به اهتمام مدیر فناوری اطلاعات استانداری قزوین جناب اقای مهندس یاور عبدی در تاریخ 9/02/1403 در محل همایش های کاخ چهلستون همایشی با عنوان آموزش مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی قزوین با مشارکت شرکت مهرنا رایانه لیان و با حضور بیش از 160نفر از مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی استان قزوین برگزارو به شرکت کنندگان گواهی حضور ارایه شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری قزوین، “یاور عابدی” مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری در این همایش آموزشی مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی استان به برنامه ها و اهداف مدیریت فناوری اطلاعات استانداری در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۳ سه رویکرد مدیریت فناوری اطلاعات استانداری شامل نظارت و پیگیری اجرای سیاست های ملی حوزه فناوری اطلاعات در استان، برنامه ریزی جهت تحقق شهر هوشمند و ارتقای راهکارهای امنیت داده و اطلاعات در سطح استان است.
سپس آقای دکتر امیرحسین رحیمیان سخنرانی خود را در مورد ضرورت توجه به امنیت سایبری در سازمان از سوی مدیران ارشد و افزایش بودجه اختصاصی امنیت سایبری و همچنین توجه ویژه به آموزش امنیت سایبری به کارکنان سازمان و حفظ نیروی های متخصص امنیت سایبری با اریه حقوق و مزایای مناسب ارایه و به الزامات تصمیم گیری در شرایط جنگ سایبری اشاره کردند.
در ادامه مهنس محسن خردمند پیرامون موضوع آموزش امنیت لبه شبکه مطالب ارزشمندی را ارایه کردند که مورد توجه حضار قرار گرفت. سپس جناب اقای مهندس علمی نقشه راه امنیت سایبری را توضیح داده و درادامه مهندس حسین شیردلی سخنرانی خود را در مورد آموزش شکار تهدیدات در سازمان ایراد کردند که باتوجه به حساسیت موضوع به شدت مورد توجه قرار گرفت.
امیدواریم با توجه به رویکرد روبه جلو و به روز مدیریت فناوری اطلاعات استانداری قزوین در حوزه تقویت کیان سایبری و به روز رسانی زیرساخت های امنیت سایبری و همچنین تربیت و حفظ متخصصین امنیت سایبری در استان، شاهد رشد روز افزون و حرکت شتابان سازمان ها بسوی بلوغ امنیت سایبری در سازمان ها باشیم که نقش بسیار با اهمیتی در کاهش آسیب پذیری های سازمانی در برابر حملات سایبری ایفا می کند.

علاقمند به حوزه امنیت اطلاعات و آشنا به حوزه تست نفوذ
  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *