آموزش فورتی گیت به زبان فارسی

آموزش فورتی گیت

امروزه به دلیل افزایش تعداد حملات به شبکه‌های سازمانی و ظهور گروه‌های پیشرفته APT، استفاده از راهکارهای جلوگیری از این حملات در شبکه‌ها ضروری است. یکی از راهکارهای مورد استفاده برای این منظور، فایروال‌ها هستند. فایروال‌های نسل بعدی یا NGFW، راهکاری مطمئن برای شناسایی فعالیت‌های مشکوک در لبه شبکه و همچنین مسدود کردن ترافیک‌های غیرعادی هستند. یکی از برندهای معتبر این حوزه فایروال فورتی‌ گیت از شرکت فورتی نت است که در این پست قصد داریم به صورت تصویری و فارسی نحوه کار با این فایروال را آموزش دهیم.

در این دوره شما مهارت‌های لازم برای مدیریت یک دستگاه فایروال Fortigate و انواع روش‌هایی را که از طریق اینترفیس‌ها می‌توانید دستگاه را پیکربندی کنید خواهید آموخت، و درنهایت نحوه پیکربندی NATing، وی‌پی‌ان سایت تو سایت، نحوه پیاده‌سازی HA و … را خواهید آموخت.

همچنین در این آموزش‌ها خواهید دید که چگونه می‌توانید با استفاده از EVE (محیط مجازی شبیه‌سازی شده) یک محیط آزمایشگاهی راه‌اندازی کنید؛ درحقیقت این قسمت به شما کمک می‌کند دوره‌های دیگر را بدون نیاز به خرید تجهیزات واقعی تمرین کنید.

در دوره آموزشی فورتی گیت چه مطالبی خواهید آموخت؟

  • فایروال را در محیط واقعی مستقر و مدیریت کنید.
  • با استفاده از EVE محیط آزمایشگاهی خود را تنظیم کنید.
  • با استفاده از پروفایل‌های امنیتی، ترافیک را نظارت کنید.
  • NATing را برای کاربران و سرورها پیاده‌سازی کنید.
  • چگونگی site to site ipsec vpn و دسترسی از راه دور را با ssl vpn اجرا و پیاده‌سازی کنید.

این آموزش برای چه کسانی مناسب است؟

  • مدیران شبکه
  • دانشجویانی که می‌خواهند درباره Fortigate بیاموزند.

چه پیشنیازی برای مشاهده این دوره توصیه می‌شود:

پیشنهاد می‌شود قبل از شروع این آموزش، دوره CCNA به منظور درک مناسب از مباحث IPv4 Subneting، روتینگ و سوئیچینگ گذرانده شود.

آموزش رایگان فورتی گیت به زبان فارسی


مقدمه

در این ویدئو کوتاه با اهداف آموزشی دوره آموزش رایگان فورتی گیت آشنا شده و خواهید دید در این دوره چه مهارت‌هایی به شما آموزش داده می‌شوند.


 


قسمت اول: نسل‌های فایروال

در قسمت اول آموزش فارسی فورتی گیت با نسل‌های مختلف فایروال از جمله فایروال Stateless، فایروال Stateful و فایروال نسل بعد یا NGFW آشنا خواهید شد.


 


قسمت دو: راه‌اندازی آزمایشگاه EVE-NG

در این ویدئو نحوه‌ی راه‌اندازی آزمایشگاه مجازی EVE-NG در بستر VMware و هم‌چنین نصب نسخه مجازی فورتی‌گیت در این محیط مجازی را می‌آموزیم. باقی آموزش‌های این مجموعه در این محیط انجام می‌شوند. 

دانلود فورتی گیت مجازی دانلود فایل متنی دستورات


 


قسمت سه: نصب اولیه

در قسمت سوم از آموزش Fortigate، به آموزش نصب اولیه‌ی فورتی‌گیت مجازی در شبکه‌ی متصل به اینترنت در محیط EVE را خواهیم آموخت. 


 

قسمت چهار: پیکربندی اینترفیس‌ها

در این قسمت از آموزش فورتی گیت، پس از آشنایی با انواع اینترفیس در این فایروال، نحوه پیکربندی هر اینترفیس را نیز خواهیم آموخت. 


 


قسمت پنج: تنظیم پالیسی

در قسمت پنجم آموزش فورتی گیت، نحوه تنظیم پالیسی‌ها یا سیاست‌های امنیتی برای کنترل نحوه پردازش ترافیک در فایروال و ایجاد دسترسی به منابع مختلف را خواهیم آموخت.


 

می‌خواهید در دوره رسمی فورتی گیت شرکت کنید و مدرک دریافت کنید؟

علاقمند به حوزه امنیت اطلاعات و آشنا به حوزه تست نفوذ
  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *