مالک سایت مواد مخدر دارک وب در نیویورک دستگیر شد

مالک وبسایت فروش موارد مخدر در دارک وب ۱۸ می در فرودگاه جان اف کندی در نیویورک دستگیر شد.

این بازار غیرقانونی مواد مخدر برای فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار مواد مخدر مشغول فعالیت بود. از جمله این دارو ها می توان به : narcotics و methamphetamines و cocaine و.. اشاره کرد.

همانطور که وزارت دادگستری در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در روز دوشنبه گفت، لین “در هر جنبه ای از عملیات چند میلیون دلاری اختیار تصمیم گیری نهایی را داشت.”

بر اساس کیفرخواست “LIN کنترل نهایی بیش از یک هزار فروشنده (کسانی که مواد مخدر را در بازار ناشناس می فروشند)، بیش از ۲۰۰۰۰۰ مشتری (کسانی که مواد مخدر را در بازار ناشناس خریداری می کنند) و حداقل یک کارمند دیگر که به LIN در مدیریت سایت کمک می کرد، داشت.

پس از ثبت‌نام، مشتریان می‌توانستند مواد مخدر را از کدام فروشنده خریداری کنند و برای آن مواد مخدر با استفاده از ارز رمزنگاری شده، در تراکنش‌هایی که توسط یک پلتفرم پرداخت فراهم می‌شد که از آن به عنوان «بانک» («بانک ناشناس») توصیف شود، انتخاب کنند.»

بر اساس این شکایت ، در ژوئیه ۲۰۲۲ و اوت ۲۰۲۳، مأموران اجرای قانون حکم جستجو را برای دسترسی به سه سرور مورد استفاده برای اداره بازار و حاوی داده‌های بازار اجرا کردند.

یکی برای میزبانی سیستم پیشگیری از DDoS ناشناس، یکی از داده‌های بازار پشتیبان، از جمله تمام تراکنش‌های تکمیل شده مواد مخدر، میزبانی می‌کرد، در حالی که سومی به عنوان بانک بازار عمل می‌کرد و برای پردازش تمام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال استفاده می‌شد.

افسران اجرای قانون ده ها پایگاه داده را در این سرورها پیدا کردند که حاوی اطلاعات حداقل ۱۳۱۲ حساب فروشنده، ۲۵۵۵۱۹ حساب مشتری و ۲۲۴۷۹۱ تراکنش مرتبط با سفارشات بازار بود.

همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، در حین تجزیه و تحلیل داده‌های تراکنش‌های بازار، آنها همچنین توانستند نحوه افزایش حجم فروش بازار را در طول زمان ترسیم کنند.

این بازار در طول فعالیت خود ۸۳,۶۲۴,۵۷۷ دلار درآمد بدست آورد، که ظاهراً حداقل ۴,۱۸۱,۲۲۸ دلار از پورسانت ۵ درصدی آن به لین تعلق دارد.

در مارس ۲۰۲۴، لین به طور ناگهانی بازار را تعطیل کرد و از بازگرداندن وجوه فروشندگان و مشتریان خودداری کرد و تهدید کرد که تاریخچه تراکنش‌ها را برای همه کاربران ناشناس بازار منتشر می‌کند، مگر اینکه کارمزد اضافی به او بپردازند.          

ایوان جی ، مامور ویژه تحقیقات امنیت داخلی، گفت: «همانطور که ادعا می‌شود، عملیات Rui-Siang Lin به فروش غیرقانونی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار مواد مخدر، از جمله مواردی که به اشتباه برچسب‌گذاری شده‌اند و بعداً مشخص شد حاوی فنتانیل کشنده هستند، انجامید.

طمع و بی اعتنایی متهم به دیگران با ادعای تلاش او برای اخاذی در روزهای پایانی یکی دیگر از دلایل دستگیری بود.

اگر لین مجرم شناخته شود، ممکن است با حداقل مجازات اجباری حبس ابد برای شرکت در یک کار جنایی ادامه دار روبرو شود.

علاوه بر این، او همچنین ممکن است با حداکثر مجازات حبس ابد برای توطئه مواد مخدر، تا ۲۰ سال حبس برای پولشویی، و تا ۵ سال برای توطئه برای فروش داروهای تقلبی و نامناسب محکوم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *