۱۷ مهارت ضروری برای متخصصان IT در سال ۲۰۲۱

it experts

پس از آن‌چه که در سال 2020 تجربه کردیم، بی‌شک 2021 سال تنظیمات مستمر و تحول دیجیتال خواهد بود. برای ادامه کار، متخصصان فناوری‌اطلاعات باید فعالانه به دنبال مهارت‌های IT  پر تقاضا باشند. این مهارت‌ها شما را در رقابت و عملکرد مناسب در حرفه‌ی IT خود حفظ می‌کند، فارغ از این که چه اتفاقی در آینده می‌افتد.

17 مهارت IT که هر متخصص فناوری باید امسال به دنبال آن باشد

اکنون زمانی است که متخصصان فناوری اطلاعات با کسب گواهینامه‌های خاص، مجموعه مهارت‌های فناوری خود را بالا می‌برند. اگر وضعیت موجود را حفظ کنید، ممکن است ارتباطات خود را از دست بدهید. در این قسمت برخی از مهارت‌های برتر IT را که در سال جاری تقاضای زیادی داشتند، آورده‌ایم:

1. یادگیری ماشین

مهارت‌های بسیاری وجود دارند که زیرمجموعه یادگیری ماشین قرار می‌گیرند. تخصص در فناوری اطلاعات باید با مهندسی نرم‌افزار، طراحی سیستم، مبانی علوم کامپیوتر و برنامه‌نویسی شروع شود. این مهارت‌ها به متخصصان فناوری‌اطلاعات کمک می‌کند الگوهایی را میان داده‌ها پیدا کنند.

machine learning
ai learning

2. هوش مصنوعی

برای تقویت مهارت‌های هوش مصنوعی (AI) که در این سال کلیدی هستند، متخصصان فناوری‌اطلاعات باید به دنبال دانش زبان‌های برنامه‌نویسی و مهندسی داده باشند. علاوه بر این، یادگیری در زمینه‌ی برنامه‌‌ریزی عصبی زبانی (NLP) که شاخه ای از هوش مصنوعی است، برای متخصصان فناوری‌اطلاعاتی که می‌خواهند به رزومه‌ی خود امتیاز بیشتری اضافه کنند، مفید خواهد بود.

3. رایانش ابری

بیماری همه‌گیر کرونا ضررهای مالی زیادی برای شرکت‌ها به بار آورده. مهارت‌های رایانش ابری مانند پیکربندی، استقرار، امنیت سرویس‌های ابری، مدیریت و عیب‌یابی برای متخصصان فناوری اطلاعات ضروری است؛ زیرا محاسبات ابری می‌تواند به کاهش 38 درصدی مخارج کمک کنند

cloud computing
data analysis

4. تحلیل داده‌

شرکت‌ها به کارمندانی نیاز دارند که بتوانند داده‌های خام را تحلیل کنند و آن‌ها را به بازخوردهای قابل استفاده تبدیل کنند که این امر آن‌ها را قادر به ایجاد محصولات و خدمات بهتری می‌کند. یادگیری کار با انواع زبان‌های برنامه‌نویسی (به عنوان مثالSAS ، R و پایتون) و مهارت تحلیل داده می‌تواند به متخصصان IT در انجام این کار کمک کند.

5. زبان برنامه‌نویسی

این‌که بگوییم دانش زبان‌های برنامه‌نویسی مانند جاوا، جاوا اسکریپت، ++C و پایتون یک مهارت IT است که در حال حاضر مورد تقاضا است، کم‌لطفی است. هر طرفدار فناوری‌اطلاعات باید در تقویت این مهارت‌ها در سال 2021 تلاش کند.

programming language
cyber security

6.  امنیت سایبری

بیماری همه‌گیر کرونا شرکت‌ها را بیش از هر زمان دیگری در معرض جرایم اینترنتی قرار داده. با استفاده از مهارت‌های امنیت سایبری مانند شناسایی و مدیریت ریسک، متخصصان فناوری اطلاعات می‌توانند به ایمن نگه‌داشتن اطلاعات حساس شرکت‌ها کمک کنند.

7. بیگ دیتا

کلان‌داده‌ها شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا حجم عظیمی از داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنند و تصمیم‌های تجاری بهتری بگیرند. مهارت‌های IT مورد تقاضا در سال 2021 که به داده‌های بزرگ مربوط می‌شوند شامل مهارت‌های موثر حل مسئله، مهارت‌های مدیریت داده و دانش زبان‌های برنامه‌نویسی است. متخصصان فناوری‌اطلاعات با یادگیری این مهارت‌ها می‌توانند حرفه‌ی خود را پیش ببرند.

big data

8. مهارت‌های نرم‌افزاری

علاوه‌بر مهارت‌های فنی، متخصصان فناوری اطلاعات باید مهارت‌های نرم‌افزاری متنوعی را در این سال ارائه دهند. سازگاری، همدلی، کار گروهی، ارتباطات و گوش‌دادن فعال به‌اندازه‌ی مهارت‌های فنی برای کارفرمایان مهم است. با این حساب ایجاد و تقویت مهارت‌های نرم باید در اولویت اصلی متخصصان فناوری اطلاعات باشد.

9. مهارت‌های اتوماسیون

اتوماسیون کارایی را افزایش می‌دهد، دقیقاً همان چیزی که بسیاری از شرکت‌ها پس از بحران بهداشت جهانی و در حال حاضر به آن نیاز دارند. چند متخصص فنی مربوط به مهارت‌های اتوماسیون باید به دنبال مهارت‌های مجازی‌سازی، مهارت‌های امنیت سایبری و عیب‌یابی باشند.

automation skills
sql

.10 مهارت‌های زبان SQL

SQL زبان برنامه‌نویسی استاندارد برای پایگاه داده‌های رابطه‌ای است و مهم است که طرفداران فناوری اطلاعات از ساختار و مدیریت این پایگاه‌های اطلاعاتی آگاه باشند. آشنایی با SQL تنها راه انجام این کار است. کسانی که می‌خواهند به‌عنوان مدیر پایگاه داده به فعالیت بپردازند باید مهارت‌های SQL را به‌طور کامل بیاموزند.

11. مهارت‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها

یک متخصص فناوری اطلاعات که به‌خوبی در تجزیه و تحلیل داده مهارت دارد، توانایی بررسی داده‌های خام و نتیجه‌گیری را دارد و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا نتایج تجاری بهتری کسب کنند. به‌عنوان یک مهارت برتر فناوری اطلاعات در سال جاری، بسیار ضروری است که متخصصان فن‌آوری، تجزیه و تحلیل داده‌ها را بیاموزند. به‌دست‌آوردن برخی از مهارت‌هایی که تا این‌جا گفتیم مانند مهارت‌های یادگیری ماشین، مهارت‌های SQL و مهارت‌های زبان برنامه‌نویسی مجموعه مهارت‌های تجزیه و تحلیل داده‌ی شما را تقویت می‌کند.

Data analysis skills
Linux skills

12. مهارت‌های لینوکس

در این سال شرکت‌ها با تکیه بر فناوری اطلاعات می‌دانند که چگونه با موفقیت لینوکس را اجرا کنند. تعمیر و نگهداری اولیه، نصب و پیکربندی ورک‌استیشن‌ها، شبکه‌سازی و دانش خط فرمان لینوکس مهارت‌هایی هستند که کارکنان فناوری باید از هم‌اکنون بر آن‌ها تسلط داشته باشند.

شرکت در دوره آموزشی مهارت‌های لینوکس:

13. مهارت‌های اپلیکیشن تلفن همراه

شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای به “راه‌حل‌های اپلیکیشن تلفن همراه” روی آورده‌اند تا بتوانند در طول شیوع ویروس کرونا به مشتری خود دسترسی پیدا کنند. درک سیستم عامل‌های توسعه API (رابط برنامه نویسی برنامه) و چارچوب‌های توسعه‌ی برنامه‌های بین پلتفرمی، متخصصان فناوری اطلاعات را قادر می‌سازد تا در توسعه‌ی این برنامه‌های تلفن همراه به شرکت‌ها کمک کنند و راه‌حل‌های مورد نیازشان را ایجاد کنند.

Mobile app skills
Software development skills

14. توسعه‌ی نرم‌افزار

نرم‌افزارهای جدید به‌سرعت در حال توسعه هستند تا نیازهای متغیر شرکت‌ها و مشتریان آن‌ها را برآورده کنند. متخصصان فناوری اطلاعات باید تلاش کنند مهارت‌های توسعه‌ی نرم‌افزار مانند توانایی آزمایش و رفع اشکال نرم‌افزار را به دست آورند. از مهارت‌های دیگر این خانواده می‌توان به مهارت‌های زبان برنامه‌نویسی، تجربه‌ی کاربری (UX) و مهارت‌های DevOps و همچنین توانایی طراحی پایگاه داده‌های امن اشاره کرد.

15. طراحی تجربه‌ِ کاربری (UX)

طراحی مناسب UX می‌تواند به افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌های پشتیبانی و افزایش مشتری و جذب آن کمک کند. هر یک از این مزایا برای شرکت‌هایی که سعی در افزایش درآمد سالانه‌ی خود دارند جذاب است. متخصصان فناوری اطلاعات باید مهارت های طراحی UX مانند دانش تحقیق در بازارهای هدف، مهارت‌های طراحی بصری و کدگذاری و مهارت‌های مدیریت پروژه را جست‌وجو کنند تا خود را به‌عنوان متخصص در صنعت فناوری معرفی کنند.

ux
Business analysis skills

16. تجزیه و تحلیل کسب‌وکار

تجزیه و تحلیل کسب‌و‌کار یکی از مهم‌ترین مهارت‌‍های IT است که در سال جاری مورد تقاضا قرار گرفته. مهارت‌های زیادی در رابطه با تجزیه و تحلیل کسب‌و‌کار وجود دارد، از جمله مهارت‌های بین فردی و مشاوره‌ای، مهارت‌های تجزیه و تحلیل سهام‌داران و مهارت‌های سازمانی و حل مسئله. بیش از هر چیز، متخصصان فناوری برای فعالیت در زمینه‌ی تجزیه و تحلیل کسب‌وکار به دانش بنیادین در فناوری اطلاعات نیاز دارند.

17. مهارت‌های واقعیت مجازی

طبق گفته‌ی دلویته: «واقعیت مجازی (VR) قرار است در سال 2021 رشد کند. پیش‌بینی می‌کنیم که واقعیت مجازی در سال 2021 بیش از سطح 2019 رشد 100 درصدی داشته باشد». مثال‌هایی از مهارت‌های واقعیت مجازی باید شامل مهارت‌های مهندسی نرم‌افزار و دانش ابزارهای سه‌بعدی و طراحی صدا باشد.

Virtual reality skills

با یادگیری هرچه بیشتر این مهارت‌ها، طرفداران فناوری اطلاعات می‌توانند حداکثر امتیاز را برای هر پروژه‌ای که در آن شرکت می‌کنند داشته باشند. همچنین این مهارت‌ها امتیازی اضافی برای دریافت حقوق بالاتر است. خوشبختانه کسب مهارت‌های IT مورد نیاز بازار در سال جاری از آنچه فکر می‌کنید کار ساده‌تری است.

چگونه مهارت‌های IT مورد نیاز خود را در این سال به دست آوریم؟

ممکن است نگاه به مهارت‌های IT مورد نیاز در این سال طاقت‌فرسا باشد؛ اما ایجاد یک برنامه برای به‌دست‌آوردن مهارت‌های فنی مورد نیاز به شما کمک خواهد کرد.
ابتدا توانایی‌های فعلی خود را ثبت کنید. کدام یک از این مهارت‌ها را از پیش دارید؟ آن‌ها را از فهرست خارج کنید و فهرستی جدید از مهارت‌هایی که ندارید تهیه کنید.
گرچه ممکن است متخصص‌شدن در هر یک از این مهارت‌ها که امسال از آن بهره‌مند می‌شوید امکان‌پذیر نباشد؛ اما با کسب گواهینامه‌های IT مناسب می‌توانید چندین مهارت جدید به رزومه‌ی خود اضافه کنید.
CompTIA طیف گسترده‌ای از گواهینامه های فناوری اطلاعات را ارائه می‌دهد که بسیاری از مهارت‌های مورد تقاضای این فهرست را تأیید می‌کند. با راه‌حل‌های آموزشی CompTIA مانند CompTIA CertMaster Learn، شروع کنید و سپس با گرفتن گواهینامه، دانش خود را به کارفرمایان ثابت کنید.
دوره A+ کامپتیا حل مسئله، عیب یابی، مجازی‌سازی و دیگر مهارت‌های بنیادی فناوری اطلاعات را شامل می‌شود که در طول زندگی حرفه‌ای به کار شما می‌آیند.
دوره Security+ کامپتیا مهارت‌های اساسی لازم برای اجرای توابع اصلی امنیتی را شامل می‌شود، از جمله مواردی که مربوط به طراحی امن سرور، امنیت برنامه و توسعه‌ی نرم‌افزار است.
نسخه‌ی جدید دوره Server+ کامپتیا که در اواخر امسال منتشر می‌شود شامل اتوماسیون، اسکریپت‌نویسی و مجازی‌سازی برای بهینه‌سازی مدیریت سرور و همچنین عیب‌یابی و رایانش ابری خواهد بود؛ زیرا مربوط به اجرا و مدیریت سرور است.
دوره Cloud+ کامپتیا پیکربندی، استقرار، امنیت، مدیریت و عیب‌یابی ابر را پوشش می‌دهد.
دوره Linux+ کامپتیا وظایف مشترک در توزیع‌های اصلی لینوکس از جمله خط فرمان لینوکس، تعمیر و نگهداری اساسی، نصب و پیکربندی ورک‌استیشن‌ها و شبکه را پوشش می‌دهد.
دوره Project+ کامپتیا مفاهیم اساسی مورد نیاز برای مدیریت موفقیت‌آمیز پروژه‌های کوچک تا متوسط را پوشش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *