• صفحه خانگی
  • >
  • شبکه
  • >
  • چگونه Fortinet Secure SD-WAN ارتباط بین شعبه‌های یک سازمان را بهبود می‌بخشد؟

چگونه Fortinet Secure SD-WAN ارتباط بین شعبه‌های یک سازمان را بهبود می‌بخشد؟

fortinet sd-wan

رشد پیوسته‌ی هر سازمان، به خصوص سازمان‌های حوزه‌ی خدمات مالی، به چشم‌انداز و مسیری بستگی دارد که برای گسترش فرصت‌های کسب‌وکار خود در نظر می‌گیرد. با گسترش کسب‌وکار اولین نیازی که به وجود می‌آید، نیاز به پیاده‌سازی راهکارهایی است که بتوانند ضمن پشتیبانی از نرم‌افزارهای حیاتی کسب‌وکار که به سرعت در حال مهاجرت به بستر ابری هستند، بتوانند امنیت سیستم‌ها را از همه لحاظ و با قدرت حفظ کنند. مدتی است که سازمان‌ها به‌صرفه‌بودن مهاجرت از MPLS به جایگزین‌های ارزان‌تر و موثرتر مانند سیستم‌های پهن‌باند (Broadband) و LTE را متوجه شده‌اند، ولی این تغییر هم‌چنان یکی از مهم‌ترین مسائل سازمان‌ها را بدون راه حل گذاشته است:‌ ایجاد بهترین تجربه‌ی کاربری ممکن، که با شفافیت و کنترل عملکرد کاربران در شبکه امکان‌پذیر است.

سازمان‌های بزرگ با دفاتر پراکنده که گاهی هزاران شعبه دارند، به اتصال قابل اطمینان و ایمن از منزل به دفتر شعبه، از دفتر به دیتاسنتر و در نهایت از دیتاسنتر به فضای ابری نیاز دارند. در حال حاضر برای حل چالش‌هایی مانند عدم وجود سیستم کنترل مرکزی، عملکرد ضعیف نرم‌افزارهای بلادرنگ با وجود فناوری‌های مسیریابی (Routing) و امنیت قدیمی، نیازی جدی به نوآوری در زمینه‌ی فناوری‌های دیجیتال وجود دارد. این نوآوری‌ها باید توانایی مدیریت استقرار سریع سرویس‌ها و تغییرات سریع به کمک اتوماسیون را داشته باشند تا بتوان با استفاده از آن‌ها اهداف کسب‌وکار را به سیاست‌های سازمانی موثر تبدیل کرد و هم‌چنین بتوانند عملکردی بی‌نظیر ارائه دهند تا بتوان ضمن حفظ پیوستگی کسب‌وکار برنامه‌های کاربردی را اجرا کرد.

یکی از سازمان‌های بزرگ خدمات مالی که در هر یک از 3000 شعبه‌ی خود در مکان‌های مختلف یک سیستم WAN اختصاصی ایجاد کرده بود، عملکردی ضعیف در اجرای برنامه‌های کاربردی را تجربه می‌کرد که تاثیرات منفی عمیقی بر تجربه‌ی کارکنان و مشتریان این سازمان در استفاده از نرم‌افزارهای مالی حیاتی متعلق به آن‌ها می‌گذاشت. در دیتاسنترهای این سازمان شاخص‌هایی امنیتی برای نظارت متمرکز و دسترسی به فضای ابری پیاده‌سازی شده بودند. این شاخص‌های امنیتی تمام ترافیک مربوط به شعبات را مجبور به عبور از لینک Backhaul کرده بودند. این مساله باعث اشغال بخش عظیمی از پهنای باند و قدرت پردازشی مدارهای MPLS اختصاصی این سازمان شده بود و تنها یک راه حل روشن برای این مشکل وجود داشت: مهاجرت از MPLS و ایجاد چندین مسیر دسترسی مستقیم به اینترنت با استفاده از یک زیرساخت ایمن، قابل اطمینان و یکپارچه‌ی WAN Edge. یکپارچه‌بودن این زیرساخت امکان نظارت کامل بر نرم‌افزارها و ارتقای عملکرد شبکه را فراهم می‌کند. این ارتقای عملکرد، شبکه‌های LAN شعبه‌های شرکت را نیز شامل شده و مدیریت و عیب‌یابی آن‌ها را بسیار ساده‌تر می‌کند. ضمن این که این راهکار، زیرساخت شبکه را بسیار ساده‌تر کرده، هزینه‌های پایه و عملیاتی را کاهش داده و باعث افزایش سرعت دسترسی به فضای ابری می‌شود.

افزایش فرصت‌های کسب‌وکار برای این سازمان خدمات مالی

با وجود این که چندین شرکت فروشنده‌ی زیرساخت SD-WAN برای شرکت در روند ارزیابی این سازمان اعلام آمادگی کرده بودند، سازمان مذکور به سرعت متوجه شد که راهکار قابل اتکای Secure SD-WAN که توسط شرکت Fortinet عرضه می‌شود، با ارائه‌ی راهکاری یکپارچه که چابکی کسب‌وکار، اتصال بهینه، امنیت قدرتمند و بهترین تجربه‌ی کاربری ممکن را در قالب یک محصول ارائه می‌کند که استقرار و مدیریت آن به سادگی قابل انجام است، کاملا از راهکارهای رقیب متمایز است. به‌علاوه زیرساخت Secure SD-WAN شرکت Fortinet شما را قادر خواهد ساخت با استفاده از قوی‌ترین تجهیزات موجود در صنعت امنیت و شبکه، و هم‌چنین یک سیستم مدیریت مرکزی که شبکه‌ی دفاتر شعبات را نیز پوشش می‌دهد، فناوری WAN Edge را با زیرساخت خودترمیم (self-healing) و یکپارچه‌ی SD-WAN و راهکارهای امنیتی ترکیب کنید. Fortinet تنها راهکاری بود که این سازمان خدمات مالی را قادر کرد روترهای قدیمی، راهکارهای امنیتی با عملکرد ضعیف و مدارهای MPLS را با دستگاه‌های عرضه‌شده توسط یک تامین‌کننده‌ی تجهیزات تعویض کرده و نیازهای موجود در بخش زیرساخت را برآورده کند و از این طریق پیوستگی کسب‌وکار را تضمین کرده، عملکرد برنامه‌های کاربردی را بهبود داده و مدیریت شعبات را ساده‌تر کند.

با محصولات مختلف شرکت Fortinet آشنایی دارید؟

مزایای کلیدی Fortinet Secure SD-WAN

چند مورد از مزیت‌های کلیدی و نتایجی که راهکار Fortinet Secure SD-WAN بلافاصله پس از پیاده‌سازی برای کسب‌وکارها خواهد داشت عبارتند از:

  • قابلیت خودترمیمی (Self-Healing) برای به وجود آوردن تجربه‌ای استثنایی برای کاربر: Fortinet Secure SD-WAN نیاز این سازمان به مسیردهی به ترافیک براساس سیاست‌های برنامه‌ها و توافق‌نامه‌ی سطح خدمات شبکه (SLA) مانند پکت لاس (Packet Loss)، جیتر (Jitter) و تاخیر (Latency) را برآورده کرده و این سازمان را قادر ساخت در نرم‌افزارهای کسب‌وکار سازمان که برای انجام تراکنش‌های مالی توسط مشتری طراحی شده‌ بودند، بهترین تجربه‌ی کاربری ممکن را ارائه کند. با استفاده از مدل کم‌حجم و رومیزی سری FortiGate 50E، این سازمان توانست مدارهای MPLS را با مدارهای دوگانه‌ی پهن‌باند با پهنای باند بالا جایگزین کنند. این مدل که می‌تواند ترافیک را با معماری active-active عبور دهد، زیرساخت این سازمان را تبدیل به زیرساختی خودترمیم و مجهز به قابلیت‌های بازیابی SD-WAN کرده و عملکرد بهینه‌ی نرم‌افزار‌ها در تمام دفاتر شعبات را به همراه داشت.
  • تضمین پیوستگی کسب‌وکار با اتصال قابل اطمینان: این سازمان برای ترافیک مربوط به برنامه‌های کاربردی بلادرنگ خود نیاز به اتصالی قابل اتکا و بدون قطعی داشت. این برنامه‌ها به طور گسترده‌ای برای همکاری درون‌سازمانی و خدمات پشتیبانی استفاده می‌شوند. توانایی Fortinet Secure SD-WAN در ایجاد اتصال VPN میان‌شعبه‌ای (branch-to-branch) در مقیاس بالا و تشخیص توافق‌نامه‌های سطح خدمات (SLAs) تضمین می‌کند ترافیک مربوط به صدا و تصویر از طریق بهترین مسیر ممکن منتقل شود که بالاترین سطح عملکرد به همراه کمترین تاخیر را داشته باشد. با کمک این قابلیت‌ها می‌توان اطمینان حاصل کرد تجربه‌ی کاربری بهترین کیفیت ممکن را داشته باشد.
  • استفاده از Cloud On-Ramp برای افزایش سرعت دسترسی ابری: این سازمان هم‌چنین به دسترسی ابری ایمن برای سرویس‌های رایانشی و برنامه‌های کاربردی کسب‌وکار نیاز داشت که در شعبات آن‌ها توسط سرویس AWS میزبانی می‌شوند. فایروال نسل بعدی یکپارچه‌ی Fortinet (NGFW) و اتصال one-touch به شبکه‌های WAN مجازی سرویس AWS، امکان دسترسی پرسرعت به نرم‌افزارهای حیاتی کسب‌وکار از طریق ارتباط مستقیم به اینترنت را ضمن حفظ سطح بالایی از امنیت تضمین می‌کند.
  • سادگی مدیریت با ترکیب قابلیت‌ها و ساده‌سازی‌های حاصل از انتقال از WAN به LAN Edge: این سازمان پیش از پیاده‌سازی راهکار Fortinet، به خاطر شفافیت پایین برنامه‌های کاربردی و شبکه‌ی LAN خود حین از کارافتادن شبکه، مدت زمان بیشتری را برای طی‌کردن چرخه‌های عیب‌یابی صرف می‌کرد. این امر منجر به تاخیرهای قابل ملاحظه در تراکنش‌های مشتریان و فرایند پشتیبانی و خدمات‌رسانی می‌شد. مدیریت و کنترل مرکزی Fortinet که توسط FortiManager ارائه می‌شود کارکنان بخش IT این سازمان را قادر کرد تغییر شبکه از WAN به LAN ظرف تنها چند روز را مدیریت کنند. قابلیت FortiAnalyzer در تحلیل و تله‌متری پیشرفته هم به صورت بلادرنگ و هم به صورت Historical، امکان اجرای سریع چرخه‌های عیب‌یابی و برطرف‌سازی مشکلات را فراهم کرده و کارکنان بخش IT را قادر می‌سازد نوآوری‌های دیجیتای بیشتری داشته باشند.
  • بهره‌گیری از Fortinet Secure SD-Branch برای تضمین امنیت دفاتر شعبات بدون افت بهره‌وری: این سازمان با پیاده‌سازی Fortinet Secure SD-Branch در دفاتر شعبات، توانست تمامی بخش‌های مستعد حملات دیجیتال در زیرساخت‌های خود را شفاف‌سازی و کنترل کرده و هم‌چنین توانست دامنه‌ی قابلیت‌های Fortinet Security Fabric را به شعبات خود در مکان‌های مختلف گسترش دهد. به علاوه، این سازمان خدمات مالی با کمک اتصال VPN میان‌شعبه‌ای در مقیاس بالا، توانست امکان اتصال ایمن بدون کاهش بهره‌وری کارکنان را فراهم کند.

همین امروز با استفاده از رویکرد امنیت‌محور در شبکه، تجربه‌ی کاربری را ارتقا بخشیده و عملیات‌های WAN Edge را با کمک راهکار Fortinet Secure SD-WAN بهبود دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *