آموزش نصب vmware tools بر روی کالی لینوکس

کالی لینوکس

کالی لینوکس یک توزیع رایگان لینوکسی مبتنی بر دبیان است که برای انجام آزمون تست نفوذ در نظر گرفته شده است. اولین نسخه Kali Linux در سال ۲۰۱۳ و با بازسازیBackTrack منتشر شد، توزیع مشهور قدیمی که برای ممیزی امنیت و آزمون های تست نفوذ بکار گرفته می شد. برخی از ابزارهایی که درBackTrack کپی شده یا عملکردهای مشابهی را ارائه داده بودند، در Kali Linux حذف شدند. بیش از ۶۰۰ ابزار تست نفوذ در Kali Linux موجود است که می تواند به عنوان لایو بدون نصب اجرا شود و همچنین به عنوان یک سیستم عامل دسکتاپ روی رایانه نصب شود.

بعضی اوقات ممکن است شما نتوانید کل کامپیوتر را به اجرای Kali Linux از Live DVD و نه دیسک سخت داخلی خود به عنوان سیستم عامل نصب اختصاص دهید. در این حالت ، فناوری های مجازی سازی سخت افزاری می توانند به شما کمک کنند، می توانید Kali Linux را روی VMware VM نصب کنید که روی دسک تاپ، لپ تاپ یا سرور کار می کند. در نتیجه می توانید ضمن انجام همزمان یک ماشین مجازی با Kali Linux ، برای تست نفوذ و ممیزی امنیتی شبکه ها، نرم افزارها و غیره از ماشین فیزیکی خود برای کارهای معمول استفاده کنید.

حال در این پست ما به نحوه نصب ابزاری جانبی با نام vmware tools بر روی ماشین مجازی خواهیم پرداخت. ابزار vmware tools برای ماشین مجازی vmware بسیار مهم است، زیر این ابزار وضوح تصویر را بهبود می بخشد، عمق رنگ را بهبود می بخشد، عملکرد آداپتور شبکه را بهبود می بخشد، اجازه کپی و پیست بیرون از پنجره سیستم را عامل می دهد و بسیاری دیگر از عملکردها که با نصب این ابزار فعال می شوند.

برای همین موضوع یک ویدئو رکورد کرده ایم که با جزییات به نحوه نصب vmware tools بر روی کالی لینوکس آشنا خواهید شد.

علاقمند به حوزه امنیت اطلاعات و آشنا به حوزه تست نفوذ
  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *