اعضای اصلی گروه REvil دستگیر شدند

دستگیری Revil

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) خبر از دستگیری اعضای اصلی گروه REvil داده است.

سازمان FSB اعلام کرد که گروه باج‌افزاری REvil را دستگیر کرده است. این گروه پشت مهم‌ترین حملات امنیت سایبری به بزرگترین سازمان‌های جهان از جمله کاسیا و JBS امریکا بوده است. بنابر ادعای سازمان FSB تمامی اعضای گروه باج‌افزاری REvil شناسایی و دستگیر شده‌اند.
پیشتر امریکا مدارک و اطلاعاتی از این گروه باج‌افزاری به روسیه ارائه کرده و درخواست دستگیری اعضای آن را داشته است. عملیات پلیس روسیه به دنبال این درخواست همکاری امریکا صورت گرفته است.
طی عملیات پلیس روسیه 25 مکان جست‌وجو و 14 تن از اعضای اصلی گروه بازداشت شده‌اند. در پی یورش پلیس به 25 مکان مرتبط، تجهیزات کامپیوتری و چندین دستگاه کیف‌پول ارز دیجیتال این گروه کشف و ضبط شده است. این عملیات در شهرهای مسکو، سنت‌پترزبورگ، لنینگراد و لیپستک صورت گرفته است.

در گزارش سرویس امنیت فدرال روسیه آمده است:

«سرویس امنیت فدرال روسیه، با همکاری دپارتمان بازرسی وزارت امور داخلی روسیه در شهرهای مسکو، سنت‌پترزبورگ، لنینگراد و لیپستک، فعالیت‌های غیرقانونی اعضای یک گروه جنایی سازمان‌یافته‌ را متوقف کرده است. دلیل اصلی تحقیقات پلیس روسیه، درخواست امریکا بوده که طی گزارشی رهبر این گروه جنایی را با حملات سازمان‌یافته به امنیت برخی از بزرگترین سازمان‌های هایتک مرتبط دانسته بود. بنابر این گزارش، حملات گروه مزبور از طریق نفوذ نرم‌افزار مخرب، رمزگذاری اطلاعات و درخواست باج برای رمزگشایی بوده است. سازمان FSB زیربنای کامل گروه REvil را شناسایی کرده و ارتباط اعضای این گروه را با گردش‌های غیرقانونی مالی و فعالیت‌های  مجرمانه، به صورت مستند منتشر نموده است».

به جامعه کارشناسان تست نفوذ بپیوندید:

مقامات روسی گزارش کرده‌اند که تعداد 20 خودروی لوکس و مقادیر زیادی ارز دیجیتال و پول نقد را به قرار زیر ثبت و ضبط نموده‌اند:

  • بیشتر از 426 میلیون روبل (معادل 5.5 میلیون دلار)
  • 600 هزار دلار
  • 500 هزار یورو (معادل 570 هزار دلار امریکا)

اعضای گروه REvil به سرقت پول از حساب‌های بانکی شهروندهای خارجی روسیه نیز متهم شده‌اند.

در ادامه‌ی گزارش FSB آمده است:

«گروه مذکور با استناد به ماده 187 بند 2 قانون جرائم روسیه به «گردش‌های مالی غیرقانونی» متهم شده‌ است. در پی همکاری سازمان FSB و وزارت امور داخلی روسیه، گروه مذکور منحل و زیربنای اطلاعاتی آن، از دسترس خارج شده است».

علاقمند به حوزه امنیت اطلاعات و آشنا به حوزه تست نفوذ
  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *