• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • ارائه ابزار رایگان Kaspersky برای شناسایی تهدیدات در سیستم عامل لینوکس

ارائه ابزار رایگان Kaspersky برای شناسایی تهدیدات در سیستم عامل لینوکس

kaspersky ابزار جدیدی به نام KVRT را برای پلتفرم لینوکس منتشر کرده است که به کاربران این امکان می دهد سیستم های خود را اسکن کرده و بدافزارها و سایر تهدیدات شناخته شده را به صورت رایگان حذف کنند.

این شرکت امنیتی خاطرنشان می‌کند که  بر خلاف تصور اینکه لینوکس ذاتاً در برابر تهدیدات ایمن هستند به برخی از آسیب پذیری های حیاتی سیستم عامل لینوکس اشاره کرد

ابزار جدید Kaspersky یک ابزار حفاظت از تهدیدات به صورت Real Time  نیست، بلکه یک اسکنر مستقل است که می‌تواند بدافزارها، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، برنامه‌های قانونی مورد سوء استفاده برای مقاصد مخرب و سایر تهدیدات شناخته‌شده را شناسایی کند و برای پاک کردن آنها پیشنهاد دهد.

کپی فایل‌های مخربی که حذف یا بررسی شده‌اند در فهرستی از قرنطینه در مسیر زیر ذخیره می شوند :

var/opt/KVRT2024_Data/Quarantine

این برنامه از یک پایگاه داده آنتی ویروس که مدام به روز می شود برای اسکن کل سیستم استفاده میکند اما کاربران باید هر بار یک نسخه جدید را برای آخرین به روزرسانی ها دانلود کنند.

Kaspersky می‌گوید: «برنامه ما می‌تواند حافظه سیستم، اشیاء راه‌اندازی، بخش‌های راه‌اندازی و همه فایل‌های موجود در سیستم عامل را برای بدافزار شناخته‌شده اسکن کند. این برنامه فایل‌ها را با همه فرمت‌ها اسکن می‌کند – از جمله موارد بایگانی شده».

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که KVRT فقط از سیستم های ۶۴ بیتی پشتیبانی می کند و برای کار کردن به یک اتصال اینترنتی فعال نیاز دارد.

Kaspersky این ابزار را بر روی توزیع‌های محبوب لینوکس آزمایش کرده و تأیید کرده است که روی Red Hat Enterprise Linux، CentOS، Linux Mint، Ubuntu، SUSE، openSUSE و Debian و غیره کار می‌کند.

Kaspersky می‌گوید حتی اگر توزیع شما در لیست سیستم‌های پشتیبانی‌شده نباشد، احتمال زیادی وجود دارد که KVRT بدون مشکل کار کند، بنابراین تلاش برای اجرای اسکن ضرری ندارد.

استفاده از KVRT

KVRT را می توان از این لینک دانلود کنید

و پس از دانلود، کاربر باید فایل را اجرایی کند و آن را به صورت روت برای کارایی بهتر اجرا کند.

KVRT می تواند هم در یک رابط کاربری گرافیکی ( GUI ) و هم در ترمینال، به عنوان یک ابزار خط فرمان اجرا شود.

اگر کاربران معمولی اسکنر را اجرا کنند، مجوزهای لازم برای اسکن همه دایرکتوری ها و پارتیشن هایی که ممکن است تهدیدات در آنها پنهان شده باشد را نخواهد داشت.

در طول مقداردهی اولیه، اسکنر برخی از فایل‌های ضروری را در یک فهرست موقت در مسیر ‘/tmp/<random_character_sequence,’  باز=”” میکند=”” ولی=”” پس=”” از=”” بسه=”” شدن=”” ابزار،این=”” مسیر=”” پاک=”” می=”” شود.<=”” yoastmark=””></random_character_sequence,’><random_character_sequence,’  باز میکند ولی پس از بسه شدن ابزار،این مسیر پاک می شود.

Kaspersky دستورالعمل های دقیقی در مورد نحوه تنظیم باینری برای اجرا از طریق رابط کاربری گرافیکی و کنسول در این لینک ارائه کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *