اعتراف مدیر اجرایی شرکت امنیت سایبری به هک بیمارستان

مدیر عامل سابق یک شرکت امنیت سایبری به هک کردن بخشی از مرکز پزشکی Gwinnett (GMC) در ژوئن 2021 برای تقویت تجارت شرکت خود اعتراف کرده است.

آقای Vikas Singla برای یک شرکت امنیتی که خدمات مختلفی در صنعت مراقبت های پزشکی ارائه میدهد کار می‌کرد . به گفته دادستان در کیفرخواست در  ژوئن 2021 به هک کردن سیستم‌های بیمارستان‌های بیمارستان GMC Northside در دولوث و لاورنسویل اعتراف کرد.

او حمله خود در 27 سپتامبر 2018،آغاز کرد و خدمات چاپگر تلفن و شبکه ارائه دهنده خدمات بهداشتی را مختل کرد و اطلاعات شخصی بیش از 200 بیمار را از دستگاه دیجیتالی دیجیتایزر Hologic R2 متصل به دستگاه ماموگرافی در بیمارستان لارنس ویل GMC سرقت کرد.

بعد از دزدیدن اطلاعات بیماران در روز حادثه بیش از ۲۰۰ چاپگر در بیمارستان GMC هکر از پیغام “WE OWN YOU” استفاده کرد.

در اعترافات او آمده است که متهم تلاش می کند تا تبلیغاتی در مورد این حمله ایجاد کند و از آن استفاده کند، از جمله با انتشار اطلاعاتی که بدون مجوز از Digitiaze به دست آمده است، تا تجارتی برای Securolytics ایجاد کند.”

تحمل جریمه 57 ماه حبس مشروط

کریس هکر، مامور ویژه FBI آتلانتا گفت: «این حمله سایبری به یک بیمارستان نه تنها می‌توانست پیامدهای فاجعه‌باری داشته باشد، بلکه اطلاعات شخصی بیمار نیز به خطر افتاده است».

از جمله اتهامات Vikas Singla آسیب عمدی به ۱۷ سیستم کامپویتری محافظت شده و همچنین به دست آوردن اطلاعات از رایانه های مختلف می‌باشد . همچنین به گفته دادستان حمله متم به سیستم تلفن ASCOM  و دیجیتایزر GMC بیش از 817000 دلار خسارت مالی به همراه داشته است.

متهم به پرداخت یش از 817000 دلار به اضافه سود غرامت به بیمارستان Northside Gwinnett در لاورنسویل و شرکت بیمه آمریکایی Ace محکوم شده است.

همچنین به گفته دادستان آقای Vikas Singla به یک نوع سرطان نادر و غیرقابل درمان دچار شده است که به جای حبس در زندان به ۵۷ ماه حبس خانگی برای مراقبت های پزشکی محکوم شده است .

علاقمند به حوزه امنیت اطلاعات و آشنا به حوزه تست نفوذ
  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *