FBI: فردی قصد به نابودی ۷۰% اینترنت داشت!

arrested hacker

اداره تحقیقات فدرال FBI، خبر از دستگیری فردی به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله به وسیله بمب به سرویس‌های وب آمازون (AWS) با هدف انهدام حدود 70% اینترنت داد.

destroying internet

اف‌بی‌آی هم‌چنین افزود که هویت فرد دستگیرشده سث آرون پندلی (Seth Aaron Pendley) 28 ساله از ایالت تگزاس بوده که برای حمله به وسیله بمب علیه مرکز داده AWS واقع در ویرجینیا برنامه‌ریزی داشته‌است.

این مرد قصد خرید مواد منفجره c-4 را از یکی از مامورین تحت پوشش (مخفی) FBI با هدف نابودی مرکزداده ذکر شده و از بین برده حدود 70% اینترنت را داشته‌است.

«سث آرون پندلی، 28 ساله، روز پنجشنبه به اتهام تلاش برای خرید مواد منفجره از یک مامورمخفی FBI در Fort Worth دستگیر شد. وی مورد شکایت کیفری واقع شد و صبح جمعه در دادگاه فدرال نزد قاضی دادگاه آمریكا Jeffrey Cureton حضور یافت.»

وی ماه ژانویه در فروم مای‌میلیتیا (My Militia) تحت نام مستعار دیونیسوس (Dionysus) اقدام به فاش نمودن اهداف خود نمود. در نتیجه این اقدام، عوامل فدرال از نیات او باخبر شدند.
Dionysus اظهار داشته که «او نقشه انجام یک آزمایش کوچک را داشته» و هم‌چنین گفت «گرمای زیادی خواهد داشت»، می‌تواند «خطرناک» باشد و او قصد ایجاد «مرگ» و ویرانی را داشته‌است.

FBI discovery

در اواخر ژانویه، آقای پندلی با استفاده از برنامه سیگنال که پیام‌ها را از طریق رمزگذاری ردوبدل می‌کند، با یک منبع محرمانه ارتباط برقرار کرد. این منبع به FBI گفت که سث قصد دارد از مواد منفجره پلاستیکی C-4 برای حمله به مراکز داده یک شرکت بزرگ فناوری استفاده کند. در ماه مارس، این منبع محرمانه سث را به یك مأمور مخفی FBI كه خود را به عنوان یك تامین كننده مواد منفجره جا زده بود، معرفی می كرد.

در ماه فوریه، پندلی نقشه دست‌سازی از مرکز داده AWS آمازون مستقر در ویرجینیا را به هدف بمب‌گذاری با منبع محرمانه ذکرشده در میان گذاشت. و در ادامه، اواخر ماه مارس این منبع محرمانه آقای پندلی را به یک تامین کننده مواد منفجره معرفی کرد که در حقیقت یک مامور مخفی FBI بود.

دلیل انتخاب AWS واقع در ویرجینیا توسط سث این بود که او ادعا داشت وب سرورهای موجود در این AWS به CIA، FBI و سایر آژانس‌های فدرال خدمات ارائه می‌دهند. به گفته سث، او قصد داشته تا “the Oligarchy” (فرضیه‌ای مبنی بر آن‌که گروه کوچکی از انسان‌ها کنترل دولت‌ها، سازمان‌ها و کشورها را در دست دارند)که هم‌اکنون در ایالات متحده قدرت دارد را نابود کند.

amazon web services

در 8 آوریل، آقای پندلی با تامین کننده ملاقات کرد تا مواد منفجره‌ای را که درحقیقت مواد بدون خطری بودند، تحویل بگیرد. این مامور تحت پوشش به آقای پندلی نحوه مسلح کردن و منفجر کردن دستگاه‌ها را نشان داد، اما هنگامی که متهم آن‌ها را در اتومبیل خود بارگیری كرد، توسط ماموران FBI كه ناظر بر تحویل دستگاه‌ها به سث بودند، دستگیر شد.

درصورت محکوم شدن، سث مجبور به گذارندن 20 سال در زندان فدرال می‌باشد.

آماوزن نقل کرد:

«ما به کاربر دلسوزی که پس از شنیدن گفته‌های متهم، اقدام به گزارش موضوع به مراتب بالاتر کرد، مدیون هستیم. این شخص با پست گذاشتن برای FBI جان افراد مشغول به کار در AWS ویرجینیا را نجات داد. هم‌چنین از کارمندان FBI برای تلاش‌شان در این تحقیقات و دستگیری متهم قبل از آن‌که به اهداف خود دست پیدا کند، سپاس‌گزاریم. ایمنی و امنیت کارکنان و داده‌های مشتری‌های ما موضوع مهم و جدی است. هم‌واره در حال بررسی برای عدم بروز هرگونه تهدیدی هستیم و هم‌چنان هوشیار خواهیم بود. وزارت دادگستری مصمم است تا تندروهایی که قصد اقدام به خشونت را دارند، فارغ از نیات، اهداف سیاسی و احساسی که منجر به ارتکاب خشونت می‌شود، دستگیرکند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *