مقایسه ویدئویی فایروال فورتی گیت ۴۰F با رقبا

fortigate 40F

معرفی ارزان‌ترین دستگاه مجهز به Secure SD-WAN با امکان پیاده‌سازی منعطف توسط کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

فورتی‌گیت ۴۰F محصولی دیگر از خانواده فایروال‌های مجهز به پردازنده اختصاصی SoC4 است که با معماری ASIC طراحی شده‌اند. استفاده از این پردازنده قدرتمند در ۴۰F باعث شده این محصول SD-WAN، قدرت بسیار زیادی داشته باشد که نمره‌ی *SCR آن نیز گواه این ادعاست.

fortigate 40F

جان مدیسون، معاون ارشد محصولات و مدیر بازاریابی شرکت فورتی‌نت:

فورتی‌نت با بیش از ۲۱ هزار مشتری در دنیا، جامع‌ترین راهکار SD-WAN را ارائه می‌دهد که نیازهای تمام سازمان‌ها با اندازه‌های مختلف و حوزه‌های کاری متفاوت را پوشش می‌دهد. ما با افزودن Fortigate 40f به محصولات خود، مسیر خود را ادامه داده‌ایم و انعطاف‌پذیری بیشتری را برای پیاده‌سازی SD-WAN فراهم کرده‌ایم تا سازمان‌های کوچک و متوسط قادر باشند با بهره‌گیری از راهکار Secure SD-WAN فورتی‌نت، تجربه‌ی کاربری را روان‌تر و عملیات‌های سازمانی را ساده‌تر کنند.

فورتی‌نت، که یکی از شرکت‌های پیشرو در سطح جهان در زمینه‌ی راهکارهای گسترده، یکپارچه و خودکار حوزه‌ی امنیت سایبری است، چندی پیش محصول جدید خود FortiGate 40F را معرفی کرد. این محصول یک دستگاه جدید مجهز به فناوری Secure SD-WAN است که از پردازنده‌ی اختصاصی SoC4 فورتی‌نت با معماری ASIC بهره برده و برای کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط، انتخابی عالی است.

john Maddison

 فورتی‌گیت ۴۰F ارزان‌ترین دستگاه مجهز به فناوری Secure SD-WAN در بازار بوده و کوچک‌ترین اندازه را در میان تمام دستگاه‌های فورتی‌گیت دارد. علاوه بر این امکان اتصال LTE و WiFi به‌صورت پیش‌ساخته در این دستگاه، باعث شده بازه‌ی گسترده‌ای از سازمان‌ها بتوانند راهکار Secure SD-WAN فورتی‌نت را با استفاده از آن پیاده‌سازی کنند.

راه‌حلی برای خاص‌ترین نیاز‌های سازمان‌های کوچک و متوسط در زمینه SD-WAN

سازمان‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسط برای ایجاد تجربه‌ی کاربری روان‌تر و ساده‌ترکردن عملیات‌های سازمانی خود در حال روی‌آوردن به راهکارهای SD-WAN هستند؛ اما این مجموعه‌ها در پیاده‌سازی زیرساخت SD-WAN با چالش‌ها و محدودیت‌های خاصی روبه‌رو می‌شوند. به نقل از مجله گارتنر:

این سازمان‌ها به مجموعه‌ی متنوعی از اپلیکیشن‌های تجاری و سازمانی وابسته‌اند و از طرفی وابستگی آن‌ها به اپلیکیشن‌های SaaS روز‌به‌روز بیشتر شده و همواره به دنبال کوچک‌ترکردن شعبات خود هستند. تعداد شرکت‌هایی که علاقه‌مندند به سرویس‌های کاملا مبتنی بر اینترنت مهاجرت کرده و این سرویس‌ها را به عنوان بستر انتقال WAN خود انتخاب ‌کنند، هرروز بیشتر و بیشتر می‌شود.

SD-wan structure

فورتی‌نت برای پاسخگویی به نیازهای خاص کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، در حال گسترش خانواده‌ی دستگاه‌های SD-WAN فورتی گیت مجهز به پردازنده SoC4 ASIC است و معرفی FortiGate 40F نیز – که در حال حاضر ارزان‌ترین دستگاه Secure SD-WAN بازار است- در همین راستا انجام شده است. این دستگاه در سه نسخه مختلف در دسترس است:

  • فورتی‌گیت ۴۰F با امکان پیاده‌سازی و استقرار ظرف چند دقیقه: سازمان‌هایی که تعداد شعبه‌های کمی داشته و نیروهای IT محدودی دارند، می‌توانند با پیاده‌سازی و استقرار FortiGate 40F که به سادگی و ظرف چند دقیقه انجام می‌شود، از امنیت یکپارچه و فناوری SD-WAN در مقیاس بالا بهره‌مند شوند. مانند تمام مدل‌های فورتی‌گیت، FortiGate 40F نیز شفافیت بیشتر و تجربه‌ی کاربری بهتری را در برنامه‌های SaaS مانند Office 365 به ارمغان می‌آورد.
  • فورتی‌گیت ۴۰F مجهز به LTE برای اتصال قابل اطمینان از همه‌جا: برای جاهایی که از مقر اصلی شرکت دور بوده یا تنها دسترسی به موبایل مقدور است و عدم دسترسی به شبکه ممکن است کسب‌وکار را متضرر کند، می‌توان از FortiGate 40F به همراه قابلیت LTE پیش‌ساخته استفاده کرد و از این طریق، ضمن ایجاد یک روش اضافه برای اتصال به WAN، اطمینان حاصل کرد سرویس تداوم داشته و حفظ دسترسی هنگام رخداد نقص فنی نیز امکان‌پذیر باشد و تحمل خطا بیشتر شود.
  • فورتی‌گیت ۴۰F مجهز به وای‌فای برای ایجاد Secure SD-Branch از طریق تنها یک دستگاه: برای دفاتر و تاسیساتی که فضای محدودی دارند، نسخه‌ای از FortiGate 40F ارائه شده که به یک اکسس‌پوینت وای‌فای به‌صورت پیش‌ساخته مجهز است تا بتوان از مزایای SD-WAN در شبکه‌ی وایرلس نیز بهره‌مند شد.

کمترین نیاز به نیروی متخصص در پیاده‌سازی و استقرار SD-WAN

دستگاه‌های Secure SD-WAN فورتی‌گیت توسط مرکز مدیریت Fabric مدیریت می‌شوند؛ این قابلیت باعث شده سازمان‌ها بتوانند زیرساخت SD-WAN خود را به‌صورت مرکزی تحلیل و مدیریت کنند. سازمان‌های کوچک تا متوسط که کارکنان IT و منابع محدودی دارند و قصد دارند تنها با اتکا بر نیروهای خود فناوری Secure SD-WAN فورتی‌نت را مستقر کنند، از قابلیت پیاده‌سازی zero-touch این محصول بهره‌ی زیادی خواهند برد. به طور مشابه، سازمان‌هایی که شعب فراوانی دارند، می‌توانند از پیکربندی‌ها و سیاست‌های تجاری آماده که امتحان خود را پس داده‌اند استفاده کرده و ضمن صرفه‌جویی قابل ملاحظه در وقت و انرژی، پیاده‌سازی و استقرار فایروال در شعبات را بسیار ساده‌تر کنند، به طوری که زمان پیاده‌سازی از چند ماه به چند روز کاهش می‌یابد.

قدرت بالا در مقایسه با رقبا، به لطف پردازنده SoC ASIC

مانند مدل‌های دیگر فورتی‌گیت، ۴۰F نیز امنیت فایروال نسل بعد (NGFW) را با روتینگ پیشرفته در یک دستگاه واحد جمع کرده است. در این محصول نیز فورتی‌نت ایده‌آل‌های خود را حفظ کرده و دستگاهی ارائه کرده که امکان ایجاد زیرساخت Secure SD-WAN با بالاترین قدرت عملکرد در میان رقبا را برای سازمان‌ها به وجود آورده است.

فورتی‌گیت ۴۰F سومین محصول از خانواده فایروال‌های فورتی‌نت است که از فناوری انحصاری SoC4 ASIC این شرکت بهره می‌برد. این پردازنده که اولین بار به همراه FortiGate 100F معرفی شد و بعدا در ۶۰F نیز استفاده شد، توسط فورتی‌نت به صورت هدفمند و اختصاصی برای پاسخگویی به نیازهای شبکه‌های SD-WAN و با معماری ASIC طراحی شده است. استفاده از این پردازنده قدرت عملکرد، مقیاس‌پذیری و ارزش عملیاتی Secure SD-WAN فورتی‌نت را به‌شدت افزایش داده و موجب بهبود تجربه‌ی کاربری شده و در عین حال نیاز به فضا و مصرف انرژی را نیز کاهش می‌دهد.

شاخص Security Compute Rating یک بنچ‌مارک است که قدرت عملکرد محصولات هدفمند SD-WAN و مبتنی بر معماری ASIC فورتی‌نت را با محصولات تامین‌کنندگان دیگر در رده قیمتی مشابه مقایسه می‌کند که از CPUهای معمولی و رایج برای ارائه‌ی امکانات شبکه و امنیت استفاده می‌کنند. نتایج مقایسه‌ی FortiGate 40F با محصولات مشابه به قرار زیر است:

قابلیتFortiGate 40F
(SoC4 ASIC)
میانگین
محصولات هم‌رده
ضریب
SCR
SonicWall
TZ350
Watch Guard
T15
Cisco
Meraki MX 64
VMware
VeloCloud 510
FireWall5 Gbps0.55 Gbps9x1 Gbps0.4 Gbps0.25 GbpsN/A
IPSec VPN4.4 Gbps0.19 Gbps23x0.43 Gbps0.15 Gbps0.1 Gbps0.2 Gbps
Threat Prevention0.60 Gbps0.21 Gbps3x0.34 Gbps0.09 Gbps0.2 GbpsN/A
SSL Inspection0.31 Gbps0.065 Gbps4x0.065 GbpsN/AN/AN/A
Concurrent Sessions700k143k5x90k100kN/A240k

ارائه Secure SD-WAN به تمام سازمان‌ها با تمام اندازه‌ها

در گزارش تحقیقاتی تحلیل‌گر مجله گارتنر در سال ۲۰۱۹ با عنوان “امکانات حیاتی برای زیرساخت WAN Edge”، فورتی‌نت بالاترین امتیاز را در بخش “Security-Sensitive Wan” کسب کرد و هم‌چنین در بخش‌های “WAN سازمانی/منطقه‌ای کوچک تا متوسط” و “WAN برای خرده‌فروشی‌های با شعب محدود” سومین جایگاه را به خود اختصاص داد. فورتی‌نت اعتقاد دارد این نتایج، تمرکز این شرکت روی نوآوری در زمینه‌ی Secure SD-WAN و توانایی این شرکت در پاسخگویی به نیازهای متنوع سازمان‌ها با اندازه‌های مختلف و موارد استفاده‌ی گوناگون را منعکس می‌کنند.

نظرات مثبت مشتریان

«فورتی‌نت دستگاه Secure SD-WAN متمایز و ارزانی ارائه داده که مشتریان کوچک و متوسط ما را به یک راهکار یکپارچه مجهز می‌کند. این راهکار یکپارچه اتصال پیوسته و پایدار شبکه را تامین کرده و تضمین می‌کند شبکه همیشه در دسترس و پاسخگو باشد. دلیل آن که ما فناوری Secure SD-WAN فورتی‌نت را پیشنهاد می‌‎کنیم این است که این فناوری امکان پیاده‌سازی و استقرار zero touch و مدیریت مرکزی را در مکان‌های جغرافیایی مختلف فراهم کرده و به صرفه‌جویی در زمان و هزینه کمک می‌کند.»
«بازه‌ی گسترده‌ی محصولات Secure SD-WAN شرکت فورتی‌نت، ما را قادر کرده است راهکاری مناسب را با قیمتی قابل قبول به مشتریان خود در حوزه‌های مختلف و با نیازهای متفاوت ارائه دهیم. مزایای معماری SD-WAN ASIC فورتی‌نت به طور قابل ملاحظه‌ای قدرت ما را در برآورده‌کردن نیاز مشتریان خود در زمینه‌ی تحولات WAN Edge افزایش داده است.»

راب بلو، معاون فروش شرکت Bit by Bit Computer Consultants

استیو سیمز، از بنیان‌گذاران شرکت Cascade Defense

علاقمند به حوزه امنیت اطلاعات و آشنا به حوزه تست نفوذ
  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *