• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • هشدار FBI نسبت به استفاده از خدمات انتقال ارز دیجیتال بدون مجوز

هشدار FBI نسبت به استفاده از خدمات انتقال ارز دیجیتال بدون مجوز

FBI امروز هشدار داده است که اگر مجری قانون این پلتفرم‌ها را از بین ببرد، استفاده از خدمات انتقال ارز دیجیتال بدون مجوز می‌تواند منجر به زیان مالی شود. هدف این اطلاعیه پلتفرم‌های انتقال رمزنگاری است که به‌عنوان کسب‌وکارهای خدمات پولی (MSB) ثبت نشده‌اند و مطابق با الزامات ضد پولشویی مطابق با قوانین فدرال ایالات متحده نیستند.

چنین خدمات ارزهای دیجیتال اغلب مورد هدف عملیات اجرای قانون قرار می گیرند، به ویژه اگر مجرمان از آنها برای انتقال پول های غیر مجاز یا پولشویی استفاده کنند.

FBI در یک اطلاعیه  که روز پنجشنبه در مرکز شکایات جرایم اینترنتی خود منتشر کرد، گفت: “استفاده از سرویسی که با تعهدات قانونی آن مطابقت ندارد، ممکن است شما را در معرض خطر از دست دادن دسترسی به منابع مالی پس از اینکه عملیات اجرای قانون آن مشاغل را هدف قرار دهد، قرار دهد.”

کسانی که می‌خواهند از چنین خدمات انتقالی برای ارسال ارزهای دیجیتال استفاده کنند باید از خود در برابر خطرات مالی ناشی از پلتفرم‌های بدون مجوز محافظت کنند

مواردی که باید بررسی کنید :‌

۱- چک کردن اینکه آیا آن شرکت به عنوان یک MSB در شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه داری ایالات متحده (FinCEN) ثبت شده اند یا خیر

۲- احتیاط در مورد خدمات مالی که اطلاعات KYC از جمله نام، تاریخ تولد، آدرس و شناسه را نمی‌خواهند، قبل از اینکه به شما اجازه ارسال یا دریافت پول یا ارز دیجیتال را بدهند.

۳- همچنین برنامه هایی که در فروشگاه هایی مثل گوگل پلی قرار میگیرد لزوماً به این معنی نیست که یک سرویس قانونی است و با الزامات فدرال مطابقت دارد.

۴- اجتناب از استفاده از خدماتی که خود را برای مقاصد غیرقانونی تبلیغ می کنند.

 

پیگیری حذف mixer رمزنگاری Samourai

 

samourai یک پلتفرم غیرقانونی انتقال ارز دیجیتال است که همچنین یک سرویس mixer رمزنگاری را ارائه می‌دهد که امکان انتقال پول های غیرقانونی از طریق پولشویی را می دهد.

دولت ایسلند دامنه‌های سامورای (samourai[.]io و samouraiwallet[.]com) و سرورهای وب سامورایی را توقیف کردند. همچنین فروشگاه Google Play همچنین برنامه تلفن همراه اندروید Samourai Wallet (بیش از ۱۰۰۰۰۰ بار دانلود شده) را پس از صدور حکم توقیف آن حذف کرد.

وزارت دادگستری ایالات متحده همچنینKeonne Rodriguez و William Lonergan Hill ، بنیانگذاران و اپراتورهای این پلتفرم را به دلیل پولشویی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از شرکت های مجرمانه مختلف از طریق خدمات ترکیب رمزنگاری Samourai و جمع آوری حدود ۴٫۵ میلیون دلار هزینه متهم کرده است .

طبق بررسی هایی که انجام شده است   از شروع سرویس Whirlpool در سال ۲۰۱۹  و سرویس Ricochet در سال ۲۰۱۷، بیش از ۸۰۰۰۰ BTC (به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار با اعمال نرخ تبدیل BTC-USD در زمان هر تراکنش) از این دو سرویس که توسط سامورایی اداره می شود، عبور کرده است.”

 

علاقمند به حوزه امنیت اطلاعات و آشنا به حوزه تست نفوذ
  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *