• صفحه خانگی
  • >
  • یییی اسلاید
  • >
  • کارکنان سازمان حمل‌ونقل لندن پس از وقوع یک حمله سایبری با اختلالاتی در سیستم‌های کاری‌شان مواجه شده‌اند.

کارکنان سازمان حمل‌ونقل لندن پس از وقوع یک حمله سایبری با اختلالاتی در سیستم‌های کاری‌شان مواجه شده‌اند.

سازمان حمل‌ونقل عمومی لندن امروز اعلام کرد که کارکنانش به دلیل تدابیر اتخاذ‌شده در پاسخ به حمله سایبری روز یکشنبه، دسترسی محدودی به سیستم‌ها و ایمیل دارند.

روز دوشنبه، سازمان حمل‌ونقل این حادثه را به نهادهای دولتی مرتبط (از جمله مرکز ملی امنیت سایبری و آژانس ملی جرم) گزارش داد. این سازمان اکنون در همکاری با آن‌ها برای واکنش، ارزیابی و کنترل تأثیرات حمله فعالیت می‌کند.

تا به این لحظه، تحقیقات در حال انجام هنوز هیچ شواهدی مبنی بر دسترسی یا افشای اطلاعات مشتریان در جریان این حادثه پیدا نکرده است.

سازمان حمل‌ونقل لندن در به‌روزرسانی روز جمعه اعلام کرد که بسیاری از کارکنان ما دسترسی محدودی به سیستم‌ها و ایمیل دارند و به همین دلیل، ممکن است در پاسخ به پرسش‌های شما یا فرم‌های وبی که قبلاً ارسال کرده‌اید، تأخیر داشته باشیم یا نتوانیم پاسخ دهیم.

ما در حال حاضر نمی‌توانیم برای سفرهایی که با کارت‌های تماس‌بی‌سیم انجام شده‌اند، بازپرداخت صادر کنیم و مشتریان Oyster باید به‌طور آنلاین و خودکار به دنبال خدمات مورد نیاز خود باشند.

در حالی که اطلاعات مربوط به ایستگاه‌ها و برنامه‌ریزی سفر همچنان در دسترس است، سازمان حمل‌ونقل لندن اعلام کرد که برخی از داده‌های زنده سفر (از جمله اطلاعات ورود قطارها و دوربین‌های TfL JamCams) در برخی پلتفرم‌ها، مانند وب‌سایت رسمی و اپلیکیشن TfL Go، در دسترس نیستند.

در حالی که اطلاعات مربوط به ایستگاه‌ها و برنامه‌ریزی سفر همچنان قابل دسترسی است، سازمان حمل‌ونقل لندن اعلام کرد که برخی از داده‌های زنده سفر (از جمله اطلاعات زمان ورود قطارها و دوربین‌های JamCam سازمان) در برخی از پلتفرم‌ها، مانند وب‌سایت رسمی و اپلیکیشن TfL Go، در دسترس نیستند.

سازمان حمل‌ونقل لندن همچنین درخواست‌های صدور کارت‌های Oyster، از جمله کارت‌های Zip، را به حالت تعلیق درآورده است و مشتریان کارت‌های تماس‌بی‌سیم با سیستم پرداخت به ازای استفاده ( pay-as-you-go ) دیگر نمی‌توانند تاریخچه سفرهای آنلاین خود را مشاهده کنند.

Shashi Verma، مدیر فناوری اطلاعات سازمان حمل‌ونقل لندن، در بیانیه‌ای گفت: ما بابت هرگونه ناراحتی که این تغییرات موقت برای برخی از مشتریان ایجاد کند، عذرخواهی می‌کنیم و در حال تلاش برای بازگرداندن خدمات به حالت آنلاین به‌سرعت ممکن هستیم.

اوایل این هفته، سیستم رزرو Dial-a-Ride به‌طور موقت به دلیل اقداماتی که برای مقابله با حمله سایبری انجام شده بود، در دسترس نبود. با این حال، طبق گفته ورما، رزروهای موجود همچنان رعایت شدند.

اکنون می‌توان رزروهای ضروری را از طریق تلفن انجام داد و انتظار می‌رود که خدمات کامل مرکز تماس در روزهای آینده دوباره به حالت عادی برگردد.

با وجود اختلالات، سازمان حمل‌ونقل لندن (TFL) اعلام کرد که شبکه حمل‌ونقل لندن به‌طور عادی در حال فعالیت است و حمله سایبری بر خدمات حمل‌ونقل عمومی تأثیر نداشته است.

امنیت سیستم‌های ما و داده‌های مشتریان برای ما بسیار مهم است. ما به‌طور مداوم نظارت می‌کنیم که چه کسانی به سیستم‌های ما دسترسی دارند تا مطمئن شویم که تنها افراد مجاز می‌توانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. ما فعالیت‌های مشکوکی را روز یکشنبه شناسایی کردیم و اقداماتی برای محدود کردن دسترسی انجام دادیم.

سازمان حمل‌ونقل لندن (TfL) خدمات حمل‌ونقل را به بیش از ۸٫۴ میلیون ساکن شهر از طریق سیستم‌های حمل‌ونقل سطحی، مترو و Crossrail( خط الیزابت که به‌طور مشترک با وزارت حمل‌ونقل بریتانیا مدیریت می‌شود ) ارائه می‌دهد.

در ژوئیه ۲۰۲۳، سازمان حمل‌ونقل تأیید کرد که گروه باج‌افزار Cl0p پس از هک کردن یکی از سرورهای انتقال فایل مدیریت‌شده MOVEit( که خارج از سیستم‌های TfL قرار داشت ) در ماه مه ۲۰۲۳، جزئیات تماس حدود ۱۳,۰۰۰ مشتری را دزدیده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *