ساخت یک اکوسیستم امن ۵G

5g protected

افزایش عملکرد حیاتی 5G، سیستم‌های هوشمند مهم را قادر می‌سازد تا اطلاعات را سریع‌تر از هر زمان دیگری به اشتراک بگذارند و به آن‌ها پاسخ دهند. همچنین به شرکت‌های صنعتی این امکان را می‌دهد، زیرساخت‌های خود را با اطمینان خاطر به سمت رویه دیجیتالی و خودکار، سوق دهند.

فناوری 5G مجموعه‌ای منحصر به فرد و ارزشمند از قابلیت‌ها را ارائه می‌دهد، که برخلاف هر فناوری موبایل قبلی یا فعلی، اجرای فناوری‌های تحول آفرین را برای سازمان‌ها، از جمله بنگاه‌های صنعتی را امکان‌پذیر و گسترش می‌دهد.

ارزش 5G شامل قابلیت پهنای باند افزایش یافته، قابلیت اطمینان فوق‌العاده، تاخیر پایین، دقت موقعیت‌یابی بالا و پیشتیبانی محلی از ارتباطات ماشینی است که سازمان‌ها می‌توانند در طیف وسیعی از فعالیت‌هایشان، از جمله تولید و تدارکات، و به منظور مهار و تسریع تلاش‌های نوآوری دیجیتالی استفاده کنند.

با این حال و طبق یک قانون نانوشته، فناوری‌های جدید، به ویژه آن‌هایی که لبه‌های جدیدی برای گسترش یا افزایش سطح حملات احتمالی اضافه می‌کنند، همیشه خطرات جدیدی را به همراه دارند. به عنوان بخش مهمی از مشاغل سازمان‌ها، فناوری 5G به امنیت زیرساخت end-to-end به منظور اطمینان از حفظ استقرار و استفاده ایمن از 5G در موارد استفاده حیاتی (مانند املاک و مستغلات و وسائل نقلیه با هدایت خودکار (AGV) ) نیاز دارد. آنچه مشخص است در صنایع مختلف از نسخه‌های فناوری 5G استفاده می‌شود؛ اعم از عمومی یا خصوصی. با این وجود، امنیت باید برای محافظت از این بستر در برابر سطح حملات سایبری که به صورت روزافزون در حال افزایش است، تقویت شود.

دانستن این موضوع که سازمان‌ها چگونه از 5G استفاده می‌کنند و اینکه ارائه‌دهندگان خدمات تلفن همراه 5G به بهترین وجه می‌توانند نیازهای آن‌ها را تأمین کنند، برای تعیین نقشه امنیتی و موارد مرتبط که باید حل شوند ضروری است. با این حال، بسیار مهم و ضروری است که سازمان‌ها گفتگو در این مورد را به عنوان اولین تصمیم برای تغییر شکل با تنظیم نیازهای امنیتی خود، قرار دهند. برخی از این ملاحظات اصلی به طور خلاصه در اینجا مورد بحث قرار می‌گیرد.

شبکه خصوصی 5G انتخابی مقرون به صرفه برای 5G Enterprise

تحقیقات نشان می‌دهد، شرکت‌هایی که استقرار 5G را در نظر می‌گیرند و برای آن برنامه‌ریزی دارند، این کار را از طریق شبکه‌های 5G غیردولتی (به عنوان مثال شبکه‌های خصوصی 5G) انجام می‌دهند. این جریان تقریبا مداوم، توسط بنگاه‌های صنعتی که پیاده‌سازی فناوری 5G را اعلام کرده‌اند، پشتیبانی می‌شود. این استقرارها توسط اپراتورهای تلفن همراه، فروشندگان تلفن همراه یا ایجاد کننده‌های سیستم، اجرا می‌شوند.

این موضوع یک کار پیش‌پا افتاده نیست!

استقرار، نگهداری و مدیریت یک شبکه 5G خصوصی، به منابع مالی و انسانی قابل توجهی نیاز دارد. سفارشی‌سازی، QoS، کنترل SLA و یکپارچگی سیستم (اطمینان از محافظت از دارایی‌ها مطابق با مقررات) از مهم‌ترین عواملی هستند که این سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک و بلند مدت را موجب می‌شوند.

5g

با توجه به هیاهوی چند سال گذشته، می‌توان به سادگی متوجه شد که ورود 5G اوج تلاش‌های سازمان‌های فعال در این حوزه بوده است. با این حال، 5G بازی پایانی سازمان‌ها به حساب نمی‌آید. 5G به سادگی یک عامل مهم برای استقرار و فعال کردن تعداد زیادی از مواردی است که ارزش و نوآوری را برای سازمان به ارمغان می‌آورد. این موارد ممکن است شامل موضوعاتی مانند اتوماسیون فرایند حلقه بسته، مدیریت لجستیک در زمان بلادرنگ، واقعیت افزوده، نگهداری و موارد دیگر باشد. تحویل این موارد نیازمند استفاده، ایجاد، استقرار و مدیریت یک اکوسیستم صنعتی 5G به‌هم پیوسته دارد؛ از جمله همه دستگاه‌ها و فروشندگان مرتبط OT / IIoT، برنامه‌ها و ابزارهای صنعتی، هم در سایت و هم در ابرهای عمومی.

امنیت پیش‌فرض فناوری 5G کافی نیست!

همه ما شنیده‌ایم که 5G امن‌ترین نسل تولید کننده موبایل تجاری و فناوری بی‌سیم است که تاکنون توسعه یافته است و باعث افزایش احراز هویت، رمزگذاری و یکپارچگی می‌شود. اکوسیستم 5G که شرکت‌ها، ارائه‌دهندگان و شرکایی را که منافع تجاری منحصر به فرد آن‌ها را تأمین می‌کند، به‌هم پیوند می‌دهد، یک سطح حمله توزیع شده ایجاد می‌کند که 5G به تنهایی قادر به دفاع از آن نیست. ظهور حملات پیچیده، از جمله حملات پیشرفته Swarm-Attack که از دستگاه‌های مجهز به 5G استفاده می‌کند تا سیستم‌های دفاعی را تحت فشار قرار دهد، تا حملات مبتنی بر IoT / IIoT و API که می‌توانند هوش مصنوعی را برای تسریع در تحویل و گریز از سیستم‌های امنیتی سنتی استفاده کنند، یک رویکرد عمیق دفاعی برای امنیت را طلب می‌کند.

5g

ارائه امنیت end-to-end برای اکوسیستم‌های 5G با Fortinet Security Fabric

نمونه کارهای متنوع شرکت فورتی‌نت و تجربه عمیق امنیتی این شرکت در بین شرکت‌های فعال حوزه فناوری اطلاعات، اپراتورهای شبکه تلفن همراه، فناوری‌های عملیاتی (OT) و IIoT / IoT، منجر به ایجاد یک چارچوب پلت‌فرم یکنواخت، عملی و انعطاف‌پذیر شده است که برای استقرار و پیاده‌سازی امنیت در اکوسیستم‌های 5G ایده‌آل است. Fortinet Security Fabric یک پلت‌فرم امنیتی انعطاف‌پذیر، سازگار، گسترده، هوشمند و خودکار است. راه‌حل‌های Fortinet Security Fabric در یک پلت‌فرم امنیتی یکپارچه، منسجم و end-to-end ارائه می‌شوند که به واسطه آن می‌توان از اطلاعات تهدید و ابزارهای اتوماسیون امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی، استفاده کرد. و از آنجا که می‌توان این پلت‌فرم را در هر جایی مستقر کرد، دید امنیتی، اتوماسیون و کنترل مورد نیاز برای گستردگی یکپارچه شبکه‌ها و خدمات 5G دولتی و خصوصی را در سراسر اکوسیستم صنعتی 5G، فراهم می‌کند.

برخلاف هر راه‌حل دیگر، Fortinet Security Fabric امکان ایجاد و استقرار یک مدل امنیتی مشترک را فراهم می‌کند که هم از ارائه‌دهندگان 5G و هم از مشتریان سازمانی آن‌ها، در کل روند اکوسیستم پشتیبانی می‌کند.

درحقیقت این راه‌حل، مبانی امنیتی را ایجاد می‌کند که می‌توان یک اکوسیستم قابل اعتماد 5G را براساس آن پیاده‌سازی و به کار گرفت. اپراتورهای شبکه تلفن همراه همچنین می‌توانند از Fortinet Security Fabric برای ایجاد سرویس‌های امنیتی متمایز و درآمدزا برای مشتریان سازمانی خود که شبکه‌های 5G خصوصی و عمومی را خریداری می‌کنند، استفاده کنند.

ارائه ارزش طولانی مدت با سرمایه‌گذاری امنیتی Fortinet

به عنوان بخش جدایی ناپذیر از Fortinet Security Fabric، دستگاه جدید و بسیار قدرتمند 7121F می‌تواند راه‌حل بسیار مناسبی برای ارائه امنیت سازگار در سراسر شبکه 5G و شرکت‌های صنعتی و ارائه‌دهندگان شبکه تلفن همراه، باشد. دستگاه FortiGate 7121F، مجهز به اولین SPUهای صنعت Fortinet، بالاترین عملکرد را در صنعت ارائه می‌دهد، از جمله بالاترین Security Compute Rating در مقایسه با سایر فایروال‌های نسل بعدی.

FortiGate 7121F

fortinet 7121f

دستگاه FortiGate 7121F سبد خرید FortiGate را با مقیاس‌پذیرترین، بالاترین عملکرد، قابلیت ماژولار بودن و پلت‌فرم مبتنی بر شاسی‌های صنعتی، ارتقا می‌دهد. این راه‌حل FortiGate هزینه‌ها را از طریق تلفیق و تسریع روند کاری کاهش می‌دهد، در عین حال مزایای مهم زیر را نیز فراهم می‌کند:

برای جلوگیری از گسترش جانبی تهدیدها، با تقسیم‌بندی مناسب شبکه‌ها، خطرات داخلی را مدیریت کنید. FortiGate 7121F ضمن فراهم کردن قابلیت شناسایی خودکار تهدیدها، بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی آن‌ها، چه در محیط داخلی شبکه و چه در شبکه‌های ابری مختلف، به‌صورت هوشمندانه با کاربران، دستگاه‌ها و برنامه‌ها تعامل ایجاد می‌کند.

به منظور جلوگیری از ارتباط با وبسایت‌های مخرب، خطرات خارجی را با خدمات FortiGuard مجهز به AI/ML مدیریت کنید. این امر با استفاده از قابلیت‌ web filtering پیشرو و همچنین قابلیت آنتی‌ویرس، برای محافظت از سیستم‌ها در برابر انواع مختلف تهدیدات، به دست می‌آید.

با اجرای یک رویکرد شبکه مبتنی بر امنیت برای مدیریت همه خطرات امنیتی که در هرجای شبکه اتفاق می‌افتد و با دید گسترده‌ای که با رمزگشایی SSL ایجاد می‌شود، نقاط کور را حذف کنید. سازمان‌ها قادر خواهند بود به سرعت تهدیدات پیچیده پنهان شده در کانال‌های رمزگذاری شده را با بالاترین Security Compute Rating، که 19 برابر سریع‌تر از متوسط صنعت است، شناسایی کنند.

با ماژول اینترفیس 400G، دستگاه Fortigate 7121F ارتباط متقابل سریع و مطمئنی ایجاد می‌کند. این دستگاه تنها NGFW است که توانایی انجام کارهایی مانند سرعت بخشیدن به تحقیقات پیشرفته را با انتقال ایمن مجموعه داده‌های بزرگ ارائه می‌دهد.

یک مدل مصرف انعطاف‌پذیر که به سازمان‌ها امکان می‌دهد با یک پیکربندی پایه که نیازهای مالی را برآورده می‌کند، همراه با قابلیت افزودن ظرفیت بیشتر متناسب با رشد تجارت، کار خود را شروع کنند.

در جدول زیر مقایسه FortiGate 7121F با برترین فایروال‌های موجود در بازار را مشاهده می‌کنید:

۵g table

راه‌حل Fortinet Security Fabric از طریق یک رویکرد شبکه مبتنی بر امنیت، “شبکه و امنیت” را یکپارچه و تسریع می‌کند تا دید کامل و بالاترین مقیاس‌پذیری همراه با امنیت پیشرفته را برای محافظت از برنامه‌های مهم تجاری در اکوسیستم‌های توزیع شده و ترکیبی 5G فراهم کند. این راه‌حل توسط سرویس‌های FortiGuard یکپارچه AI/ML و فایروال، و همچنین ارائه خدمات Sandboxing و سایر سرویس‌های پیشرفته محافظت از وب‌اپلیکیشن‌ها و برای محافظت از کل سطح شبکه، ارائه و ساخته شده است. موضوعی که در بین همه کارشناسان حوزه امنیت سایبری تایید می‌شود این است که Fortinet یکی از برترین برندهای امنیت سایبری در جهان است که از طریق Fortinet Security Fabric حفاظت گسترده، یکپارچه و خودکار را ارائه می‌دهد تا سازمان‌ها بتوانند سرعت دیجیتالی خود را سریع‌تر افزایش دهند.

با برخی از محصولات مهم فورتینت آشنا شوید:

علاقمند به حوزه امنیت اطلاعات و آشنا به حوزه تست نفوذ
  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *