X از پست‌های کاربران برای آموزش هوش مصنوعی Grok استفاده می‌کند.

X به طور مخفیانه شروع به آموزش پلتفرم چت هوش مصنوعی خود به نام Grok با استفاده از پست‌های عمومی اعضا کرده است، بدون اینکه ابتدا کسی را مطلع کند که به طور پیش‌فرض این کار را انجام می‌دهد.

پلتفرم‌های هوش مصنوعی در رقابت برای به دست آوردن برتری، به طور پیوسته در جستجوی داده‌هایی هستند که بتوانند از آن‌ها برای بهبود و آموزش مدل‌های زبانی بزرگ خود استفاده کنند.

این امر داده‌های شما را بسیار باارزش می‌کند. با این حال، به جای درخواست اجازه، اکثر پلتفرم‌ها از داده‌های شما بدون اطلاع شما یا سایت‌هایی که داده‌ها را از آن‌ها می‌گیرند، استفاده می‌کنند.

شرکت X برای اینکه از رقابت عقب نماند، به طور مخفیانه شروع به آموزش پلتفرم چت هوش مصنوعی خود به نام Grok با استفاده از پست‌های کاربران کرد، بدون اینکه اجازه بگیرد یا اعلامیه‌ای در مورد این تغییر منتشر کند.

کاربران تا ۲۵ جولای متوجه یک تنظیم جدید در بخش حریم خصوصی سایت نشدند که به پلتفرم اجازه می‌دهد داده‌های آن‌ها را استفاده کند. این تنظیم به صورت پیش‌فرض فعال است و کاربران باید خودشان آن را غیرفعال کنند، در حالی که بهتر بود این تنظیم به صورت اختیاری (opt-in) باشد و کاربران برای فعال کردن آن باید خودشان اقدام کنند.

تیم امنیتی X اعلام کرده که تنظیم جدید حریم خصوصی که به پلتفرم اجازه می‌دهد از داده‌های کاربران استفاده کند، در حال حاضر فقط در نسخه وب سایت فعال است و به زودی در نسخه موبایل نیز فعال خواهد شد.

حساب ایمنی X اطلاع داده که کاربران می‌توانند خودشان تصمیم بگیرند که آیا پست‌های عمومی‌شان برای آموزش هوش مصنوعی Grok استفاده شود یا خیر.

کاربران علاوه بر کنترل‌هایی که قبلاً برای استفاده از تعاملات، ورودی‌ها و نتایج مرتبط با Grok داشتند، اکنون یک گزینه جدید هم دارند که می‌توانند تصمیم بگیرند آیا پست‌های عمومی‌شان برای آموزش Grok استفاده شود یا خیر. این گزینه در حال حاضر در نسخه وب سایت فعال است و به زودی برای نسخه موبایل نیز در دسترس خواهد بود.

گزینه جدید حریم خصوصی که به کاربران اجازه می‌دهد کنترل کنند آیا پست‌های عمومی‌شان برای آموزش Grok استفاده شود یا نه، در بخش تنظیمات حریم خصوصی قرار دارد و به راحتی با چند کلیک قابل دسترسی است.

اطلاعات موجود در صفحه “درباره Grok” به‌روزرسانی شده و به کاربران اطلاع داده می‌شود که پست‌هایشان ممکن است برای آموزش هوش مصنوعی Grok استفاده شود، چیزی که قبلاً در این صفحه ذکر نشده بود.

صفحه ‘درباره Grok’ اکنون می‌گوید: ‘برای بهبود مستمر تجربه شما، ممکن است از پست‌های X شما و همچنین تعاملات کاربری، ورودی‌ها و نتایج شما با Grok برای اهداف آموزش و بهینه‌سازی استفاده کنیم.

از آنجایی که این تنظیم به‌طور پیش‌فرض فعال است، احتمالاً X برای مدت زمانی از داده‌های اعضا برای آموزش پلتفرم هوش مصنوعی خود استفاده کرده است. با این حال، این گزینه جدید به کاربران راهی برای انصراف می‌دهد.

چگونه می‌توانید تنظیمات مربوط به استفاده از داده‌هایتان برای آموزش Grok را غیرفعال کنید.

اگر نمی‌خواهید به X اجازه دهید از پست‌های شما برای آموزش Grok استفاده کند، دو گزینه دارید.

با خصوصی کردن حساب کاربری خود می‌توانید مانع استفاده از پست‌هایتان برای آموزش Grok شوید، اما این کار ممکن است تجربه شما در استفاده از X را به شدت محدود کند و به همین دلیل انتخاب خوبی نیست.

برای انتخاب گزینه بهتر جهت جلوگیری از استفاده از داده‌هایتان برای آموزش Grok، بهتر است از رایانه رومیزی خود به سایت X وارد شوید و دکمه ‘More’ را در پایین صفحه پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

از آنجا، روی ‘Settings and privacy'( تنظیمات و حریم خصوصی ) کلیک کنید، Grok را در زیر بخش ‘Data sharing and personalization’ ( اشتراک‌گذاری داده‌ها و شخصی‌سازی ) انتخاب کنید، و سپس تنظیم ‘Allow your posts as well as your interactions, inputs, and results with Grok to be used for training and fine-tuning’ ( اجازه دهید پست‌ها، تعاملات، ورودی‌ها و نتایج شما با Grok برای آموزش و بهینه‌سازی استفاده شود ) را غیرفعال کنید، همان‌طور که در تصویر زیر نشان داده شده است.

با فعال کردن این تنظیم، داده‌های شما دیگر برای آموزش Grok یا برای شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک، xAI، استفاده یا به اشتراک گذاشته نمی‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *