Proton VPN یک ویژگی جدید به نام Discreet Icons به نسخه اندرویدی خود اضافه کرده است.

Proton VPN اعلام کرده است که مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را برای برنامه‌های ویندوز و اندروید خود منتشر کرده است. هدف از این به‌روزرسانی‌ها این است که به کاربران کمک کند تا با سانسور مبارزه کنند، محدودیت‌ها را دور بزنند و از خود در برابر حکومت‌های استبدادی محافظت کنند که ممکن است به دلیل استفاده از ابزارهای ممنوعه کاربران را تحت فشار قرار دهند.

یکی از ویژگی‌های برجسته Proton VPN، تنظیم جدیدی به نام آیکون نامحسوس (Discreet Icon) است. این تنظیم به کاربران اجازه می‌دهد تا آیکون برنامه Proton VPN را تغییر دهند و آن را به شکل یک برنامه آب‌وهوا، یادداشت‌ها، یا ماشین حساب نشان دهند. هدف از این ویژگی این است که برنامه Proton VPN کمتر جلب توجه کند و در ظاهر شبیه به یک برنامه عادی به نظر برسد، که می‌تواند به حفظ حریم خصوصی کاربران کمک کند.

در کشورهایی که تحت حکومت رژیم‌های استبدادی سرکوب‌گر قرار دارند و در آنها بسیاری از ابزارهای VPN، از جمله Proton VPN، ممنوع شده‌اند، چک‌های فیزیکی تصادفی که توسط نیروهای انتظامی بر روی دستگاه‌های مردم انجام می‌شود ممکن است باعث دردسر برای آنها شود اگر یک اپلیکیشن VPN در فهرست اپلیکیشن‌هایشان پیدا شود. به عبارتی دیگر، در این کشورها داشتن اپلیکیشن VPN روی دستگاه می‌تواند مشکلات قانونی یا حتی پیامدهای شدیدتری برای افراد به همراه داشته باشد.

با مخفی کردن کلاینت VPN به عنوان یک ابزار غیرمشکوک، Proton VPN به کاربران اجازه می‌دهد تا گوشی‌های هوشمند خود را بدون ترس از پیگرد قانونی در مکان‌هایی که آزادی دیجیتال به طور فعال سرکوب می‌شود، با خود حمل کنند. به عبارت دیگر، این ویژگی باعث می‌شود که برنامه VPN شبیه به یک اپلیکیشن عادی و بی‌خطر (مانند برنامه آب‌وهوا یا یادداشت‌ها) به نظر برسد، که به کاربران کمک می‌کند از مشکلات قانونی در مکان‌هایی که استفاده از VPN غیرقانونی است، اجتناب کنند.

دومین ویژگی برجسته، اضافه شدن پروتکل ضد سانسور ‘Stealth’ به کلاینت ویندوز Proton VPN است. این پروتکل به کاربران اجازه می‌دهد ترافیک VPN را به عنوان ترافیک عادی اینترنتی پنهان کنند. به عبارت دیگر، پروتکل Stealth کمک می‌کند تا استفاده از VPN توسط نظارت‌ها یا فیلترهای اینترنتی شناسایی نشود. پیش از این، این پروتکل فقط در دستگاه‌های iOS، macOS، و Android در دسترس بود.

در بسیاری از کشورها که استفاده از VPN به شدت محدود شده است، ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی (ISPs) کاربران را به‌طور پیشگیرانه صرفاً به خاطر استفاده از VPN مسدود می‌کنند یا حتی بدتر، استفاده از VPN را به پلیس گزارش می‌دهند تا بررسی‌های بیشتری انجام شود. به عبارتی دیگر، در این کشورها استفاده از VPN ممکن است نه تنها منجر به مسدود شدن دسترسی به اینترنت شود، بلکه می‌تواند باعث شود کاربران تحت بررسی یا حتی پیگرد قانونی قرار بگیرند.

در بسیاری از کشورها که استفاده از VPN به شدت محدود شده است، ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی (ISPs) کاربران را به‌طور پیشگیرانه صرفاً به خاطر استفاده از VPN مسدود می‌کنند یا حتی بدتر، استفاده از VPN را به پلیس گزارش می‌دهند تا بررسی‌های بیشتری انجام شود. به عبارتی دیگر، در این کشورها استفاده از VPN ممکن است نه تنها منجر به مسدود شدن دسترسی به اینترنت شود، بلکه می‌تواند باعث شود کاربران تحت بررسی یا حتی پیگرد قانونی قرار بگیرند.

افزودن پروتکل ‘Stealth’ به نسخه ویندوز Proton VPN انتظار می‌رود توانایی افراد را برای بهبود حریم خصوصی و دور زدن سانسور به‌طور قابل توجهی افزایش دهد. این به افراد اجازه می‌دهد حتی در محیط‌هایی که به شدت تحت نظارت هستند، آزادانه ارتباط برقرار کنند. به عبارت دیگر، پروتکل Stealth به کاربران کمک می‌کند تا از نظارت‌ها عبور کرده و از آزادی اینترنتی بیشتری برخوردار شوند.

سومین به‌روزرسانی بزرگ که توسط Proton VPN اعلام شده است به زیرساخت‌های سرورهای این شرکت مربوط می‌شود. این به‌روزرسانی به همه کاربران، بدون توجه به اپلیکیشن یا پلتفرمی که از آن استفاده می‌کنند، سود می‌رساند. به عبارت دیگر، بهبودهای انجام شده در زیرساخت‌های سرور، به تمام کاربران Proton VPN کمک می‌کند، چه در پلتفرم‌های مختلف یا دستگاه‌های گوناگون.

Proton VPN شروع به ارائه سرورهای جدید در دوازده کشوری خواهد کرد که در پایین‌ترین رتبه‌های فهرست‌های Freedom House Index و Democracy Index قرار دارند. در این کشورها، افراد نیاز بیشتری به یک VPN قابل اعتماد دارند. به عبارت دیگر، در این کشورها که وضعیت آزادی و دموکراسی ضعیف است، استفاده از یک VPN معتبر برای کاربران اهمیت ویژه‌ای دارد و Proton VPN به منظور پاسخ به این نیازها، سرورهای جدیدی را راه‌اندازی خواهد کرد.

کشورهایی که در پایین‌ترین رتبه‌های فهرست‌های Freedom House Index و Democracy Index قرار دارند شامل افغانستان، بحرین، اتیوپی، عراق، کویت، لیبی، عربستان سعودی، سودان، تاجیکستان، ترکمنستان و یمن هستند.

با داشتن سرورهای بیشتر در این کشورها، Proton VPN می‌گوید که قادر خواهد بود به وعده‌اش به کاربران عمل کند و به آنها کمک کند تا امنیت و حریم خصوصی خود را در هر وضعیتی حفظ کنند. به عبارت دیگر، با افزایش تعداد سرورها در این مناطق، Proton VPN می‌خواهد اطمینان حاصل کند که کاربرانش می‌توانند به طور مؤثر از خدمات امنیتی و حفاظتی این VPN بهره‌مند شوند، حتی در شرایط دشوار و تحت نظارت.

Proton VPN با فراهم کردن سرورهای محلی در این کشورها، قصد دارد نشان دهد که به حمایت از آزادی بیان متعهد است و در شرایطی که دولت‌ها اقدام به سرکوب و سانسور می‌کنند، از کاربران خود دفاع خواهد کرد.

سرورها در کشورهای همسایه مستقر می‌شوند و با استفاده از تکنیک ‘Smart Routing’، آدرس IP مشابه کشور مورد نظر را ارائه می‌دهند تا به کاربران امکان دسترسی به محتوای آن کشور را فراهم کنند و به طور غیرمستقیم از کاربران در کشورهای با محدودیت‌های بالا حمایت کنند.

ویژگی‌های ذکر شده به‌طور فوری برای تمام کاربران Proton VPN در دسترس است، بنابراین فقط کافی است که نسخه جدید اپلیکیشن مربوط به پلتفرم خود را به‌روزرسانی کنید و آن‌ها را از طریق منوی تنظیمات فعال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *