لیست کارت شبکه های مناسب Wifi Hacking

لیست کارت شبکه های مناسب Wifi Hacking

برای هک یک شبکه وای‌فای با استفاده از کالی لینوکس به یک کارت شبکه‌ی بیسیم (وایرلس) نیاز دارید که از حالت مانیتور (Monitor mode) و تزریق بسته (Packet injection) پشتیبانی کند. متاسفانه، تمامی کارت‌های وایرلس این قابلیت را ندارند؛ به همین دلیل در این مطلب لیستی از بهترین آداپتورهای شبکه بیسیم برای هک کردن با استفاده از کالی لینوکس آمده است تا با استفاده از آن به راحتی شبکه‌های WEP و WPA را هک کنید.

هک وای‌فای برای تازه‌کارها

در حال حاضر، کالی لینوکس بهترین توزیع‌ مناسب هک برای افراد تازه‌کار به حساب می‌‌آید و هک وای‌فای توسط کالی (که قبلا به آن BackTrack می‌گفتند) نقطه شروع مناسبی برای یادگیری هک کردن است. برای هک وای‌فای شما به یک آداپتور شبکه بیسیم نیاز دارید که حتما از حالت مانیتور و تزریق بسته پشتیبانی کند. اگر آداپتور مورد استفاده حتی یکی از این قابلیت‌ها را نداشته باشد شما در انجام بسیاری از حملات هک موفق نخواهید بود و حملات موفق انگشت‌شمارتان هم ممکن است روزها طول بکشند. خوشبختانه، آداپتورهای متعددی در بازار وجود دارند که این دو قابلیت را دارند و می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

آداپتور هک وای فای

اگر در هک وای‌فای تازه‌کار هستید استفاده از پلتفرم هک Kali Pi Hacking Platform  که توسطNull Byte عرضه شده است یکی از بهترین راه‌های پیشنهادی برای هک با کالی لینوکس و صرف هزینه‌ای اندک است. هریک از آداپتورهای بیسیم شبکه که در این لیست آمده است به راحتی می‌توانند با بردهای رزبری پای (Raspberry Pi) ترکیب شوند و کامپیوتر شما را به یک کامپیوتر مناسب برای هک وای‌فای تبدیل کنند.

هک وای فای با رزبری پای

قابلیت منحصربفردآداپتورهای وایرلس چیست؟ این که می‌توانید تنها با تعویض آنتن یا نوع آداپتور، شبکه‌های مختلفی را هدف قرار دهید. حتی شبکه‌های دورتر را نیز می‌توان با اضافه‌کردن آنتن‌های جهت‌دار دوربرد مخصوص مانند Yagi antenna (با قیمت 91.99  دلار) هدف قرار داد.

چیپست‌های پشتیبانی‌شده توسط کالی لینوکس

با این اوصاف، چگونه باید بهترین آداپتور وایرلس را برای هک وای‌فای انتخاب کرد؟ اگر قصد هک با استفاده از کالی را دارید، چیپست‌های خاصی (یعنی همان چیپ کنترل‌کننده‌ی آداپتور وایرلس) هستند که بدون هیچ‌گونه پیکربندی یا با حداقل پیکربندی لازم، این کار با آن‌ها قابل انجام است.

 

چیپست آداپتور

چیپست‌هایی که با کالی لینوکس کار می‌کنند عبارتند از:

  • Atheros AR9271
  • Ralink RT3070
  • Ralink RT3572
  • Realtek 8187L (Wireless G Adapters)
  • Realtek RTL8812AU (از سال ۲۰۱۷)
  • تحقیقات نشان داده که چیپست Ralink RT5370N هم با کالی لینوکس کار می‌کند.

از سال ۲۰۱۷ میلادی، کالی لینوکس از درایورهای وایرلس چیپست RTL8812AU هم پشتیبانی می‌کند. این درایورها بخشی از کرنل استاندارد لینوکس نیستند و درایورهای اصلاح‌شده‌ای هستند که از قابلیت تزریق بسته هم پشتیبانی می‌کنند. این موضوع خیلی مهم است زیرا این چیپست یکی از اولین‌ها در نوع خود است که از استاندارد 802.11 AC پشتیبانی می‌کند و حملات وایرلس از طریق تزریق بسته را روی شبکه‌های دارای این استاندارد نیز انجام می‌دهد. 

آداپتور ALFA

به هک وای‌فای علاقه‌مندید؟ بیشتر بخوانید:

آداپتورهایی که از چیپست Ralink RT3070 استفاده می‌کنند

آداپتور با چیپست RT3070

آداپتور Alfa AWUS036NH یک آداپتور b/g/n است که محدوده آنتن‌دهی به‌شدت بالایی دارد. برد این آداپتور با استفاده از یک آنتن چندسویه تقویت شده و اگر آن را به یک آنتن Yagi (با قیمت 29.95 دلار) یا آنتن Paddle (با قیمت 23.99 دلار) مجهز کنید به راحتی یک آرایه جهت‌دار ایجاد خواهید کرد. 

اگر به دنبال یک آداپتور وایرلس فشرده‌تر و جمع‌وجورتر هستید که با کابل USB هم قابل استفاده باشد، آداپتور  Alfa AWUS036NEH یک آداپتور b/g/n قدرتمند است که سایز کوچکی دارد و برای استفاده از آن به کابل USB هم نیازی نیست.

آداپتور کامپکت ALFA

گاهی اوقات به یک گزینه مخفی‌تر نیاز است که قدرت کافی برای انجام عملیات بر روی شبکه‌های pwn را هم داشته باشد و بدون نیاز به اتصال به آداپتورهای شبکه مشکوک و بزرگ، کار خود را انجام دهد. یکی از نمونه‌های مناسب برای این کار آداپتور g/n PAU05 است که با نام مستعار El Stubbo هم شناخته می‌شود و پنهانی‌بودن و عملکرد حرفه‌ای در برد کوتاه و متوسط، دو ویژگی منحصربفرد آن هستند. اگر می‌خواهید بدون دردسر داده‌های شبکه را جمع‌آوری کنید از این مدل غافل نشوید.

نکته‌ای از سوی کاربران درباره آداپتور Panda:  آداپتور PAUO5 موجود در سایت آمازون، از تزریق بسته پشتیبانی نمی‌کند. به نظر می‌رسد این آداپتور اخیرا با چیپست RT5372 ارسال می‌شود که از تزریق بسته پشتیبانی نمی‌کند. پس هنگام خرید این آداپتور از وجود چیپست مناسب اطمینان حاصل کنید!

آداپتور Panda

به دوره‌های هک وای فای لیان سر بزنید:

آداپتورهایی که از چیپست Atheros AR9271 استفاده می‌کنند

یکی از آداپتورهای دوربرد این دسته که آداپتور Alfa AWUS036NHA است که می‌تواند مبنایی برای بررسی عملکرد آداپتورهای دوربرد دیگر باشد. برای انجام یک عملیات دوربرد می‌توانید آن را به یک آداپتور خیلی بزرگ (با قیمت 9.99 دلار) مجهز کنید تا به یک آداپتور شبکه بیسیم b/g/n پایدار، سریع و همه‌کاره مجهز شوید. 

آداپتور با چیپست AR9271

این آداپتور فشرده b/g/n که میان تازه‌کارها و هکرهای حرفه‌ای محبوبیت زیادی دارد یکی از ارزان‌ترین‌ها در نوع خود به حساب می‌آید که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. تنها ورژن v1 این آداپتور با کالی لینوکس کار می‌کند و ورژن v2 چیپست متفاوتی دارد پس هنگام خرید حواستان را جمع کنید!

آداپتور AWUS036NHA

آداپتورهایی که با چیپست Ralink RT5370N کار می‌کنند

چیپست موجود در این آداپتور از کالی لینوکس پشتیبانی می‌کند و قابلیت Monitor mode هم دارد. برای شروع اگر به یک آداپتور خیلی فشرده و جمع‌وجور با یک آنتن خارجی به منظور قابلیت تعویض نوع آنتن نیاز دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از آنتن وای‌فای  کمپانی Detroit DIY Electronics برای بردهای رزبری پای (Raspberry pi) استفاده کنید.

آداپتور با چیپست RT5370N

آداپتور Alfa AWUS036ACH که از سال ۲۰۱۷  توسط کالی لینوکس پشتیبانی می‌شود، یک آداپتور فو‌ق‌العاده با آنتن دوتایی دارای پهنای باند 300 Mbps روی فرکانس 2.4 GHz و پهنای باند 867 Mbps روی فرکانس 5 GHz است که با استاندارد 802.11 کار کرده و با آداپتورهای b/g/n سازگار است. این جدیدترین مدل پیشنهادی است که با کالی لینوکس کار می‌کند؛ بنابراین، اگر به دنبال سریع‌ترین و دوربردترین آداپتور هستید این مدل گزینه مناسبی برای شروع است.

برای استفاده از آن ابتدا باید کد زیر را در ترمینال تایپ کنید:

apt update

apt install realtek-rtl88xxau-dkms

این کدها باعث می‌شوند درایورهای موردنیاز نصب شده و آداپتور آماده عملیات شود.  

آداپتور AWUS036ACH

گزینه‌های دیگر

بررسی‌های انجام‌شده نشان داده است که آداپتورهای زیر طبق شنیده‌ها از حالت Monitor mode و تزریق بسته پشتیبانی می‌کند ولی صحت این مطلب را خودتان باید بررسی کنید. اگر اهل ماجراجویی و امتحان کردن چیزهای جدید هستید از یکی از این آداپتورها استفاده کنید و در بخش نظرات تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

ماژول وای‌فای ۴ (Wifi Module 4) (با قیمت 27.95 دلار) ارائه‌شده توسط کمپانی Hard Kernel از چیپست Ralink RT5572 استفاده می‌کند که توسط کالی لینوکس پشتیبانی شده و قابلیت کار با فرکانس ۵ گیگاهرتز را به آن اضافه کرده و با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز هم کار می‌کند.

ماژول وای فای صفر (Wifi Module 0) (با قیمت 7.95 دلار)  یک گزینه فوق فشرده است که توسط کمپانی Hard Kernel عرضه شده و بر پایه چیپست Ralink RT5370N می‌باشد.

آداپتور مناسب هک وای فای

 اگر در این مطلب از آداپتور شبکه بیسیم موردعلاقه و مورد استفاده شما نام برده نشده است می‌توانید در بخش نظرات آن را مطرح کنید.

علاقمند به حوزه امنیت اطلاعات و آشنا به حوزه تست نفوذ
  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *