کالی لینوکس چیست؟ به همراه لینک دانلود

کالی لینوکس

کالی لینوکس یک توزیع لینوکس مبتنی بر دبیان است که هدف آن تست نفوذ و بازرسی امنیتی پیشرفته است.

کالی لینوکس چیست؟

کالی لینوکس شامل چند صد ابزار است که به فعالیت های مختلف امنیتی مانند تست نفوذ، تحقیقات امنیتی و مهندسی معکوس اختصاص یافته است. کالی لینوکس توسط یک شرکت پیشرو آموزش امنیت اطلاعات یعنی شرکت Offensive Security توسعه یافته و پشتیبانی می‌شود. این توزیع لینوکسی در سیزدهم مارس ۲۰۱۳ بعنوان یک بازسازی کامل از BackTrack با رعایت کامل استانداردهای توسعه دبیان منتشر شد. کالی لینوکس بیش از ۶۰۰ ابزار مختلف برای تست نفوذ گردآوری کرده است و هر برنامه با انعطاف پذیری منحصر به فرد خود مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

مهمترین ویژگی این توزیع، رایگان و همیشه در دسترس بودن آن است. کالی لینوکس مانند بک ترک کاملا رایگان است و همیشه در دسترس خواهد بود. شما هرگز مجبور نخواهید بود برای استفاده از کالی لینوکس هزینه پرداخت کنید.
متن باز : شرکت توسعه دهنده کالی لینوکس به الگوی متن باز متعهد است و الگوریتم توسعه برای همه در دسترس است. تمامی کدهای کالی لینوکس برای کسانی که می‌خواهند سیستم عامل خود را تنظیم و بازسازی کنند در دسترس است.

سازگار با FHS

کالی به استاندارد Filesystem Hierarchy پایبند است و به کاربران لینوکس این امکان را می‌ دهد که به راحتی باینری ها، پرونده های پشتیبانی، کتابخانه ها و… را پیدا کنند.

پشتیبانی از دستگاه های بی سیم

طراحی کالی لینوکس طوری است که بتواند از بسیاری دستگاه های بی سیم پشتیبانی کند تا بتواند به طور صحیح بر روی طیف گسترده ای از سخت افزارها فعالیت کرده و آن ها را با USB و سایر دستگاه های بی سیم سازگار کند.
هسته سفارشی که منطبق با استانداردهای جاری، به روز شده است : تیم توسعه اغلب به عنوان آزمایش کننده نفوذ، نیاز به انجام ارزیابی های بی سیم دارد، بنابراین هسته کالی لینوکس دارای نسخه های ورودی به روز است.

پشتیبانی چند زبانه

اگر چه ابزارهای نفوذ به زبان انگلیسی نوشته می‌شوند، اما کالی شامل پشتیبانی چند زبانه واقعی است و به کاربران اجازه می‌دهد تا به زبان مادری خود عمل کنند و ابزار های مورد نیاز خود را پیدا کنند.

کالی لینوکس بطور خاص متناسب با نیاز متخصصان تست نفوذ طراحی شده است، بنابراین برای استفاده از کالی باید آشنایی قبلی با سیستم عامل لینوکس را داشته باشید. کالی لینوکس یک سیستم عامل منحصر به فرد است زیرا از معدود سیستم عامل هایی است که هم توسط هکر ها استفاده می‌شود، هم توسط مدیران امنیت سایت و شبکه. سرپرستان امنیتی شبکه و هکرهای بلک هت، هر دو بطور گسترده از کالی استفاده می‌کنند. یکی برای شناسایی و جلوگیری از نقص های امنیتی و دیگری احتمالا برای سواستفاده از این نقص های امنیتی!!

کالی لینوکس مجموعه ای از بهترین ابزارهای امنیتی است. این یک دارایی باورنکردنی برای متخصصان است، اما همچنین می تواند مشکل بزرگی در دست افراد ناشناس باشد. از کالی با احتیاط استفاده کنید و از پتانسیل عالی آن استفاده کنید.

 

چه کسانی از Kali Linux استفاده می‌کنند

  • مدیران امنیتی : مدیران امنیتی وظیفه حفظ اطلاعات و داده های موسسه خود را بر عهده دارند. آن‌ها از Kali Linux برای بازرسی محیط سازمان های خود استفاده می‌کنند تا اطمینان پیدا کنند هیچ گونه آسیب پذیری و مشکلی وجود ندارد.
  • مدیران شبکه : مدیران شبکه مسئول حفظ یک شبکه ایمن و کارآمد هستند. آنها برای بررسی شبکه خود از کالی لینوکس استفاده می‌کنند.
  • طراحان شبکه : این افراد وظیفه طراحی محیط های ایمن شبکه را بر عهده دارند. آنها از کالی لینوکس برای بازرسی طرح های اولیه خود استفاده می ‌کنند تا مطمئن شوند هیچ غفلتی صورت نگرفته است.
  • تست نفوذ پذیری : افرادی در شرکت ها استخدام می ‌شوند که محیط شبکه های شرکت را بازرسی کنند این افراد معمولا برای کشف آسیب پذیری ها از کالی استفاده می‌کنند.
  • مدیران ارشد امنیت (CISO) : مدیران ارشد از کالی لینوکس برای بازرسی امنیتی محیط شبکه هایشان استفاده می‌کنند و متوجه می‌شوند که آیا برنامه های جدید یا پیکربندی های نادرست وجود دارد یا خیر.
  • هکرهای کلاه سفید : هکرهای کلاه سفید همانند کارشناسان تست نفوذ از کالی لینوکس برای بررسی و کشف آسیب پذیری هایی که ممکن است در یک محیط امنیتی وجود داشته باشد، استفاده می ‌کنند.
  • هکرهای کلاه سیاه : از کالی لینوکس برای کشف و بهره برداری از آسیب پذیری ها استفاده می‌کنند. کالی لینوکس همچنین دارای چندین برنامه مهندسی اجتماعی است که این افراد از این ابزار برای به خطر انداختن سازمان یا فرد مورد نظر استفاده می‌کنند.
  • علاقه مندان به رایانه : علاقه مندان به رایانه یک اصطلاح عمومی است، اما هرکسی که علاقمند است درباره شبکه یا رایانه ها اطلاعات بیشتری کسب کند، بطور کلی می‌تواند از کالی لینوکس برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد فناوری اطلاعات، شبکه و آسیب پذیری های رایج استفاده کند.

به منظور دانلود آخرین نسخه این توزیع می توانید از سایت مرجع آن اقدام نمایید :
https://www.kali.org/downloads/

علاقمند به حوزه امنیت اطلاعات و آشنا به حوزه تست نفوذ
  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

۲ دیدگاه ها

  1. سلام علیکم:
    ممنون از معلومات خوب شما
    میشه ویدیو های تیست نفوس با کالی لینوکس رو به گروه تلگرام نقش راه دوری امنیت سایبری بفرستین.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *