• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • با شروع انتخابات، حملات DDoS احزاب سیاسی اتحادیه اروپا را مورد هدف قرار داد.

با شروع انتخابات، حملات DDoS احزاب سیاسی اتحادیه اروپا را مورد هدف قرار داد.

حملات DDoS

بر اساس گزارش Cloudflare، هکرهای Hacktivists حملات DDoS را علیه احزاب سیاسی اروپایی انجام می دهند که استراتژی های مخالف منافع آنها را نمایندگی و ترویج می دهند.

انتخابات پارلمان اروپا در حال حاضر در هلند در حال برگزاری است و قرار است در روزهای آینده در ۲۶ کشور دیگر در سراسر اتحادیه اروپا آغاز شود و حملات سایبری با انگیزه های سیاسی را شعله ور می کند.

بر اساس گزارش Cloudflare حداقل سه موج حمله انکار سرویس توزیع شده ( DDoS )  را در سایت های مختلف مرتبط با انتخابات در هلند و همچنین چندین حزب سیاسی انجام داده است. این شرکت اینترنتی اطلاعاتی را در مورد دو حمله DDoS که در ۵ و ۶ ژوئن رخ داده اند به اشتراک گذاشته است.

این حمله در ابتدا با ۱۱۵ میلیون درخواست در ساعت به اوج خود رسید.

cloudflare

 

دومین حمله DDoS کمی سبک تر بود و به ۴۴ میلیون درخواست در ساعت رسید و به ۵۲۰۰۰ درخواست در ثانیه بر یکی از اهداف رسید و بار دیگر سایت های سیاسی در هلند را هدف قرار داد.

ddos

بر اساس ادعای Cloudflare هر دو تلاش برای غلبه بر وب سایت های هدف با استفاده از خدمات تشخیص و کاهش خودکار خود خنثی و دفع شده است.

 

Hacktivism های روسی

در تلگرام، گروه هکریست معروف به “HackNeT” مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت و قربانیان را در PVV ( حزب آزادی ) و FVD ( انجمنی برای دموکراسی ) اعلام کرد.

هر دو حزب جنبش‌های ملی گرای راست هستند که قبلاً نسبت به نقش اتحادیه اروپا و ناتو در درگیری‌های بین‌المللی ابراز تردید کرده‌اند و موضع نسبتاً همدلانه‌ای در قبال روسیه و مخالفت با اعمال تحریم‌ها علیه این کشور نشان داده‌اند.

این گروه هکتیویست نسبتاً جدید را نباید با نام مشابه « XAKNET » که Mandiant اوایل امسال به هکرهای Sandworm (APT44) معرفی کرد، اشتباه گرفت.

در ۱ ژوئن ۲۰۲۴، وزارت کشور فدرال و امور داخلی آلمان یک “حمله سایبری جدی” به شبکه CDU ( اتحادیه دمکراتیک مسیحی )  را اعلام کرد که آنها در کنار اداره فدرال برای حفاظت از قانون اساسی کار می کردند.

ddos

CDU به طور مداوم تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم کرده و از حفظ و تشدید تحریم ها تا زمانی که روسیه نیروهای خود را از خاک اوکراین خارج کند، حمایت می کند.

مقامات آلمانی جزئیات زیادی در مورد حمله به اشتراک نمی گذارند اما به همه احزاب در Bundestag  آلمان در مورد چگونگی محافظت از خود با تشدید همه اقدامات حفاظتی اطلاع دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *