• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • اپل از برنامه مدیریت پسورد جدید Passwords برای آیفون و مک رونمایی می کند

اپل از برنامه مدیریت پسورد جدید Passwords برای آیفون و مک رونمایی می کند

طبق گزارش‌ها، شرکت اپل از یک ابزار مدیریت پسورد به نام Passwords را به عنوان بخشی از iOS 18، iPadOS 18 و macOS 15 در طول کنفرانس آینده توسعه‌دهندگان اپل رونمایی خواهد کرد.

به گفته منبعی از بلومبرگ ، این برنامه توسط iCloud Keychain اپل، سیستم مدیریت رمز عبور داخلی فعلی برای macOS و iOS پشتیبانی می‌شود.

در حالی که Keychain یک ابزار مدیریت رمز عبور تمام عیار است که به شما امکان می دهد رمزهای عبور را برای حساب هایی که وارد آن می شوید ایجاد و ذخیره کنید و آنها را بین دستگاه ها همگام سازی کنید، اما این ابزار کمی پیچیده می باشد.

این شرکت امیدوار است که اپلیکیشن رمز عبور جدید، کاربران خود را تشویق کند تا از رمزهای عبور قوی و منحصربه‌فرد در سایت‌هایی که بازدید می‌کنند استفاده کنند تا از قرار گرفتن در معرض احتمالی در معرض نقض داده‌ها محافظت کنند.

این برنامه احتمالا با استقبال قابل قبولی مواجه خواهد شد طوریکه کاربران کمتر از ابزارهای دیگر مدیریت پسورد نظیر Bitwarden، LastPass و ۱password استفاده کنند.

طبق گزارش‌ها، اپلیکیشن رمز عبور جدید اپل می‌تواند طلاعات کاربری ذخیره شده در سایر افزونه ها را به راحتی به این ابزار منتقل کند.

همانند ابزار LastPass، این برنامه نیز دارای دسته‌های مختلفی است که می‌توانید به آنها رمز عبور اختصاص دهید، مانند شبکه‌های WiFI، کلیدهای عبور و حساب‌های وب‌سایت معمولی.

در نهایت، این برنامه به عنوان یک برنامه احراز هویت چند عاملی عمل می کند و جایگزین برنامه های دیگری مانند Google Authenticator و Authy می شود.

LastPass اعلام کرد که : “در LastPass، اعتقاد زیادی به استقلال خواهیم داشت. استقلال به این معنی است که افراد از طریق هر دستگاه تلفن همراه، هر سیستم عامل و هر مرورگری می توانند به هر برنامه یا وب سایتی که می خواهند دسترسی داشته باشند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *