سازمان ثبت اسناد و املاک یونان هدف ۴۰۰ حمله سایبری قرار گرفته است.

سازمان ثبت اسناد و املاک در یونان اعلام کرده است که در پی یک موج از ۴۰۰ حمله سایبری که در هفته گذشته زیرساخت‌های فناوری اطلاعات آن را هدف قرار داده بود، دچار نقض داده با دامنه محدود شده است.

این آژانس گفت هکرها موفق به به خطر انداختن پایانه های(terminals ) کارمندان و سرقت ۱٫۲ گیگابایت داده شده اند که تقریباً معادل ۰٫۰۰۰۶ درصد از کل داده های نگهداری شده توسط سازمان دولتی است.

طبق گزارش ها، داده های دزدیده شده حاوی هیچ گونه اطلاعات شخصی شهروندان نیست، اما در درجه اول شامل اسناد اداری معمولی است که انتظار نمی رود افشای آنها بر عملیات ثبت تأثیر بگذارد.

در این اطلاعیه همچنین اشاره شده است که هکرها تلاش کردند تا یک کاربر مخرب برای نفوذ به پایگاه داده مرکزی آژانس ایجاد کنند، اما موفق به انجام کار نشدند.

یکی از نسخه‌های پشتیبان پایگاه داده، که به صورت روزانه به‌روزرسانی می‌شوند، توسط افراد غیرمجاز مورد دسترسی قرار گرفت. با این حال، تلاش بعدی برای انتقال داده‌ها به یک سرور خارجی متوقف شد.

تحقیقات داخلی سازمان ثبت اسناد و املاک، که با کمک اداره امنیت سایبری ستاد کل دفاع ملی انجام شده است، هیچ شواهدی از اجرای باج‌افزار بر روی سیستم‌های نقض‌شده پیدا نکرده است.

اقدامات اضطراری برای کاهش خطر باج‌افزار انجام شده‌اند، مانند قطع دسترسی‌های VPN به منظور مسدود کردن کاربران مخرب.

به عنوان یک اقدام احتیاطی، رمزهای عبور تمامی کارمندان سازمان ثبت اسناد و املاک بازنشانی شده‌اند و احراز هویت دو مرحله‌ای برای کمک به حفاظت از حساب‌هایشان در برابر دسترسی غیرمجاز اجباری شده است.

آخرین حمله ثبت‌شده در اوایل صبح ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۴ رخ داده و به‌طور موفقیت‌آمیزی دفع شده است. هیچ به‌روزرسانی دیگری ارائه نشده، بنابراین مشخص نیست که آیا حملات همچنان ادامه دارند یا خیر.

در حال حاضر، خدمات دیجیتال این سازمان به طور عادی در حال فعالیت هستند و معاملات با شهروندان، که ایمن تلقی می‌شوند، در طول این حملات بدون وقفه ادامه داشته‌اند.

در سال ۲۰۲۲، ارائه‌دهنده خدمات پستی دولتی یونان، ELTA، دچار حمله باج‌افزاری شد که باعث اختلال در خدمات در سراسر کشور گردید.

چند ماه بعد، باج‌افزار Ragnar Locker به بزرگ‌ترین توزیع‌کننده گاز طبیعی کشور، DESFA، نفوذ کرده و باعث نقض داده‌ها و اختلال در سیستم‌های فناوری اطلاعات شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *