هشدارهای جعلی در X درباره جنگ اوکراین و زلزله‌ها به‌عنوان clickbait استفاده می‌شوند.

پلتفرم X همیشه با مشکل ربات‌ها مواجه بوده است، اما اکنون کلاهبرداران از جنگ اوکراین و هشدارهای زلزله در ژاپن سوءاستفاده می‌کنند تا کاربران را ترغیب کنند روی هشدارهای محتوای جعلی و ویدیوهایی کلیک کنند که به سایت‌های کلاهبرداری مرتبط با محتوای بزرگسالان، افزونه‌های مخرب مرورگر و سایت‌های مشکوک وابسته منجر می‌شوند. در واقع، کلاهبرداران از این موضوعات حساس برای فریب کاربران و هدایت آنها به منابع خطرناک استفاده می‌کنند.

برای ماه‌ها، پلتفرم X پر از پست‌هایی شده است که در نگاه اول به نظر می‌رسد حاوی ویدیوی پورنوگرافیک هستند، اما وقتی روی آنها کلیک می‌کنید، شما را به سایت‌های بزرگسالان جعلی هدایت می‌کنند.

طبق پیگیری‌های کاربران X با نام‌های “Slava Bonkus” و “Cyber TM” ، کلاهبرداران اکنون شروع به ایجاد پست‌هایی کرده‌اند که وانمود می‌کنند حاوی اطلاعات جنجالی درباره حمله نیروهای اوکراینی به Kursk  یا هشدارهایی درباره زلزله در منطقه Nankai ژاپن هستند.

توییت جعلی درباره هشدارهای زلزله در منطقه Nankai  حاوی این پیام است: “اطلاعات اضطراری درباره زلزله بزرگ Nankai  : از این به بعد باید به چه چیزهایی توجه کنیم؟ همه چیز در این مقاله خلاصه شده است. لطفاً آن را با دقت بخوانید و برنامه خود را تنظیم کنید.”

به جای نمایش ویدیوهای جعلی، این پست‌ها هشدارهای محتوای جعلی در پلتفرم X را نشان می‌دهند که کاربران برای مشاهده محتوا باید روی آنها کلیک کنند.

این هشدارهای محتوایی در واقع تصاویر هستند که وقتی روی آنها کلیک می‌شود، کاربر را به یک URL در دامنه app.link متصل می‌کنند. سپس این URL کاربران را از طریق چندین سایت هدایت می‌کند تا در نهایت به یک سایت کلاهبرداری برسند.

پلتفرم X این تصاویر هشدار محتوای جعلی را نمایش می‌دهد، زیرا وقتی پست برای اولین بار ایجاد می‌شود، این شبکه اجتماعی محتوای موجود در URL ارسال‌شده را بررسی می‌کند. اگر سایت app.link تشخیص دهد که اتصال از سوی توییتر (احتمالاً از طریق شناسه کاربری مرورگر) برقرار شده است، به سایت‌های دیگر هدایت نخواهد کرد.

به جای هدایت به سایت‌های دیگر، سایت app.link یک صفحه HTML نمایش می‌دهد که از داده‌های متای HTML مربوط به کارت‌های توییتر استفاده می‌کند تا به پلتفرم X بگوید که پست چگونه باید نمایش داده شود. این شامل تصویر، توضیحات و سایر محتوای پست است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *