آموزش کتابخانه سلنیوم در پایتون

کتابخانه سلنیوم پایتون

کتابخانه سلنیوم (selenium) در پایتون، یکی از پرکابردترین کتابخانه‌های پایتون است. این پکیج امکان ایجاد قابلیت خزیدن (Crawl) در مرورگرهای مختلفی مانند Firefox ،Chrome ،Chromium و… را فراهم می‌کند.

به زبان ساده، با استفاده از کتابخانه سلنیوم، می‌توانیم وارد یک صفحه مرورگر شویم (مرورگرهایی مثل کروم، فایرفاکس و…)، آدرس مشخصی را وارد کنیم و «کار» مشخصی را از آن بخواهیم. این «کار» می‌تواند مثل ورود به یک سایت خرید محصول، ثبت خرید و درنهایت وارد شدن به صفحه پرداخت باشد. 

اما از selenium می‌توان در فعالیت‌های بسیار پیچیده‌تری استفاده کرد. مثلاً اگر فعالیتی تکراری (مثل جستجوی طولانی مدت و یا جستجو با تعداد دفعات بالا) در یک وب‌سایت مدنظر باشد، با استفاده از کتابخانه سلنیوم می‌توان تمام این کارهای تکراری و فرسایشی را به پایتون بسپاریم.

حالا یک مثال کلی برای شما داریم. مثلاً نیاز دارید صفحه‌ای بر روی یک مرورگر باز شود و بر روی یک دکمه دلخواه کلیک شود و یا اینکه فیلد خاصی در این صفحه کامل شود. این پکیج به شما امکان خودکارسازی این روند را می‌دهد. سلنیوم یک API ساده برای نوشتن تست‌های کاربردی با استفاده از Selenium WebDriver ارائه می‌دهد.

در این ویدئو شما با آموزش کار با کتابخانه Selenium در پایتون و همچنین ساخت API دستی تحت وب از قسمت تخمین رتبه کانون قلم چی آشنا می‌شوید.

سازنده ویدئو: ارسلان قربان‌زاده
مدت زمان: 17 دقیقه
پیش‌نیاز: تسلط به زبان پایتون

آموزش سلنیوم در پایتون

علاقمند به حوزه امنیت اطلاعات و آشنا به حوزه تست نفوذ
  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

۲ دیدگاه ها

  1. سلام من حدود نیم سالی هست گروه لیان رو دنبال میکنم و از آموزش ها و وبیناراتون هم خیلی خوشم میاد ولی چرا نمیشه فیلمی که توی سایت هست رو دانلود کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *