آموزش تصویری نحوه ورود به دارک وب با استفاده از مرورگر Tor

نحوه ورود به دارک وب

در مقاله قبل، به طور کامل درباره دارک وب توضیح دادیم و فهمیدیم که منظور از دارک وب چیست. همان‌طور که دیدیم، ورود به دارک وب با استفاده از مرورگرها و موتورهای جستجوگر رایج امکان پذیر نیست و برای ورود به این وب‌سایت‌ها، باید از ابزارهای خاصی استفاده کرد. یکی از معروف‌ترین مرورگرهایی که برای ورود به دارک وب از آن استفاده می‌شود، مرورگر Tor می‌باشد که در این بخش از آموزش‌های تصویری لیان، به آموزش نحوه ورود به دارک وب با استفاده از این مرورگر می‌پردازیم و سفری خواهیم داشت به لایه‌های عمیق‌تر وب. اما در ابتدا لازم است که چند نکته را با هم بررسی کنیم:

اگر می‌خواهید بیشتر درباره دارک وب بدانید، مطلب زیر می‌تواند برای شما مفید باشد:

چرا باید از مرورگر Tor استفاده کنیم؟

احتمالا هر جا که به مطلبی درباره دارک وب برخورد کرده‌اید، نام مرورگر Tor در گوشه و کنار آن به چشمتان خورده است. به همین دلیل ممکن است فکر کنید این مرورگر تنها با هدف جستجو در صفحات وب تاریک ساخته شده در حالی که واقعا این طور نیست.

هدف اصلی این مرورگر، این است که حریم خصوصی کاربران را حفظ کند. برای مثال، کاربران کشورهایی که آزادی بیان ندارند، فعالان سیاسی، روزنامه‌نگاران و افراد بسیاری که تمایلی به فاش شدن هویت اصلی‌شان ندارند. لازم است بدانید که در حالت عادی، تمام رفتارهای شما در اینترنت قابل مشاهده و پیگیری است. یعنی ناظران به سادگی می‌توانند بدانند که از چه مرورگر و دستگاهی برای ورود به اینترنت استفاده واز چه وب‌سایت‌ها و مطالبی بازدید کرده‌اید. اما وقتی از Tor استفاده می‌کنید، تنها چیزی که این ناظران می‌توانند ببینند، مرورگری است شما در حال استفاده از آن هستید.

محافظت از اطلاعات شما با استفاده از رمزگذاری چند لایه‌ای

تور در سرتاسر جهان هزاران سرور دارد که توسط افراد داوطلب اداره می‌شوند. این مرورگر ترافیک شما را طی سه مرحله، به سرورهای مختلفی ارسال می‌کند و هر بار این اطلاعات را رمزنگاری می‌کند. روش کار به این صورت است که پس از دریافت اطلاعات شما، این اطلاعات رمزگذاری شده و به صورت رندوم به یکی از سرورها ارسال می‌شود. این اطلاعات دوباره رمزگذاری شده و مجدداً به یک سرور رندوم ارسال می‌شود و این اتفاق یک مرحله دیگر هم میفتد تا اطلاعات هویتی شما عملا غیر قابل شناسایی و پیگیری باشند. به همین دلیل است که به این گونه سرویس‌ها، سرویس پیازی هم گفته می‌شود چرا که مانند پیاز، لایه لایه هستند. در لوگوی مرورگر Tor هم تصویر پیاز دیده می‌شود که به همین موضوع اشاره دارد.

با استفاده از تور، افراد دیگر نمی‌توانند شما را ردیابی کنند و تبلیغات اینترنتی برای همیشه دست از سر شما برمی‌دارند. کوکی‌ها و همچنین تاریخچه وب‌گردی شما، بعد از هر بار استفاده از مرورگر به طور اتوماتیک پاک می‌شوند. شعار تور این است که تمام افراد در این مرورگر شبیه هم هستند و به همین دلیل شناسایی و پیگیری آن‌ها ممکن نیست. البته شناسایی هویت افراد غیرممکن نیست و افرادی که دانش و زمان کافی داشته باشند، مانند پلیس FBI می‌توانند هویت افراد را شناسایی کنند برای همین توصیه می‌شود که در هنگام استفاده از این مرورگر، حتما VPN خود را روشن کنید.

این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد:

با توجه به مواردی که درباره مرورگر Tor گفته شد، بدیهی است که افرادی پیدا شوند و از امکانات این مرورگر برای اهداف مجرمانه و غیرقانونی استفاده کنند.

نحوه استفاده از مرورگر Tor

استفاده از این مرورگر بسیار ساده است. به این صورت که ابتدا این Browser را از طریق سایت رسمی آن و با توجه به نوع سیستم عامل خود، این مرورگر را دانلود و نصب می‌کنید.

ممکن است استفاده از این مرورگر در برخی کشورها محدود شده باشد که با اعمال برخی تنظیمات که در ویدئو نشان داده شده، می‌توانید این مشکل را حل کنید. بعد از انجام این مراحل، به راحتی می‌توانید از موتورهای جستجوگر مخصوص این مرورگر که محبوب‌ترین آن‌ها DuckDuckGo است استفاده کنید.

در ویدئوی زیر، می‌توانید آموزش کامل استفاده از مرورگر تور برای ورود به دارک وب را مشاهده کنید

علاقمند به حوزه امنیت اطلاعات و آشنا به حوزه تست نفوذ
  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *