معرفی بهترین آنتی ویروس‌های رایگان برای کامپیوتر

آنتی ویروس رایگان

هر روزی که می‌گذرد، رایانه‌ها بیشتر در معرض بدافزارها، کی لاکرها و تروجان‌ها قرار می‌گیرند؛ بنابراین نصب یک آنتی ویروس قدرتمند یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید برای کامپیوتر جدید خود انجام دهید. به دلیل این‌که عدم محافظت از کامپیوتر شما ممکن است خطرناک باشد و به سیستم شما آسیب بزند.

خوشبختانه شما می‌توانید بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کنید، برای کامپیوتر خود آنتی ویروس رایگان نصب کنید. اما باید به این نکته توجه کنید که هر آنتی ویروس رایگانی برای کامپیوتر شما مناسب نیست و ممکن است همان آنتی‌ویروس یک بدافزار باشد که قصد آن هک کردن اطلاعات شخصی شما است.

آنتی ویروسی که نصب می‌کنید حتماً باید بتواند که تمامی بدافزارهای موجود در کامپیوتر شما را پیدا و ریشه‌کن کند. اصلی‌ترین وظیفه هر آنتی‌ویروس جلوگیری از ورود تروجان‌ها، بدافزارها و انواع برنامه‌های آسیب‌زننده است.

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین آنتی ویروس های رایگان کامپیوتر بپردازیم. برای آشنایی با این آنتی‌ویروس‌ها، این محتوا را تا انتها مطالعه کنید.

چرا به‌جای Windows Defender از آنتی‌ویروس استفاده کنیم؟

windows defender vs antivirus

آنتی‌ویروس ویندوز دیفندر کارایی قابل ملاحظه‌ای دارد و می‌تواند از سیستم شما در مقابل برخی از تهدیدها جلوگیری کند. اما باید به این نکته اشاره کرد که وقتی کمپانی‌های معتبر امنیت سایبری آنتی ویروس های رایگان ارائه می‌کنند، قطعاً باید از آن‌ها استفاده کرد.

این آنتی‌ویروس‌ها قابلیت‌های ویژه‌ای دارند که ویندوز دیفندر امکان انجام آن‌ها را ندارد. مانند ردیابی تهدید در سایت‌های فیشینگ، ردیاب‌های وب آسیب‌زننده و جلوگیری از ورود داده‌های مخرب. نکته‌ای که باید در این مورد بدانید این است که آنتی ویروس رایگان به معنای واقعی وجود ندارد؛ چراکه شما همواره باید در ازای خدمات و محصولات بهایی پرداخت کنید.

اکثر کمپانی‌هایی که آنتی ویروس رایگان ارائه می‌دهند، درواقع نسخه پریمیر اپلیکیشن‌ها را به شما آفر می‌دهند که برای آن‌ها محدودیت‌هایی در نظر گرفته می‌شود. بعد از نصب این برنامه‌ها زمان ارسال پیام‌های تبلیغاتی از جانب شرکت‌ها به کاربر برای تبدیل کردن آن‌ها به مشتریان دائمی است.

معرفی بهترین آنتی ویروس های رایگان برای pc

به طور کلی آنتی‌ویروس برنامه‌ای است که کامپیوتر شما را اسکن کرده و بعد از شناسایی ویروس‌ها یا بدافزارها آن‌ها را از سیستم شما حذف می‌کند و باعث بهبود عملکرد کامپیوتر می‌شود. اکثر آنتی‌ویروس‌هایی که به صورت رایگان عرضه می‌شوند، در ازای محافظت از سیستم، از داده‌های موجود در آن برای بهبود نرم‌افزار خود استفاده می‌کنند.

درکل آنتی‌ویروس رایگانی که معتبر باشد، ممکن است فقط بخش‌هایی از سیستم حفاظت را پشتیبانی نکند. اما از نظر کیفیت همانند آنتی‌ویروس‌های پولی هستند.

در زیر چند نمونه از بهترین آنتی ویروس‌های رایگان که از نظر عملکرد با نسخه‌های خریدنی آن برابری می‌کنند به شما معرفی می‌شود:

1-    آنتی‌ویروس 360Total Security

360Total Security

این آنتی ویروس از بهترین و جدیدترین آنتی ویروسی است که از جانب شرکت Qihoo ارائه شده است. با کمک این آنتی ویروس ویندوز شما در امنیتی کامل قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار از تلفیق موتور آنتی ویروس‌هایی مثل Avira ، Bitdefender و QVMII استفاده کرده و به همراه آن تکنولوژی ابری و آنلاین 360 Cloud خود را نیز به کار برده است.

مقدار مصرف این نرم‌افزار با توجه به میزان عملکرد آن محاسبه می‌شود و می‌توان گفت در زمان اجرا بر روی سرعت ویندوز تاثیر منفی نمی‌گذارد. با کمک این آنتی‌ویروس می‌توانید فایل‌های غیرضروری را از سیستم خود حذف کنید تا بتوانید عملکرد بهتری از آن دریافت کنید.

2- آنتی‌ویروس AVG

این آنتی‌ویروس محافظت گسترده‌ای از سیستم شما می‌کند. عملکرد آن به این شکل است که علاوه بر محافظت از سیستم در برابر ویروس‌ها و بدافزارها، لینک‌های مشکوک را مسدود کرده و در زمان دانلود فایل‌های آسیب‌زننده یا دریافت ایمیل مشکوک، به شما اطلاع می‌دهد.

این برنامه همچنین می‌تواند آسیب‌های احتمالی که باعث ایجاد اثر منفی بر روی سرعت سیستم شما می‌شود را شناسایی کند تا بتوانید آن‌ها را رفع کرده و بر سرعت عملکرد دستگاهتان بیفزایید.

3- آنتی‌ویروس Avast

در سال ۲۰۱۶ شرکت AVAST آنتی‌ویروس AVG را به‌صورت رسمی از آن خود کرد. با این حال این دو آنتی‌ویروس هنوز به صورت جداگانه به کاربران ارائه می‌شوند. نسخه آنتی ویروس رایگان Avast در آپدیت جدید خود حالت گیمینگ نیز دارد.

این حالت برای این است که هنگام اجرای بازی‌های سنگین در کامپیوتر، آنتی‌ویروس از سخت‌افزار سیستم استفاده نکند و حالت عدم نمایش نوتیفیکیشن آن فعال شود. همچنین شما می‌توانید پسوورد خود را در این برنامه ایجاد کنید.

4- آنتی‌ویروس Panda

یکی دیگر از آنتی ویروس‌های رایگان، Panda است که نحوه کار با آن آسان و برای افراد مبتدی مناسب است. این آنتی‌ویروس تنظیمات پیچیده نداشته و به‌راحتی اجرا می‌شود. آنتی‌ویروس پاندا ممکن است به نسبت آنتی‌ویروس‌های دیگر شناخته شده نباشد، اما باید بدانید که اسکنر آن بسیار قوی است و امکان از بین بردن صددرصدی ویروس‌ها را در یک ویندوز دارد.

فایروال این آنتی‌ویروس قدرت زیادی داشته و در مقایسه با آنتی ویروس های رایگان دیگر عملکرد بهتری دارد که باعث جلوگیری از حملات سایبری نیز می‌شود. یکی دیگر از مزایای این آنتی‌ویروس وی پی ان آن است. استفاده از  VPN در زمان استفاده از وای‌فای باعث کم شدن احتمال هک برای سیستم شما می‌شود.

5- آنتی ویروس رایگان Bitdefender

یکی از آنتی ویروس‌های پرطرفداری که نسخه پولی آن با درصد محافظت ۹۹.۹ کامپیوتر شما را در مقابل انواع ویروس‌ها و بدافزارها محافظت می‌کند، آنتی ویروس رایگان Bitdefender است. نسخه رایگان آن نیز همینقدر خدمات امنیتی را ارائه می‌دهد. رابط کاربری ساده و عملکرد خودکار آن توجه را به خود جلب می‌کند.

چیزی که این نرم‌افزار را منحصر به فرد کرده، عدم اشغال فضای زیاد آن در سیستم است. برخلاف سایر آنتی ویروس‌ها سنگین نیست و باعث کند شدن کامپیوتر شما نیز نمی‌شود.

6- آنتی ویروس رایگان Lavasoft Ad-Aware

این نرم‌افزار نسبت به آنتی ویروس‌های دیگر از منابع بیشتری استفاده می‌کند. اما بسیاری از کاربران ویندوز به دلیل امنیت بالا آن را برای محافظت از سیستم خود انتخاب می‌کنند. کاربران معمولی می‌توانند به راحتی از نسخه رایگان این نرم‌افزار استفاده کرده و از مزایای آن استفاده کنند.

7- آنتی‌ویروس Avira

_new_avira_logo

تفاوت اصلی این آنتی ویروس رایگان با باقی آنتی‌ویروس‌ها این است که به جز حافظت از سیستم در مقابل ویروس، در زمانی که از مرورگرهایی مثل کروم و فایرفاکس استفاده می‌کنید، یک فضای امن برای ویندوز ایجاد می‌کند که از آسیب‌های احتمالی اینترنتی مثل فیشینگ و وارد شدن به وب‌سایت‌های غیر معتبر جلوگیری می‌شود.

نکته جالب‌توجه درمورد آنتی‌ویروس آویرا این است که به‌راحتی در همه نسخه‌های ویندوز اجرا و نصب می‌شود. همچنین برای کامپیوترهایی که سرعت آن‌ها کند است یا هنگ می‌کنند، مناسب است.

علاقمند به حوزه امنیت اطلاعات و آشنا به حوزه تست نفوذ
  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *