شهر کلیولند پس از حمله سایبری سیستم های IT خود را تعطیل کرد

شهر کلیولند در اوهایو، در حال حاضر با یک حمله مواجه می باشد که آن ها را مجبور کرده است خدمات مربوط به شهروندان، از جمله دفاتر عمومی و امکانات در Erieview و تالار شهر را به صورت آفلاین درآورد.

کلیولند با جمعیتی بیش از ۲ میلیون نفر در منطقه شهری، مرکز مراقبت های بهداشتی، تولید، مالی، تدارکات، آموزش و فناوری و مهم ترین مرکز اقتصادی در اوهایو است.

این اختلال اولین بار زمانی فاش شد که مقامات این شهر هشدار دادند که خدمات عمومی به دلیل یک حادثه سایبری تا زمانی برطرف شدن این موضوع کاهش پیدا کرده است.

یک به‌روزرسانی وضعیت که اوایل امروز از طریق یک موضوع در X ارائه شد، توضیح می‌دهد که این حادثه همچنان با کمک کارشناسان third-party در حال بررسی است. در همان زمان، تالار شهر و Erieview برای دومین روز بسته خواهند ماند.

تحقیقات تا کنون تایید کرده است که اطلاعات مالیات دهندگان که توسط CAA نگهداری می شود،  توسط هکرها قابل دسترسی نبوده است.

این به روز رسانی همچنین تاکید می کند که خدمات ضروری مربوط به خدمات اضطراری (۹۱۱، پلیس، آتش نشانی)، کارها، خدمات آب و برق، مراقبت های بهداشتی (EMS) و سفر فرودگاهی (Cleveland Hopkins and Burke Lakefront) تحت تأثیر این حادثه سایبری قرار نگرفته است.

مقامات شهر قول داده اند به محض کامل شدن تحقیقات نتایج را اعلام کنند و به شهروندان توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۱۱ تماس بگیرند.

تاکنون هیچ گروه باج افزاری مسئولیت حمله به شهر کلیولند را بر عهده نگرفته است و مشخص نیست دقیقا چه اتفاقی افتاده است.

رسانه های محلی گزارش دادند که شهردار Justin Bibb از این حادثه به عنوان یک رخنه یاد کرد، در حالی که کمیسر فناوری اطلاعات شهر، Kim Roy Wilson، اظهار داشت که آنها فعالیت غیرعادی را در محیط فناوری اطلاعات شهر شناسایی کرده اند.

ویلسون به رسانه ها گفت که ضروری است در این مرحله از جزئیات خودداری شود تا خطری برای مختل شدن تحقیقات در حال انجام نباشد.

این کمیسیون همچنین اظهار داشت که شهروندانی که به اسناد مهم یا سایر خدمات از بخش های آسیب دیده نیاز دارند باید صبور باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *