آموزش تصویری شکستن پسورد فایل ZIP و RAR

آموزش شکستن پسورد فایل ZIP و RAR به صورت تصویری

فایل‌های فشرده ZIP محبوب‌ترین پسوند برای فشرده سازی و همچنین بایگانی و انتقال فایل‌ها می‌باشند. این پسوند پرکاربردترین قالب بایگانی است که همه افراد در سرتاسر جهان از آن استفاده می‌کنند تا پرونده و فایل‌ها را در یک مکان مناسب فشرده‌سازی کنند. این پسوند کمک می کند تا حجم فایل ها را کاهش دهید. زیپ، ساده‌ترین راه برای سازماندهی فایل‌ها و پوشه‌ها است. این پسوند معمولا با استفاده از نرم‌افزارهای Zip-7 و WinZip که برنامه‌های رایگان هستند، باز می شود. در کنار این پسوند، پسوند دیگری نیز وجود دارد با نام rar که در کنار zip، پراستفاده‌ترین پسوندهای فشرده سازی هستند.

لازم به ذکر است که فایل‌های فشرده همچنین از حریم خصوصی و امنیت بسیار خوبی برخوردار هستند که به شما امکان می‌دهد رمز عبور تنظیم کنید تا از هرگونه نفوذ مشکوک جلوگیری کنید. ممکن است با صدها فایل فشرده محافظت شده با رمز عبور مواجه شوید، به خصوص هنگامی که هر فایل فشرده را از طریق اینترنت بارگیری می‌کنید. همچنین می‌توانید برای فایل‌های زیپ و rar خود رمز عبور تنظیم کنید تا از دسترسی دیگران به آن جلوگیری کنید. اما مسئله واقعی زمانی به وجود می‌آید که رمز عبور فایل ZIP یا RAR خود را فراموش کرده‌اید و قادر به دسترسی به داده‌های موجود در آن نیستید یا فایلی را از اینترنت دانلود کرده‌اید اما دسترسی به رمز روی فایل فشرده آن ندارید.

در این آموزش، نحوه باز کردن قفل فایل‌های فشرده شده با رمز عبور را نشان خواهیم داد تا بتوانید فایل‌ها و پوشه‌ها را استخراج کرده و از آنها به طور عادی استفاده کنید. هیچ راه آسانی برای شکستن پسورد فایل زیپ وجود ندارد و شما مجبور به استفاده از برخی نرم افزارهای جانبی برای پیدا کردن رمز عبور آن هستید.

در ویدئوی زیر یکی از روش‌های شکستن پسورد فایل ZIP و RAR را می‌بینیم:

ویدئو آموزش نحوه شکستن پسورد فایل‌های فشرده مانند ZIP و RAR


خب، حالا ۳ روش دیگر را بررسی می‌کنیم:

روش اول: حدس پسورد فایل فشرده

این روش ممکن است بسیار ساده به نظر برسد اما یکی از موثرترین روش‌ها برای بازیابی هر رمز عبوری است. یک سری الگوها وجود دارد که می‌توانید از آنها برای حدس زدن رمز عبور استفاده کنید. ما ترفندهایی را ذکر خواهیم کرد که به بازیابی رمز عبور کمک می‌کند.

  • استفاده از رمزعبورهایی که بصورت عمده بسیار زیاد استفاده می‌شوند؛ مانند: ۱۱۱۱۱۱, ۱۲۳۴۵۶, password و …
  • برای تنظیم گذرواژه در وب‌سایت‌های دیگر از نام‌های مستعار که اغلب از آنها استفاده می کنید، استفاده کنید.
  • نام عزیزانتان را که ممکن است بعنوان رمز عبور استفاده کنید حدس بزنید.
  • سعی کنید نام ماشین یا نام حیوان خانگی یا شماره کارت کتابخانه خود را وارد کنید.
  • موارد مورد علاقه خود مانند کتاب های مورد علاقه یا فیلم مورد علاقه یا غذای مورد علاقه و غیره را حدس بزنید.

اگر هیچکدام از این ترفندها کار نکرد، خواندن را ادامه دهید و روش بعدی را امتحان کنید.

روش دوم: استفاده از وبسایت آنلاین lostmypass

وب‌‍سایت‌های اندکی وجود دارند که می‌توانند رمز عبور فایل‌های فشرده را بدون هیچ هزینه‌ای باز کنند. در این بخش، در مورد وب‌سایتی صحبت می‌کنیم که رمز عبور فایل‌های zip را در اختیار شما قرار می‌دهد.

به آدرس https://www.lostmypass.com/ بروید، روی گزینه‌ی “TRY IT NOW” کلیک کرده و فایل زیپ رمزدار را از طریق گزینه‌ی موجود، آپلود کنید. در عرض چند ثانیه، پسورد فایل مورد نظر برای شما نمایش داده خواهد شد.
نکته مهم:اگر فایل حساس تجاری دارید، استفاده از این روش توصیه نمی شود. زیرا نسخه ای از فایل های شما بر روی سرور بارگذاری می شود و این مورد ممکن است امنیت اطلاعات شما را به خطر اندازد.

روش سوم: استفاده از نرم افزار Zip Password Recovery

از آنجا که بیشتر کاربران دوست دارند یک رمزعبور پیچیده تنظیم کنند، این موارد باید شامل شماره، حروف و کاراکترهای ویژه باشد. بنابراین رمز عبور طولانی و پیچیده، عملا باز کردن قفل فایل های ZIP و RAR را با سرویس باز کردن قفل آنلاین را دشوار می کند. به این منظور استفاده از نرم افزار Zip Password Recovery می باشد. این نرم افزار باز کردن پسورد فایل‌های فشرده را تضمین می‌کند. این برنامه بسیار آسان است و از الگوریتم ها و برنامه های بسیار قوی برای کرک کردن رمز عبور ZIP استفاده می کند.
برای دانلود این نرم افزار می توانید بر روی این لینک کلیک کنید:     https://free-zip-password-recovery.en.softonic.com/

علاقمند به حوزه امنیت اطلاعات و آشنا به حوزه تست نفوذ
  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

۱۰ دیدگاه ها

  1. سلام
    مطلبتون عالی بود
    فقط اینکه پس لیست رو از کجا گیر بیاریم؟
    جایی میشه خرید؟

  2. با سلام از کدوم سایت معتبر میتونم یه نرم افزار تمام عیار تهیه کنم که رمز زیپ یا رار رو برام حذف کنه ممنون میشم راهنماییم کنید

  3. سلام من هر کاری کردم نشد رمزو هک کنم

  4. این سایت خودش از ما پسورد میپرسه ؟ خب اگه خودمون پسورد داشتیم چه نیازی بود

    • متأسفانه وب‌سایت قبلی از زمان نگارش مطلب دچار تغییرات شده بود. مطلب با لینک وب‌سایتِ جدید به‌روزرسانی شده است. با تشکر

  5. سلام روز بخیر متاسفانه این لینگ شما نتیجه نداد به جز ظایع کردن وقت

    • سلام وقت بخیر.
      در مورد حملات مربوط به شکستن پسورد، بسیاری از موارد دخیل هستند و نتیجه‌گیری هیچگاه ۱۰۰% نیست. این ویدئو فقط یکی از روش‌ها رو نشون داده و می‌تونید روش‌های دیگه رو تو سطح اینترنت سرچ کنید و انجام بدید.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *