• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • ضبط تلفن همراه بوریس جانسون توسط MI5 به خاطر نگرانی‌های امنیتی

ضبط تلفن همراه بوریس جانسون توسط MI5 به خاطر نگرانی‌های امنیتی

ضبط تلفن همراه بوریس جانسون توسط mi5

سرویس امنیتی بریتانیا، MI5، دستگاه‌های تلفن همراه نخست وزیر بریتانیا، بوریس جانسون را ضبط کرده است. این سرویس امنیتی متوجه شده که شماره تلفن او طی 15 سال گذشته در اینترنت در دسترس بوده و این اقدام در پی نگرانی‌های امنیتی حاصل از این مساله انجام شده است.

در ماه آپریل، رسانه‌ها گزارش کردند که شماره تلفن همراه شخصی بوریس جانسون، در 15 سال گذشته روی اینترنت و در دسترس عموم بوده است است. ظاهرا در سال 2006  شماره او در بیانیه‌‎ی مطبوعاتی یک موسسه تحقیقاتی منتشر شده ولی هیچ‌وقت حذف نشده است.

رهبر حزب کارگر، Sir Keir Starmer اعلام کرده که این « یک مشکل جدی» بوده است که «خطرات امنیتی جدی را به دنبال دارد». ولی رییس خزانه، Rishi Sunak، اذعان کرده که تا جایی که او اطلاع دارد، «تمامی پروتکل‌های امنیتی رعایت شده بودند».  پس از افشای این خبر، این شماره تلفن غیرفعال شده و سرویس اطلاعاتی انگستان تلفن نخست‌وزیر را به خاطر ریسک حمله سایبری از سوی عوامل تهدید وابسته به دولت‌های خارجی ضبط کرده است. بر اساس گزارش  DailyMail (نقل به مضمون):

«MI5 نگران افرادی نبوده که بوریس جانسون به خاطر بی‌بندوباری‌های خود شماره خود را به آن‌ها داده است. ولی قطعا نسبت به یک حمله‌ی هکری احتمالی از سوی کشورهای متخاصم، نگرانی‌هایی وجود داشته است حتی از سوی کشورهای متحد مانند عربستان سعودی، پس از آن که ولیعهد، بن سلمان، به دسترسی به تلفن همراه جف بزوس از طریق کار گذاشتن یک جاسوس‌افزار در یک پیام واتس‌اپ متهم شد.»

پس از آن که Dominic Cummings پیام‌های واتس‌اپ تبادل‌شده با بوریس جانسون را منتشر کرد، کارشناسان زیادی نحوه‎‌ی استفاده‌ی نخست‌وزیر از تلفن همراه را نقد کرده بودند. در یکی از این پیام‌ها، بوریس جانسون وزیر بهداشت، Matt Haancock را «totally f****ing hopeless» توصیف کرده بود! مجله The Mirror نیز افشا کرده که نخست‌وزیر انگلیس، با استفاده از این شماره تلفن پیامک‌هایی غیراخلاقی را با Jennifer Arcuri ردوبدل می‌کرده است.

این بحران، نمونه‌ای از اهمیت رفتارهای درست در حوزه‌ی امنیت سایبری از سوی سیاست‌مداران و مقامات دولتی است. هک‌شدن دستگاه‌های موبایل این افراد می‌تواند تهدیدی جدی برای امنیت کشورها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *