هشدار آژانس FBCS در خصوص نقض داده ۱.۹ میلیون نفر

شرکت Financial Business and Consumer Solutions (FBCS) هشدار می دهد که اطلاعات  ۱,۹۵۵,۳۸۵ نفر  پس از کشف دسترسی غیرمجاز به سیستم های این شرکت در معرض خطر نقض داده می باشند.

FBCS یک آژانس وصول بدهی دارای مجوز ملی در ایالات متحده است که در جمع آوری بدهی های پرداخت نشده از اعتبار مصرف کننده، مراقبت های بهداشتی، تجاری، وام های خودرو و اجاره، وام های دانشجویی، و خدمات آب و برق تخصص دارد.

بعد از نقض امنیتی این شرکت و براساس گزارش هایی که در تاریخ ۲۶ فوریه ۲۰۲۴ ارائه شده است  متوجه شدند که بازیگران غیرمجاز از ۱۴ فوریه ۲۰۲۴ به شبکه آن نفوذ کرده اند.

“این تحقیقات مشخص کرده است که محیط این شرکت بین ۱۴ فوریه تا ۲۶ فوریه ۲۰۲۴ در معرض دسترسی غیرمجاز بوده است و بازیگران غیرمجاز توانایی مشاهده یا کسب اطلاعات خاصی را در شبکه FBCS در طول دوره دسترسی داشته اند.

داده هایی که نفوذگران شبکه می توانستند در طول دوره قرار گرفتن در معرض دسترسی داشته باشند عبارتند از:

نام و نام خانوادگی

شماره تامین اجتماعی (SSN)

تاریخ تولد

اطلاعات حساب

شماره گواهینامه رانندگی یا کارت شناسایی

این اطلاعات خطر قرار گرفتن افراد در معرض حملات فیشینگ، کلاهبرداری و مهندسی اجتماعی را افزایش می دهد.برای کاهش این سناریو شرکت FBCS دستورالعمل هایی را برای افراد ضمیمه و ارسال کرده است.

FBCS می گوید که اقدامات امنیتی بیشتری را در یک محیط جدید ساخته شده برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه در آینده اجرا کرده است.

به دریافت‌کنندگان اعلان‌های نقض داده‌ها توصیه می‌شود در برابر ارتباطات ناخواسته مراقب باشند و صورت‌حساب‌های حساب و گزارش‌های اعتباری خود را برای فعالیت‌های مشکوک نظارت کنند.

تا زمان نگارش این خبر، هیچ گروه باج افزاری مسئولیت حمله در FBCS را بر عهده نگرفته است.

علاقمند به حوزه امنیت اطلاعات و آشنا به حوزه تست نفوذ
  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *