TFL تاکید کرد تحت تأثیر یک حمله سایبری قرار گرفته‌ و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

سازمان حمل و نقل لندن (TFL)، که مسئول حمل و نقل شهری است، در حال بررسی یک حمله سایبری است که همچنان در حال انجام است، اما تا این لحظه، این حمله تأثیری بر خدمات این سازمان نداشته است.

تا این لحظه، نشانه‌ای مبنی بر اینکه اطلاعات مشتریان در این حادثه امنیتی آسیب دیده باشد، پیدا نشده است.

تیم اطلاعات مشتریان TFL( حمل و نقل لندن ) به مشتریان از طریق ایمیل در گذشته و همچنین در بیانیه‌ای که امروز به‌صورت آنلاین منتشر شد، هشدار داده که ما در حال حاضر با یک حادثه امنیت سایبری در حال وقوع مواجه هستیم.

در حال حاضر، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد داده‌های مشتریان به خطر افتاده است و همچنین هیچ تأثیری بر خدمات TFL وجود نداشته است.

TFL  همچنین این حمله را به نهادهای دولتی مرتبط (از جمله آژانس ملی جرم و مرکز ملی امنیت سایبری) گزارش داده است و با آن‌ها به‌طور نزدیک همکاری می‌کند تا به این حادثه پاسخ دهد و تأثیر آن را محدود کند.

امنیت سیستم‌ها و داده‌های مشتریان برای ما بسیار مهم است، و ما اقدام فوری انجام داده‌ایم تا از هرگونه دسترسی بیشتر به سیستم‌هایمان جلوگیری کنیم.

Shashi Verma ، مدیر ارشد فناوری اطلاعات TFL در بیانیه‌ای به BBC گفت: ‘ما تعدادی اقدام را در سیستم‌های داخلی خود به‌کار گرفته‌ایم تا با یک حادثه امنیت سایبری در حال وقوع مقابله کنیم.’

TFL همچنین در ماه جولای گذشته تأیید کرد که گروه باج‌افزار Cl0p در ماه می ۲۰۲۳ به یکی از سرورهای انتقال فایل مدیریت‌شده MOVEit متعلق به یکی از تأمین‌کنندگان TFL که خارج از سیستم‌های TFL میزبانی می‌شد حمله کرده است.

سایبر-جنایتکاران روسی اطلاعات تماس حدود ۱۳,۰۰۰ مشتری را دزدیدند، اما سازمان حمل و نقل اعلام کرد که اطلاعات بانکی آن‌ها به خطر نیفتاده است.

اگرچه MOVEit در سیستم‌های داخلی TFL به‌کار می‌رود، اما در این حادثه امنیتی به این بخش آسیب نرسیده است.

TFL ( سازمان حمل و نقل لندن ) به سه واحد تقسیم شده است که مسئول نظارت بر سیستم‌های حمل و نقل سطحی، مترو و Crossrail (خط الیزابت که به‌طور مشترک با وزارت حمل و نقل بریتانیا مدیریت می‌شود) لندن هستند و به بیش از ۸٫۴ میلیون ساکن شهر خدمت‌رسانی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *