فورتی‌نت از رهبران صنعت WAN Edge در سال ۲۰۲۰

شرکت fortinet

محصولات فورتی‌نت در نمودار Magic Quadrant گارتنر به عنوان یکی از رهبران صنعت WAN Edge شناخته شد. در Magic Quadrant سال 2020 گارتنر از صنعت WAN Edge که اخیرا منتشر شده است، Fortinet به عنوان یکی از رهبران این حوزه شناخته شده است. به اعتقاد ما تعهد Fortinet به نوآوری پیوسته، باعث شده Secure SD-WAN از نظر توان اجرا در جایگاه بالاتر و از نظر کامل‌بودن امکانات آینده‌نگرانه جلوتر قرار بگیرد.

 اولین پردازنده‌ی اختصاصی امنیت

حضور Fortinet در صنعت SD-WAN سال‌ها پیش شروع شد؛ فعالیت‌های این شرکت در راستای رویکرد شبکه‌های امنیت‌محور بود که این شرکت را قادر ساخت اولین راهکار Secure SD-WAN را در این صنعت ارائه کند. Fortinet از آن زمان به نوآوری‌های خود ادامه داده است. از جمله این نوآوری‌ها ساخت اولین پردازنده‌ی اختصاصی امنیت در دنیا بوده که برای شتاب‌دهی به کارکردهای SD-WAN و ارتقای سطح امنیت آن طراحی شده است. این پردازنده امکان دستیابی به یک راهکار SD-WAN کاملا خودترمیم را به وجود می‌آورد. این راهکار با ارکستراسیون مرکزی ترکیب شده تا بتوان نیازهای متنوع مشتریان در سراسر جهان را برآورده کرد. Fortinet در ادامه‌ی مسیر خود در بازار SD-WAN، با نوآوری در استراتژی SASE ابری، موارد استفاده‌ی جدید کاربران در آینده را نیز پوشش داده و منعطف‌ترین راهکار دسترسی امن در بازار را ارائه می‌کند.

دسترسی ایمن

گسترش سریع سرویس‌های ابری و حجم بالای انتقال نیروی کار به دورکاری در شرایط فعلی، نیاز به تغییرات گسترده در حوزه‌ی دیجتال را افزایش داده است. این امر موجب شده مشتریانی که در سراسر دنیا تلاش دارند زیرساخت WAN قابل اطمینان‌تری ایجاد کنند، ارزش SD-WAN را متوجه شوند. ضمن این که کاهش هزینه‌ها، هم از نظر هزینه‌های عملیاتی و هم سرمایه‌گذاری اولیه، همواره یکی از موارد تاثیرگذار در فرایند تصمیم‌گیری به شمار می‌رود، عملکرد برنامه‌های کاربردی نیز به‌شدت برای مشتریان اهمیت پیدا کرده است. برای اطمینان از ایجاد بهترین تجربه‌ی کاربری ممکن، سرویس‌های حیاتی کسب‌وکار و منابع ابری به‌صورت بلادرنگ ارائه شوند. Secure SD-WAN شرکت Fortinet این قابلیت‌ها را با تضمین دسترسی ایمن از هر مکانی – هم از دفاتر خانگی و دفاتر شعبات و هم از محیط‌های متشکل از چندین فضای ابری – ترکیب کرده و یک راهکار کامل ارائه می‌کند که واقعا شایستگی شناخته‌شدن به عنوان یکی از رهبران صنعت WAN Edge را دارد.

بهترین سطح عملکرد در میان محصولات مشابه

تکامل برنامه‌های ابری چالش‌های قابل ملاحظه‌ای را بر سر راه تصمیم‌گیری در خصوص مسیردهی به ترافیک قرار می‌دهد. این تصمیم‌گیری برعهده‌ی راهکارهای SD-WAN بوده و این چالش‌ها می‌توانند تاثیر منفی شدیدی بر عملکرد برنامه‌ها داشته باشند. Fortinet Secure SD-WAN با ترکیب بهترین سطح عملکرد در میان محصولات مشابه و تکنیک‌های اصلاحی پیشرفته، مانند مسیردهی پویا به ترافیک، اصلاح خطای روبه‌جلو (FEC) و packet duplication، می‌تواند به طور خودکار مشکلات پیچیده در WAN را که ممکن است روی عملکرد شبکه تاثیر منفی داشته باشند، حل کند. ترکیب این قابلیت‌ها با سیستم یادگیری موجود در برنامه‌ها که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین قدرت گرفته است، مشتریان را قادر می‌کند شفافیت و کنترل پیشرفته و همه‌جانبه‌ای نسبت به شبکه‌ی خود داشته باشند تا بتوانند عملکرد آن را بهبود داده، چابکی کسب‌وکار را بیشتر کنند و به سطح بالاتری از بهره‌وری دست پیدا کنند و از این راه تجربه‌ی کاربری بهتری در استفاده از برنامه‌ها ارائه کنند و رشد سازمان را سریع‌تر کرده و حجم گردش مالی آن را افزایش دهند.

با محصولات Fortinet سطحی جدید از امنیت شبکه را تجربه کنید:

ترکیب راهکارهای پیشرفته‌ در یک راهکار واحد

هم‌چنین Fortinet یکی از بزرگ‌ترین مجموعه راهکارهای SD-WAN را ارائه می‌کند که این شرکت را قادر می‌کند در همه‌ی بخش‌های بازار، از فروش‌های جزئی گرفته تا زیرساخت‌های WAN بین‌المللی پیچیده، حضوری گسترده داشته باشد. بخشی از مزیت‌های محصول Fortinet این است که به خاطر ترکیب راهکارهای پیشرفته‌ی شبکه و امنیت در یک راهکار واحد Secure SD-WAN، مشتریان می‌توانند محصولات تک‌کاربرد در WAN Edge را حذف کرده و با ادغام محصولات هزینه‌های بسیاری را حذف کرده و به کمترین هزینه‌ی مالکیت (TCO) ممکن برسند. ساده‌سازی‌های انجام‌شده به خاطر ارکستراسیون مرکزی SD-WAN نیز سازمان‌ها را قادر می‌کند فرایند استقرار را به طور قابل ملاحظه‌ای تسریع کنند. هم‌چنین این قابلیت پیچیدگی‌ها و میزان زمان صرف‌شده توسط کارکنان در مدیریت و عیب‌یابی شبکه‌های پیچیده را کاهش می‌دهد. تحلیل‌ها و گزارش‌های عملیاتی این محصول کارکنان بخش IT را قادر می‌سازند سیاست‌های کسب‌وکار و امنیت را در مقیاس بالا و در جزئی‌ترین سطوح تنظیم کنند. این قابلیت هم‌چنین سادگی مدیریت تغییرات را تضمین می‌کند چرا که کارکنان بخش شبکه و امنیت را قادر می‌سازد به عنوان یک تیم یکپارچه عمل کنند.

دسترسی منعطف

اما SD-WAN تنها به ایجاد اتصال ایمن برای دفاتر شعبات خلاصه نمی‌شود؛ با انتقال برنامه‌های کاربردی و بارهای کاری به مدل‌های ابری، کسب‌وکارها در فضای ابری نیز به دسترسی قابل اطمینان و ایمن نیاز دارند. امکانات آینده‌نگرانه‌ی متمایز Fortinet باعث می‌شود سرمایه‌گذاری مشتریان در بخش دیجیتال در آینده لطمه‌ای نبیند؛ چراکه مشتریان می‌توانند دامنه کارکرد SD-WAN را به محیط‌های متشکل از چند بستر ابری گسترش دهند که دسترسی ایمن و منعطف را برای کارکنان دورکار در هر زمان و از هرجا فراهم می‌کند. به‌علاوه، نزدیک‌بودن SD-WAN به برنامه‌های کاربردی نیز می‌تواند باعث بهینه‌شدن اتصال به نرم‌افزارهای ابری (SaaS) و سرویس‌های رایانش ابری شود. علاوه بر این، نوآوری‌های انجام‌شده در ارکستراتور ابری Fortinet به سازمان‌ها کمک می‌کند هم برای دستگاه‌های داخل سازمان هم خارج سازمان، شفافیت و کنترل end-to-end را تا جای ممکن گسترش دهند.

پوشش‌دهی به تمامی نیازهای شبکه

Fortinet – یکی از شرکت‌های حرفه‌ای شناخته‌شده در صنعت شبکه و امنیت – در طول 20 سال فعالیت خود تمرکز خود را صرفا معطوف راهکارهای امنیتی نکرده است؛ بلکه به طراحی و ارائه‌ی مجموعه‌ای از دستگاه‌های مخصوص شبکه و ایجاد دسترسی نیز پرداخته است که تمامی نیازها در زمینه‌ی شبکه را برطرف می‌کنند. این تجربه‌ی چندین‌ساله در ساخت و ارائه‌ی کارکردهای پیشرفته‌ی روتینگ است که باعث شده این شرکت به مرور تکامل پیدا کند و تبدیل به اولین فروشنده‌ی Secure SD-WAN شود؛ راهکاری که اتصال قابل اطمینان و کارکردهای روتینگ را در کنار بسته‌ای کامل از قابلیت‌های امنیتی پیشرفته ارائه می‌کند.

نوآوری، هم در زمینه‌ی امنیت و هم شبکه، امکانات آینده‌نگرانه متمرکز بر دسترسی منعطف و ایمن از هرجا و به هرجا، و استقبال پیوسته از سوی مجموعه‌ای گسترده از سازمان‌های ثالث، باعث شتاب‌گیری گسترش این شرکت در تمامی زمینه‌های کسب‌وکار شده است، که همین امر باعث شده این شرکت در Magic Quadrant سال 2020 مجله‌ی گارتنر برای زیرساخت WAN Edge به عنوان یکی از رهبران این صنعت شناخته شود. سابقه‌ی درخشان Fortinet در فراهم‌کردن چابکی لازم برای کسب‌وکارها در همه‌ی حوزه‌ها و صنایع اکنون بسیار پربارتر نیز شده است. و کار به اینجا هم ختم نمی‌شود؛ Fortinet در آینده چندین قابلیت و امکانات جدید را معرفی خواهد کرد که تضمین می‌کنند راهکار Secure SD-WAN این شرکت می‌تواند گسترده‌ترین بازه‌ی نیازهای مشتریان در زمینه‌ی استقرار این راهکار راس پاسخگو باشد. رهبربودن به این معنا نیست که راه به پایان رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *