نقض داده‌ها در شرکت FBCS بر اطلاعات ۴٫۲ میلیون نفر تاثیر گذاشته است.

شرکت  Financial Business and Consumer Solutions (FBCS) بار دیگر تعداد افرادی که تحت تأثیر نقض داده‌ها در ماه فوریه قرار گرفته‌اند را افزایش داده و اکنون اعلام می‌کند که این نقض داده‌ها بر ۴٫۲ میلیون نفر در ایالات متحده تأثیر گذاشته است.

FBCS یک شرکت وصول بدهی در ایالات متحده است که بدهی‌های پرداخت‌نشده را از منابع مختلف جمع‌آوری می‌کند، از جمله اعتبار مصرف‌کننده، مراقبت‌های بهداشتی، بدهی‌های تجاری، وام‌ها و اجاره‌های خودرو، وام‌های دانشجویی و خدمات عمومی (آب، برق و غیره).

در اواخر ماه آوریل، این شرکت اعلام کرد که در نتیجه یک نقض امنیتی که در ۱۴ فوریه ۲۰۲۴ اتفاق افتاد، اطلاعات شخصی حساس ۱.۹ میلیون نفر در ایالات متحده در معرض خطر قرار گرفته است.

در ماه مه، شرکت اعلام کرد که تعداد افرادی که تحت تأثیر نقض داده‌ها قرار گرفته‌اند، ۱.۳ میلیون نفر بیشتر از آنچه قبلاً اعلام شده بود، افزایش یافته و اکنون به ۳.۲ میلیون نفر رسیده است.

شرکت در یک اطلاعیه تکمیلی جدید به دفتر دادستان کل ایالت مین، تعداد افرادی که اطلاعاتشان در نقض داده‌ها فاش شده یا در معرض خطر قرار گرفته را به ۴,۲۵۳,۳۹۴ نفر رسانده است.

نوع اطلاعاتی که در این نقض داده‌ها فاش شده برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد، اما ممکن است شامل موارد مشخصی از اطلاعات زیر باشد :

  • نام و نام خانوادگی
  • شماره SSN
  • تاریخ تولد
  • اطلاعات اکانت
  • شماره گواهینامه

از تاریخ ۲۳ ژوئیه، برای افرادی که به تازگی تحت تأثیر نقض داده‌ها قرار گرفته‌اند، اطلاعیه‌هایی ارسال شده که آن‌ها را از خطرات بیشتر فیشینگ و کلاهبرداری آگاه می‌کند.

دریافت‌کنندگان این اطلاعیه همچنین دستورالعمل‌هایی برای ثبت‌نام در یک سرویس رایگان نظارت بر اعتبار و بازسازی هویت به مدت ۲۴ ماه از طریق CyEx دریافت خواهند کرد.

هنوز معلوم نیست چه نوع حمله‌ای باعث این نقض داده‌ها شده و هیچ گروهی که باج‌افزار استفاده می‌کند، ادعای مسئولیت نکرده است. شرکت نیز فقط گزارش داده که دسترسی غیرمجاز به شبکه داخلی خود را کشف کرده‌اند.

در اطلاعیه مربوط به نقض داده‌ها ذکر شده که در تاریخ ۲۶ فوریه ۲۰۲۴، FBCS متوجه شده است که دسترسی غیرمجاز به برخی از سیستم‌های شبکه داخلی آن‌ها صورت گرفته، اما این حادثه بر روی سیستم‌های کامپیوتری خارج از شبکه شرکت تأثیری نداشته است.

کسانی که اطلاعاتشان در این نقض داده‌ها فاش شده، باید هوشیار باشند و مراقب تلاش‌های فیشینگ باشند که هدفشان سرقت اطلاعات بیشتر، از جمله نام‌های کاربری و رمزهای عبور، است.

به افرادی که اطلاعاتشان در نقض داده‌ها فاش شده، پیشنهاد می‌شود که گزارش‌های اعتباری خود را به دقت بررسی کنند تا از وقوع فعالیت‌های تقلبی یا دریافت وام‌های غیرمجاز جلوگیری کنند، زیرا اطلاعات فاش‌شده می‌تواند به سرقت هویت منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *